AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Del Skrevet 29. juli 2019 Jeg har nå fått resept på letrozol, selvom jeg får pos eggløsningstester og blodprøver som er fine. Syklus er stabil også. Forstår ikke helt hvordan letrozol kan hjelpe😅? Jeg har endometriose, som nok er årsaken til ufrivillig barnløshet. Er det noen her som har erfaringer med dette?🙏🏼 Anonymkode: 58f08...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 29. juli 2019 #2 Del Skrevet 29. juli 2019 Prøvde det i ca 6 mnd, det var helt bortkastet tid for meg. Problemet mitt er ikke manglende eggløsning, men alt annet forbundet med endometriose. Jeg mistenker og (uten påvist grunn altså) at de hormonene fyrte voldsomt opp under uoppdaget endometriose uten symptomer - for etter noen kurer hadde jeg plutselig en voldsomt raskt voksende sjokoladecyste og utbredt betent vev. Merket kun endometriosen fordi jeg ble akutt dårlig - men det kan selvsagt ha vært tilfeldig. Det reduserte faktisk mine sjanser til å bli gravid - men igjen så er ikke dette noe jeg har fått fastslått eller ikke. Jeg bare synes selv det var rart at jeg aldri har vært plaget med noen relatert til endometriose (og dermed ikke visst om det, ei heller under utredning) - og plutselig etter noen Letrozolkurer så er alt i fyr og flamme i livmoren. Om du har prøvd lenge så anbefaler jeg at du ikke drøyer så voldsomt og kaster bort tid på eventuelle mislykka kurer. Jeg synes faktisk ikke bivirkningene på Letrozol og IVFmedisiner er så voldsomt forskjellige - eneste forskjell er selve uttaket. For meg ble bare Letrozol en litt sånn utmattende start på IVF, så nå må jeg si at jeg angrer - dog hadde jeg jo selvsagt ikke gjort det om det klaffet. Ble forøvrig gravid på 2. IVFinnsett (men mistet). Hadde jeg droppet Letrozolen og gått rett på prøverør hadde jeg iallefall spart meg å senke AMHverdiene grunnet cystefjerning - men det hadde jo ikke nødvendigvis ført til vellykket graviditet selvsagt. Generelt så vil jeg si at om man har moderat til alvorlig endometriose (eller mild men med mye symptomer/plager og har prøvd godt over tiden) er det bare å gå rett på IVF uten mye annet tull imellom. Har man manglende eggløsning eller ikke kjent endometriose skader det jo ikke å teste Letrozol/Ovitrelle. Tiden er liksom ikke ens beste venn med endometriose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Del Skrevet 30. juli 2019 Tusen takk for utfyllende svar @Fnugg☺️ Leit å høre om din opplevelse, både med femar og mislykkede IVF. Jeg er engstelig for at ting ikke skal fungere selv😣 Det er så vondt å måtte gå igjennom kunstige hormonkurer og utallige gynekologbesøk for noe som «de fleste» får til ved sex! Jeg tåler hormoner veldig dårlig, og gruer meg derfor ekstra mye til oppstart på femar. Er redd for å bli en skikkelig deprimert heks. Er du i gang med ny IVF @Fnugg? Krysser fingrene for deg☺️ Andre med erfaringer her inne også? Anonymkode: 58f08...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 31. juli 2019 #4 Del Skrevet 31. juli 2019 På 30.7.2019 den 8.22, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende svar @Fnugg☺️ Leit å høre om din opplevelse, både med femar og mislykkede IVF. Jeg er engstelig for at ting ikke skal fungere selv😣 Det er så vondt å måtte gå igjennom kunstige hormonkurer og utallige gynekologbesøk for noe som «de fleste» får til ved sex! Jeg tåler hormoner veldig dårlig, og gruer meg derfor ekstra mye til oppstart på femar. Er redd for å bli en skikkelig deprimert heks. Er du i gang med ny IVF @Fnugg? Krysser fingrene for deg☺️ Andre med erfaringer her inne også? Anonymkode: 58f08...9fb Hei! Jeg går på letrozol, men ikke på grunn av endo. Derimot tålet også jeg hormoner kjempe dårlig! Men eneste bivirkning av letrozol var litt magevondt forrige syklus. Denne syklusen har jeg ikke hatt bivirkninger i det hele tatt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå