Gå til innhold

Tatt i kontroll når bussen er forsinket, Ruter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS, dette har jeg vært borti selv, men kjøpe meg ny billett for å slippe å bli tatt i kontroll. Var mektig irritert over at jeg måtte ut med de pengene da, for det var vitterlig Ruters egne forsinkelser som gjorde at billetten min løp ut før jeg kom meg på siste transportmiddel. Jeg vurderte å la være å kjøpe ny billett, ta en eventuell bot, og så klage på den, men jeg gadd rett og slett ikke ta kampen for 36 kr. Men det irriterte meg, og jeg håper du får igjen pengene dine. 

Oppdater gjerne tråden når du får svar på klagen, hvis du husker det. Jeg har faktisk vurdert å sende et generelt spørsmål til Ruter om nettopp dette, så det hadde vært greit å vite hva de svarer.

Anonymkode: 2db5d...a46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du får den ettergitt så tjener de på å ha forsinkelser. Det er i så fall noe media burde konfrontere dem med.

Anonymkode: f0761...17b

• Liker 2
Skrevet

Skriv en saklig klage med en høflig tone hvor du forklarer situasjonen. De som behandler slike klager er mennesker selv, og det er mye, mye større sjanse for å få medhold i en slik klage hvis du holder deg til saken og har en fin tone. Du kommer ingen vei med å skjelle ut en stakkars kontrollør som bare gjør jobben sin eller å sende hatmail til Ruter. 

Skrevet

FIkk gebryr for et halvt år siden (i Bergen). Hadde glemt mobilen (hvor jeg har billett). "Godtok" gebyret da kontolløren kom siden "glemt" nok er en unnskyldning de ofte hører. Sendte klage til busselskapet. Fikk den avvist. Sendte ny klage og forklarte at de ikke var ute etter dem som hadde glemt telefonen/billetten, men dem som faktisk sniker på kollektivtransport. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...