AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Jeg og kjæresten har hatt problemer lenge i forhold til sexlivet vårt (begge 22 år). Det hele startet med at jeg følte han bare slutta å ta intiativ, og vi hadde ikke sex på en måned eller mer. Noe jeg ble veldig lei meg over, og begynte å sette spørsmålstegn ved meg. Dette førte til videre problemer om at jeg følte han ikke ville ha sex med meg (at han klarte seg med seg selv og at jeg ikke var noe viktig). Han mente selv det ikke er det som var grunnen, men hva ellers. Dette er ca to år siden. Fortsatt har vi problemer, jeg vil bare at det skal være et vanlig og sunt sexliv. Akkurat nå føles det ut som det aldri blir det eller kommer til å bli det. Hvis vi endelig har klart å fått litt normalt sexliv, så kommer det slltid plutselig to uker pauser feks.. da kommer mine tanker igjen om at han ikke vil, og han er lei d et og synes det blir vanskeligere av at jeg tar det opp. Men jeg klarer ikke ha de følelsene innestengt. Det hele har ført til at jeg synes det ett vanskelig å a intiativ, tar neTen aldri intiativ, fordi jeg føler han egentlig ikke vil. Hva hadde dere gjort? Dette ødelegger forholdet, men jeg har det så bra med han ellers, jeg synes dette er uteolig dumt. Jeg vil ikke at dette skal være grunnen til at vi slår opp. Men jeg synes det er vanskelig å leve i et forhold med disse tankene.. Anonymkode: 13cfe...555
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Ingen? Er det verdt å slå opp over denne situasjonen? .. er vanskelig, har ingen å prate med om dette. Er et kleint tema.. ts Anonymkode: 13cfe...555
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sexolog. Anonymkode: e5000...49e Tror du det er det eneste alternativet? Har egentlig ikke lyst til å dra til en sånn.. ts Anonymkode: 13cfe...555
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Hvorfor bli i et forhold med så store problemer når du er 22 år? De beste singelårene ligger foran deg og mulighetene for at du finner en bedre match å etablere deg med er enorme. Anonymkode: 2cbe6...199 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor bli i et forhold med så store problemer når du er 22 år? De beste singelårene ligger foran deg og mulighetene for at du finner en bedre match å etablere deg med er enorme. Anonymkode: 2cbe6...199 Ja jeg vet det.. jeg synes bare det er vanskelig fordi jeg er jo veldig forelsket og vi har vært sammen lenge. Så jeg synes det er vanskelig ts Anonymkode: 13cfe...555
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Jeg ble avvist hver eneste gang jeg prøvde å få til sex med eksen. Til slutt gav jeg opp og levde helt fint uten den kontakten med han. Følelsene forsvant litt etter litt. Sex skulle skje når han ville og når det passet han best. Kan si det sånn at om jeg ville ha sex eller ikke dreit han i. Våknet på natta til at jeg ble penetrert. I fjor dumpet jeg han. Etter over et tiår sammen. Ikke angret på det. Anonymkode: eaf3b...f52 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 gjør det slutt, du er jo bare 22år gammel. Lev livet! for faen. du er ikke forelsket, bare blind. Anonymkode: 38555...23d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 Jeg tenker at siden han sluttet å ta initiativ og du bare hoppet rett til "han vil ikke ha meg, så da gjør jeg ingenting annet enn å ikke ha sex med han", så er kommunikasjonen dere i mellom så dårlig at forholdet er dødfødt uansett. Nå er jeg hardt, det vet jeg, men når kjæresten og jeg har tørke perioder, så snakker vi om det. Om det er problemer, eller lysta eller hva enn det måtte være, så snakket vi om det. Og jeg kan si det slik at hvis jeg måtte ha sex med kjæresten min så kjæresten følte at jeg ville ha han, så hadde det blitt pliktsex, og pliktsex er dårlig sex. Og det medfører enda mindre lyst, og til slutt hadde jeg gått ut av forholdet. Hvorfor gjør ikke du noe for at sexlivet skal bli bedre? Hvorfor må han gjøre alt? Snakk sammen, og ta initiativ selv. Anonymkode: 5b06e...fad
Gjest xfs367 Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 (endret) Han har nok rett når han sier det ikke handler om deg. Det handler snarere om at dere har vært lenge sammen. Vi mennesker er stort sett skrudd sammen for å være serie-monogame, og alt utover det må som regel tvinges fram, enten via religion eller praktisk/økonomisk vingeklipping. For menn er det optimalt å bytte sexpartner hvert 2-4 år, for kvinner hvert 5-7 år. Kanskje dere kan vurdere åpent forhold, hvis dere fortsatt vil være sammen sånn ellers? Endret 29. juli 2019 av xfs367
Gjest bloody Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 Det her er akkurat samme som det menn opplever, men, kvinnene holder ikke på med å "kose seg selv", de gir fullstendig faen i sex, overhodet. Og de fleste mener at "æsh er det så viktig i et forhold med hus barn lån bil etc etc etc" Det er en sånn det høres ut som han passer bedre med. Eller så har han fått et eller annet psykisk problem med sin egen eller din kropp og vil ikke snakke om det eller forsøke finne utav det pga redsel for [sett inn alle grunner en mann kan ha sexuelle fobier].
Gjest xfs367 Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, bloody said: Det her er akkurat samme som det menn opplever, men, kvinnene holder ikke på med å "kose seg selv", de gir fullstendig faen i sex, overhodet. Og de fleste mener at "æsh er det så viktig i et forhold med hus barn lån bil etc etc etc" Det er en sånn det høres ut som han passer bedre med. Eller så har han fått et eller annet psykisk problem med sin egen eller din kropp og vil ikke snakke om det eller forsøke finne utav det pga redsel for [sett inn alle grunner en mann kan ha sexuelle fobier]. Det er en myte at det stort sett er menn som går sexløse i forhold. Som regel er det mannen som først mister tenningen, og kvinnen som går sexløs, rett og slett fordi mannen er skrudd sammen for å bytte partner oftere enn det kvinnen er. Men så har du også tilfeller hvor mannen har hanket inn noen langt over sin egen liga på grunn av sosioøkonomisk status. I de tilfellene er det gjerne mannen som ender opp sexløs når kvinnen når sin grense.
Tiuren Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 5 minutter siden, xfs367 said: Det er en myte at det stort sett er menn som går sexløse i forhold. Som regel er det mannen som først mister tenningen, og kvinnen som går sexløs, rett og slett fordi mannen er skrudd sammen for å bytte partner oftere enn det kvinnen er. Men så har du også tilfeller hvor mannen har hanket inn noen langt over sin egen liga på grunn av sosioøkonomisk status. I de tilfellene er det gjerne mannen som ender opp sexløs når kvinnen når sin grense. Dette var spennende, og for meg ny informasjon. Vet du hvor jeg kan finne mer informasjon om dette, eller undersøkelser som underbygger dette?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #14 Skrevet 29. juli 2019 Dump han og finn deg noen som vil ha sex med deg. Dere er 22 år. Å prøve "å redde" et sexløst forhold i den alderne er rett og slett tullete å bruke tid på, da det neppe er fordi noen av dere genuint sliter med sexlysten. Dere bare er med feil person. Anonymkode: 5f8b7...2ce 1
Gjest xfs367 Skrevet 29. juli 2019 #15 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, Tiuren said: Dette var spennende, og for meg ny informasjon. Vet du hvor jeg kan finne mer informasjon om dette, eller undersøkelser som underbygger dette? Du kan helt sikkert finne "kilder" som påstår stikk motsatte ting. Her er f.eks. en kilde som underbygger det jeg sier (fordi jeg søkte aktivt etter det): https://crucibletherapy.com/myths-about-sexless-marriage Quote Women are more likely to be the low desire partner in their relationship (myth). In half the couples who come to the Marriage and Family Health Center for sexual desire problems, the man is the low desire partner. Some studies find women more often report low sexual desire than men, but this may mean women are more sensitive to their own lack of desire and more willing to report it. Lesbian and gay male couples struggle with sexual desire problems too. The phrase "Lesbian bed death" underscores this common development. Men mitt personlige syn på saken er basert på hva jeg hører fra venner og bekjente, hva jeg selv har opplevd, hva jeg leser rundt om kring (spesielt på Reddit) og at det er det som gir biologisk mest mening. Her er f.eks. en subreddit som handler om dette: https://www.reddit.com/r/DeadBedrooms/ Fordelingen av menn og kvinner her er ganske jevn, til tross for at Reddit består av ca 75/25% menn/kvinner.
Loff77 Skrevet 29. juli 2019 #16 Skrevet 29. juli 2019 I tidligste laget å miste lysten på sex i forholdet, spør du meg. Kanskje dere ikke er en god match sexuelt? Du er jo fryktelig ung så tenk deg om 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #17 Skrevet 29. juli 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet det.. jeg synes bare det er vanskelig fordi jeg er jo veldig forelsket og vi har vært sammen lenge. Så jeg synes det er vanskelig ts Anonymkode: 13cfe...555 Tenk så eventyrlig deilig det blir å forelske deg i en annen, eller flere andre, som du faktisk har hyppig og fantastisk sex med i tillegg! Vil du virkelig ofre muligheten til det (som er stor!) fordi du er forelsket i en det ikke funker med? Forelskelse går over og oppstår igjen med andre personer. Anonymkode: 2cbe6...199 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #18 Skrevet 29. juli 2019 I samme situasjon som mann. Alt var bra i starten med gjensidig initiativ før det etter et års tid begynte å bli sjeldnere og sjeldnere. Til slutt mistet jeg interessen av å ta initiativ som til stadighet ble avvist/unnskyld og resultatet er at vi ikke lenger har sex... Anonymkode: abe53...f63 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 Jeg er i en lik situasjon som deg TS, men vi er en god del eldre. Her sluttet han å ha lyst på meg ca fire måneder etter at vi hadde vår første date, og han har bare stilt opp med fem-minutters «pliktsex» ca. en gang hver andre måned. Den lengste pausen var på seks måneder. Han har ikke tatt på meg der nede på godt over et år. Jeg har fullstendig gitt opp, og tar null initiativ lenger. Lar ham ikke ta på meg, annet enn vennskapelige klemmer. Sex har jeg med meg selv. Følelsene mine forsvinner gradvis, men ganske kjapt, og godt er det. Ikke alle forhold bør kjempes for. Men grunnen til dette er nok en helt annen enn hos dere. Siden vi begge snart er 40 var det som skjedde med oss ulike utgangspunkt for å gå inn i et forhold: Jeg ble hodestups forelsket, han var bare desperat etter å finne en hvem-som-helst å få barn med for å gjøre foreldrene sine fornøyde... Ergo har han aldri hatt kjærestefølelser for meg. Vel, synd for ham, for barn kommer han ikke til å få med meg iallfall. Jeg flytter fra ham så fort jeg får spart opp litt mer egenkapital. Jeg blir så SINT på mennesker som lurer andre bare fordi de vil ha noe/unngå å være singel. Å hver dag kjenne på følelsen av at partner ikke vil ha deg annet enn som selskap/hushjelp er så sinnsykt vondt og direkte skadelig. Jeg brukte i tillegg så mange måneder/over et år på å forstå hvorfor. Fy faen så bortkastet. Uansett, hva er det kjæresten din sier når du tar det opp med ham? Anonymkode: 7d33f...c88 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #20 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i en lik situasjon som deg TS, men vi er en god del eldre. Her sluttet han å ha lyst på meg ca fire måneder etter at vi hadde vår første date, og han har bare stilt opp med fem-minutters «pliktsex» ca. en gang hver andre måned. Den lengste pausen var på seks måneder. Han har ikke tatt på meg der nede på godt over et år. Jeg har fullstendig gitt opp, og tar null initiativ lenger. Lar ham ikke ta på meg, annet enn vennskapelige klemmer. Sex har jeg med meg selv. Følelsene mine forsvinner gradvis, men ganske kjapt, og godt er det. Ikke alle forhold bør kjempes for. Men grunnen til dette er nok en helt annen enn hos dere. Siden vi begge snart er 40 var det som skjedde med oss ulike utgangspunkt for å gå inn i et forhold: Jeg ble hodestups forelsket, han var bare desperat etter å finne en hvem-som-helst å få barn med for å gjøre foreldrene sine fornøyde... Ergo har han aldri hatt kjærestefølelser for meg. Vel, synd for ham, for barn kommer han ikke til å få med meg iallfall. Jeg flytter fra ham så fort jeg får spart opp litt mer egenkapital. Jeg blir så SINT på mennesker som lurer andre bare fordi de vil ha noe/unngå å være singel. Å hver dag kjenne på følelsen av at partner ikke vil ha deg annet enn som selskap/hushjelp er så sinnsykt vondt og direkte skadelig. Jeg brukte i tillegg så mange måneder/over et år på å forstå hvorfor. Fy faen så bortkastet. Uansett, hva er det kjæresten din sier når du tar det opp med ham? Anonymkode: 7d33f...c88 Uff, det var veldig leit å høre. Håper det går bra med deg. Men bra du tar steget og flytter fra han når du får spart opp. Ingen fortjener å bli behandlet sånn. Han sier bare at han synes hele greia er vanskelig og at det blir verre av at jeg tar det opp med han.. men det blir jo aldri bra heller. Og hvis det først blir bra i en liten periode (noe det så og si sldri er, hvertfall ikke over en uke), så plutselig går det to- tre uker hvor vi ikke gjør noe, og da er det på’n igjen. (Jeg blir lei meg). Jeg synes det er vanskelig å være tålmodig når dette påvirker meg veldig negativt.. og nå føler jeg at hvis vi har sex så er det fordi vi må (pågrunn av hele situasjonen vi er oppi). Føles nesten ut som at akkurat nå så er sexlivet vårt umulig å redde. Ts Anonymkode: 13cfe...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå