Gå til innhold

Sex med kompisen hans - det etiske aspektet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en venn i noen måneder som jeg har hatt et nært forhold til. Vi var ikke kjærester, bare en lengre flørt. Vært mye sammen med både han og kompisene hans, til og med møtt en del familie. I det siste har han trukket seg litt unna fordi ting ble for seriøst, men har møtt han innimellom. Vi har ingen forpliktelser til hverandre.

Nylig møtte jeg bestevennen hans på et arrangement hvor han ikke var til stede. Vi hadde sex og sov sammen. Jeg syns det var rart at han ville det når han vet så godt om forholdet jeg har til kompisen. 

Hadde det vært omvendt, at min venninne hadde lagt med min sexvenn, hadde jeg ikke likt det i det hele tatt. Er det annerledes med menn? Er det «lov» å ligge med partneren til kompisen? Er dette noe dere snakker sammen om? Og hvordan tenker egentlig menn rundt dette? 

Anonymkode: fe8fc...661

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt en venn i noen måneder som jeg har hatt et nært forhold til. Vi var ikke kjærester, bare en lengre flørt. Vært mye sammen med både han og kompisene hans, til og med møtt en del familie. I det siste har han trukket seg litt unna fordi ting ble for seriøst, men har møtt han innimellom. Vi har ingen forpliktelser til hverandre.

Nylig møtte jeg bestevennen hans på et arrangement hvor han ikke var til stede. Vi hadde sex og sov sammen. Jeg syns det var rart at han ville det når han vet så godt om forholdet jeg har til kompisen

Hadde det vært omvendt, at min venninne hadde lagt med min sexvenn, hadde jeg ikke likt det i det hele tatt. Er det annerledes med menn? Er det «lov» å ligge med partneren til kompisen? Er dette noe dere snakker sammen om? Og hvordan tenker egentlig menn rundt dette? 

Hvorfor lå du med denne vennen da? Du klarte ikke å tenke lenger selv?

Hvorfor gir kvinnen alltid faen å skylder på andre, merkelig.

Anonymkode: 20429...fd8

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du ble jo et trofè da, et ekstra stort hakk i sengestolpen. Sikkert hyggelig...

Anonymkode: 5a665...bf1

• Liker 3
Skrevet

Du kunne sagt nei du og da

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lyst

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå spør hun jo hva menn tenker om dette.

Anonymkode: b58fa...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke ei stjerne i boka av menn for slikt, for å si det sånn. Er svært få menn som syns noe om kvinner som bare puler rundt uten å ta ansvar for noe, akkurat som få kvinner syns noe godt om slike menn. :)

Anonymkode: 7fa45...c6b

• Liker 8
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det annerledes med menn?

nei, helt likt med mindre de begge bare bruker deg for sex

Er det «lov» å ligge med partneren til kompisen?

ikke partner men man kan ha sex med samme dame

Er dette noe dere snakker sammen om?

om begge bare bruker deg for sex så snakker de om det men om han første hadde følelser for deg og #2 gikk bak ryggen på han så er nok det forholdet snart slutt

Og hvordan tenker egentlig menn rundt dette? 

Jeg synes du burde snakke med #1 og fortelle han for om dere er kun ff så skal det være mer eller mindre ok. Kanskje du kan få til en trekant:) Om han ikke synes det er greit så er det i hovedsak kompisen sin skyld som lå med deg, du blir også beskyldt for å ha ødelagt vennskapet deres MEN hvorvidt du egentlig har noe skyld i det er uklart.

Uansett så har du nå mer sjangs på å få til noe med #2 og spessielt om du forteller det til #1. Om du ikke forteller så kommer det til å tære på og #2 kan alltids finne på å fortelle det selv, spessielt om han ser at du går i et mer seriøst forhold med #1 for det blir vanskelig for han å bære en slik hemmelighet eller fristende å ødelegge for deg om han skulle bli sur elns.

#2 er også en dårlig person om han gikk bak ryggen på kompisen, så om sant så har du all grunn til å tro at han ikke er til å stole på.

Du har sånt sett drittet deg ut og jeg anbefaler å være god venn for #1 og fortelle/advare han om "bestevennen" hans for med slike venner trenger man ikke fiender.

Endret av Bjørnedyr
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke mann da, men om jeg får lov til å svare så husker jeg eksen min som reagerte ganske negativt når bestekompisen hans hadde lugget med hans tidligere... vet ikke hva det kategoriseres som, men litt som deg og han fyren. 

Uansett, det er en komplisert situasjon og forholde seg til for det er jo fastslått som «ikke kjæreste» og da har man jo rett til å gjøre det man vil ca, men igjeeen, er det riktig? For han hadde jo sikkert reagert negativt (bare generaliserer som eks nå) for du er jo «hans», men dere er ikke inklusive så i bunn og grunn har han ikke noe han skulle sagt. 

Selv hadde jeg en som jeg hang med utrolig mye, jeg likte han utrolig godt på tidspunktet og kunne tenkt meg den seriøse veien med han. Han ville aldri det og når det ble «for alvorlig» så ble jeg litt boikotta. Men fikk jeg gjøre som jeg ville med andre??? Neii, for det var jo ekkelt gjort av meg og fysj og ughhh. Han ville ikke være kjæresten min, men JEG fikk ikke oppføre meg som om jeg var singel. 

Idk, kinky situasjon og jeg får kanskje ikke svart deg på spørsmålet ditt så sorry bout that. Jeg mener i hvert fall at han ikke kan forvente at du oppfører deg som kjæresten hans, hvis han ikke vil ha deg som kjæreste. 

Anonymkode: 0a854...2f8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men fikk jeg gjøre som jeg ville med andre??? Neii, for det var jo ekkelt gjort av meg og fysj og ughhh. Han ville ikke være kjæresten min, men JEG fikk ikke oppføre meg som om jeg var singel. 

jeg synes det er normalt å ikke ville ha sex med noen som har sex med andre tenker da på kjønnssykdommer og det er ganske ekkelt generelt, er litt som å ha sex med en prostituert iom at man må være ok med at kanskje noen hadde seg med henne samme dag eller rett før deg.. Synes det blir for uryddig men tydeligvis mange som ikke har noe imot også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mujahedin skrev:

jeg synes det er normalt å ikke ville ha sex med noen som har sex med andre tenker da på kjønnssykdommer og det er ganske ekkelt generelt, er litt som å ha sex med en prostituert iom at man må være ok med at kanskje noen hadde seg med henne samme dag eller rett før deg.. Synes det blir for uryddig men tydeligvis mange som ikke har noe imot også.

Du skjønte tydeligvis ikke omfanget av hva jeg skrev, trenger ikke alltid handle om sex. Uansett, hva er så mye mer ekkelt om han reka rundt i forhold til meg, en kvinne? Hvis man ikke kjenner personen på et litt dypere nivå, så tar man forhåpentligvis litt mer ansvar med beskyttelse. Fra begge kjønn. Jeg synes egnt måten du snakker om det er en smule sexistisk, det BØR være like ekkelt fra begge kjønn å ligge rundt som dyr. Er du så konservativ, så finn deg en som er like hjernevaska fra gamle dager som deg. 

Anonymkode: 0a854...2f8

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lyst

Ja da vet du at du liker å ligge med kamerater av hverandre. Har du fortalt han første du lå med at du også har pult kameraten hans?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes egnt måten du snakker om det er en smule sexistisk, det BØR være like ekkelt fra begge kjønn å ligge rundt som dyr.

ja det er likt for begge selvfølgelig, var bare naturlig for meg å snakke fra eget perspektiv. Synes forøvrig ikke det er veldig konsevativ holdning, tror om man sampler nordmenn over 18 år så vil de fleste være enige i at det er utenfor og er vel progressivt å ha flere ff samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, waco skrev:

Ja da vet du at du liker å ligge med kamerater av hverandre. Har du fortalt han første du lå med at du også har pult kameraten hans?

Skal ikke nekte for at jeg har fantasert om denne fyren før. Vi har jo vært en del sammen. 

Men jeg kunne ikke hatt sex med min venninne sin FF av respekt til henne.

Har ikke fortalt det nei. Tenker at det må være opp til kompisen om han vil si noe eller ikke. 

Skrevet

Idet en FF har vært med en kompis så er hun utelukket som videre partner/ff.

Er naturligvis annerledes om det var avtalt, men det er nok av jenter der ute til t jeg trenger gå for de som kompliserer livet unødvendig mye. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå spør hun jo hva menn tenker om dette.

Kort og greit. Menn flest tenker at kvinner med innstillingen til Ts hører hjemme på dynga. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvem av dem hadde størst? Nummer 1 eller 2?

Anonymkode: 4b17d...636

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

17 timer siden, HalldirV2 skrev:

Kort og greit. Menn flest tenker at kvinner med innstillingen til Ts hører hjemme på dynga. 

Ja, det tenker dere om henne.  Men hun spør om dette:

Er det «lov» å ligge med partneren til kompisen? Er dette noe dere snakker sammen om? Og hvordan tenker egentlig menn rundt dette? 

Endret av ninab82
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tenker dere om henne.  Men hun spør om dette:

Er det «lov» å ligge med partneren til kompisen? Er dette noe dere snakker sammen om? Og hvordan tenker egentlig menn rundt dette? 

Det bør jo være Innlysende med tanke på hva vi mener om oppførselen til Ts, eller hva? Svaret på spørsmålene er således åpenbart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal ikke nekte for at jeg har fantasert om denne fyren før. Vi har jo vært en del sammen. 

Men jeg kunne ikke hatt sex med min venninne sin FF av respekt til henne.

Har ikke fortalt det nei. Tenker at det må være opp til kompisen om han vil si noe eller ikke. 

Gutter driter i det der og da. De angrer som alle andre og det kan oppstå splid. Problemet med gutter er at de mister hodet/tenker med feil hodet. Det skjer hele tiden, og de angrer hver gang. Gode kammerater blir gjerne gode venner igjen, men skal love deg at alle gutter i mils omkrets er advart. Fra nå av vet alle hvem du egentlig er. Gutter snakker sammen de også.

Anonymkode: e92e2...dd1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...