AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Lurer på om denne varianten er mulig. Få en bekjent elektriker å sette legge inn nye stikkontakter. Invitere autorisert firma for el-sjekk for å bekrefte at alt virker riktig. Er det noe i det? Mannen min sier det er sikkert nok. Jeg foretrekker å betale mer, men få riktige papirer på jobben. Mannens kontrargument er da: "Vi har kjøpt dette huset i fjor. Hvor mye dokymentasjon har du på hver elektrisk punkt her? Hvem gjorde hva og hvem er ansvarlig?" Hva sier dere? Anonymkode: 4c12c...d91
A-hunter Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Du får jo ikke en autorisert elektriker til skriftlig gå god for anlegget etterpå. Dokumentasjonen over anlegget er en vesentlig del av kontrollen. Autoriserte elektrikere har ikke røntgensyn de heller.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om denne varianten er mulig. Få en bekjent elektriker å sette legge inn nye stikkontakter. Invitere autorisert firma for el-sjekk for å bekrefte at alt virker riktig. Er det noe i det? Mannen min sier det er sikkert nok. Jeg foretrekker å betale mer, men få riktige papirer på jobben. Mannens kontrargument er da: "Vi har kjøpt dette huset i fjor. Hvor mye dokymentasjon har du på hver elektrisk punkt her? Hvem gjorde hva og hvem er ansvarlig?" Hva sier dere? Anonymkode: 4c12c...d91 Du må følge boka, ellers får du problemer. Slik er det bare, anlegget må sjekkes før veggene lukkes av de som skal lage papirene på godkjenning. Ingen skriver under på noe om andre har gjort. Er så lei av idioter som tror de skal være smarte og spare penger, så ender det opp med det motsatte i mange tilfeller. Alt må rives å bygges opp på nytt, opplevd dette flere ganger. -Elektriker. Anonymkode: 5dfdb...183
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Dårlig plan. På et påbygg bygget i 2019 forventer man samsvarerklæring på arbeidet. En El sjekk er jo noe helt annet. Anonymkode: 05862...f41 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Tror at hvis elektrikeren tar dette på fritida og har et firma i ryggen som kan godkjenne, er det greit. Men da blir det en hvit jobb, ingen kan vite hva dere avtaler privat med antall timer. Anonymkode: 3257e...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå