AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har ett barn på 8 år, og jeg har vært hjemmeværende i snart 1,5år, fordi jeg ble alene med barnet. Før dette, hadde jeg barnet 50/50, så jeg jobbet i en restaurant annenhver uke i tre år, men jeg tjente ikke nok til å klare meg helt uten Nav. Jeg søkte aktivt på andre fulltidsjobber mens jeg jobbet der. Så man kan vel si at jeg har vært aktiv arb.søker i 4,5år nå.. Barnet var 7 år når jeg begynte å få overgangsstønad, men når barn fyller 8, går jo stønaden vekk. Jeg ønsket å starte på skole, men det gikk jo ikke, ettersom jeg bare hadde rukket å fullføre ett skoleår. Og Gud vet når jeg hadde fått tatt 2.året.. Så utdanning virker umulig. Om jeg så betaler for skolegang selv nå, vil ikke Nav hjelpe meg økonomisk, fordi de mener utdanning står i veien for å få jobb. På disse 4,5 årene kunne jeg vært ferdig utdannet nå og hatt en stabil jobb! Men Nav ser det ikke sånn.. Jeg har vært i praksis via Nav flere steder, men på alle stedene har jeg på forhånd visst at det aldri kom til å bli noe jobb i enden. Enten fordi arbeidsgiver trengte folk til å jobbe kveld, som jeg ikke kan, eller fordi arbeidsplassene ikke passer meg, pga arbeidstider/skiftordninger. Jeg trenger en 8-16-jobb og jeg søker på alt som er relevant, jeg er ikke sær. Jeg har også kontaktet interessante bedrifter direkte selv. Jeg har mistet så mye selvtillit disse årene. Jeg får knapt intervjuer, kanskje ett par stk i året. Skal det være så vanskelig å finne seg en jobb? Selv mens jeg jobbet annenhver uke på restauranten, tok jeg på meg oppdrag via bemanningsbyråer, og jobbet i perioder 12t om dagen når jeg hadde barnefri. Mens nå finner jeg ingenting.. Barnet mitt har sluttet på SFO, siden jeg går hjemme, og kommer hjem rett etter skolen hver dag. Det blir lange dager for oss begge, og jeg trenger virkelig en jobb snart, før jeg går helt i bakken. Føler dagene er meningsløse og jeg er i utgangspunktet en oppegående og arbeidsrom person, men jeg begynner nå å miste motivasjonen. Når man går uten arbeid så lenge, er det vanskelig å komme seg ut igjen. Men heldigvis har jeg ikke gitt opp helt. Skulle ønske jeg var kreativ og kunne gjort noe hjemmefra, laget og solgt ting, hva som helst. Men jeg er ikke noe gründer.. Men hva mer kan jeg gjøre, for å bedre situasjonen? Flere som har hatt det sånn? Anonymkode: d376f...430
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Hvordan kan du ha råd til å være hjemmeværende når du er alenemor? Anonymkode: ca10c...b65 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ha råd til å være hjemmeværende når du er alenemor? Anonymkode: ca10c...b65 Det står vel ganske tydelig forklart i innlegget over? Nav. Anonymkode: d376f...430
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Hvorfor kan du ikke studere? Du kan jo gjøre skolearbeid når barnet ditt går på skolen. Anonymkode: b6d40...876
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Hva slags utdanning har du? Kan du feks ta master hvis du har bachelor i et fag? Da ville det nok være enklere å få jobb. Anonymkode: 0b54d...96a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags utdanning har du? Kan du feks ta master hvis du har bachelor i et fag? Da ville det nok være enklere å få jobb. Anonymkode: 0b54d...96a Ser nå at du bare har tatt ett år etter vgs. Kan du ikke fortsette videre på studiet? Du har vel rett på studielån? Anonymkode: 0b54d...96a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Kan du ikke ta noe utdanning via nettstudier, da søker du om lån og stipend fra lånekassa. Da kan du studere mens sønnen din er på skolen og ellers når det passer seg. Skulle du få jobb, så kan du likevel studere, det tar kanskje litt lenger tid. Oppsøk sykehjem og vær vikar. Der er det alltid mangel på folk og du kan ta vakter når det passer deg. Anonymkode: 4b202...18b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 I fare for å bli halshugd, hva med å finne en mann? Anonymkode: 09e63...b1f
Gjest bienvilleparish Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 Dumt du ikke selv tenkte på å ta utdanningen før. Nav har også et aktivitetskrav når man mottar overgangsstønad, hva var din aktivitet?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 17 minutter siden, R730 skrev: Dumt du ikke selv tenkte på å ta utdanningen før. Nav har også et aktivitetskrav når man mottar overgangsstønad, hva var din aktivitet? Er vel irrelevant. Hun har ikke krav på OS lenger nå. Anonymkode: ca10c...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå