AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Hei. Jeg har ei jente på 7 år. Siden hun har hørt venninnene hennes bruke ungdomsord, har hun også begynt å bruke det. Hun sier ting som "yo", "lol", "klein", "awesome" osv. Er dette normalt for ei småjente på 7 år? Bruker deres jente også slike ord? Anonymkode: e6c2e...e5c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Normalt at barn blir påvirket av eldre, ja. Anonymkode: e4422...94a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Min unge er åtte, men ja det er helt normalt 😅 Anonymkode: 23c66...f7c 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 (endret) . Endret 29. juli 2019 av AthenaRavenLuna
Antoinette Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Jøje meg. JA!!!! og vær så snill og ikke kall det "ungdomsord" du snakker som om du har ramlet ut av Midt i smørøyet. 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har ikke jente da, men gutt. Han er 7 og svarer "youtuber" når folk lurer på hva han skal bli når han blir stor😂 Han har mange ord i den sjangeren du nevner, det har vennene også. Tror det er ganske normalt ja😀 Anonymkode: 097aa...41b
Gjest Dorey Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Min 7 åring sier også sånt. Er det noe merkelig?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 Jobber i skolen, og kan si at dette er veldig vanlig. Anonymkode: a828c...7c4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 Jeg er så gammeldags at jeg lærer barnet mitt at det er forskjell på hvordan de snakker til vennene sine og hvordan de snakker til voksne. Nå kan det godt hende ts gjør det samme alt så, men ville bare nevne der. Ord som syyyykt, drit bra, seriøst, shitt, what(!) osver ikke slik man snakker til voksne. Jeg får ikke slutt på at hun bruker ordene, men jeg kan i alle fall forsøke å jobbe inn at man ikke snakker slik til voksne. Anonymkode: 7ced3...b07
MiniMjau Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 Her sa 7 åringen at videoen "lagger", da vi skypet, og videoen hakket litt pga dårlig nett.
Salka Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så gammeldags at jeg lærer barnet mitt at det er forskjell på hvordan de snakker til vennene sine og hvordan de snakker til voksne. Nå kan det godt hende ts gjør det samme alt så, men ville bare nevne der. Ord som syyyykt, drit bra, seriøst, shitt, what(!) osver ikke slik man snakker til voksne. Jeg får ikke slutt på at hun bruker ordene, men jeg kan i alle fall forsøke å jobbe inn at man ikke snakker slik til voksne. Anonymkode: 7ced3...b07 Unnskyld meg, men er du 90 år? Hva er galt med å snakke sånn til voksne? Dritbra og shit sa vi i forrige årtusen også, så det er ikke noe nytt. Seriøst også, selv om vi ikke sa det «hele tiden» som dagens barn og ungdom gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 Helt normalt det! Det er verre når de blir påvirket av banneord. Anonymkode: 7bcef...96c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Skrevet 30. juli 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er så gammeldags at jeg lærer barnet mitt at det er forskjell på hvordan de snakker til vennene sine og hvordan de snakker til voksne. Nå kan det godt hende ts gjør det samme alt så, men ville bare nevne der. Ord som syyyykt, drit bra, seriøst, shitt, what(!) osver ikke slik man snakker til voksne. Jeg får ikke slutt på at hun bruker ordene, men jeg kan i alle fall forsøke å jobbe inn at man ikke snakker slik til voksne. Anonymkode: 7ced3...b07 Hvor gammel var du da du fikk barn? Her må DU jekke deg ned noen hakk, og få en større forståelse for hvordan BARN I DAG lever!! Anonymkode: 7bcef...96c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #15 Skrevet 30. juli 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei jente på 7 år. Siden hun har hørt venninnene hennes bruke ungdomsord, har hun også begynt å bruke det. Hun sier ting som "yo", "lol", "klein", "awesome" osv. Er dette normalt for ei småjente på 7 år? Bruker deres jente også slike ord? Anonymkode: e6c2e...e5c Er moderne tider og nye ord i vokabularet i dagens samfunn...så de små lærer tidlig fra de eldre. Anonymkode: 7de3d...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå