AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Den har holdt på noen timer nå! Går hvileløst rundt, ikke i bånd (de har ingen gjerder). Vet ikke om noen er hjemme engang. Er dette greit? Tror det må være en ny hund for har ikke sett den før. En ting er all støyen, men redd for at hunden ikke har det bra. Er dette en måte å oppdra hunder på og er det noe man må tåle som nabo? Anonymkode: 3d482...f37
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Hvis det er like varmt der som her jeg bor så kan det hende hunden sliter. Min hund vil ikke ut nå, hun ligger rett ut på stuegulvet. Kanskje den er tørst og ikke har tilgang på vann? Anonymkode: 16987...702 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Ja det er godt og varmt her, jeg sitter i bikini. Synes synd på hunden, lurer på om det er døtrene (som har skolefri) som skal passe på den, mens foreldrene er på jobb 🙄 Utrolig hvor tankeløse folk er. Vinduene der er åpne, så noen må være hjemme. Men hunden får ikke komme inn.. Anonymkode: 3d482...f37
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Gå å ring på, og resten vet du vel selv..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, Luna Llena skrev: Gå å ring på, og resten vet du vel selv.. Nei, vet ingenting om hundehold eller hva som er tillatt. Anonymkode: 3d482...f37
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet ingenting om hundehold eller hva som er tillatt. Anonymkode: 3d482...f37 I lovens paragraf 3 står blant annet dette. En hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting. Hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, miljø eller andre interesser. Så da gjelder det for deg å sannsynliggjøre overfor eieren at hundeholdet er til "urimelig ulempe". Dokumenter, noter deg tid for bjeffing og varighet. Og gå å prat med naboen, i første omgang. Hjelper ikke dette kan politi og mattilsynet, tilkalles.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Hunder skal være forsvarlig sikret enten innenfor gjerde eller bånd i nabolag, så det er ikke tillatt det du beskriver. Dessuten er det skrekkelig varmt ute nå. Ring på. Anonymkode: a7e88...736 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, Luna Llena skrev: I lovens paragraf 3 står blant annet dette. En hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting. Hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, miljø eller andre interesser. Så da gjelder det for deg å sannsynliggjøre overfor eieren at hundeholdet er til "urimelig ulempe". Dokumenter, noter deg tid for bjeffing og varighet. Og gå å prat med naboen, i første omgang. Hjelper ikke dette kan politi og mattilsynet, tilkalles. Ok takk😊 nå ble den stille, får se hvor lenge det varer. Kanskje den kreperte i varmen, stakkars. Anonymkode: 3d482...f37
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 Du kan jo begynne med å gi den en skål med vann? Anonymkode: 6595e...c55 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hunder skal være forsvarlig sikret enten innenfor gjerde eller bånd i nabolag, så det er ikke tillatt det du beskriver. Dessuten er det skrekkelig varmt ute nå. Ring på. Anonymkode: a7e88...736 Ok takk! Nå ble det stille og jeg kan ikke lenger se den. Anonymkode: 3d482...f37
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet ingenting om hundehold eller hva som er tillatt. Anonymkode: 3d482...f37 Men hvorfor ikke uttrykke samme bekymring som du gjør her? Det er jo legitime spørsmål du stiller. Anonymkode: 56048...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 Familien kom tilbake etter en utflukt, og da tok de seg av den med en gang. Får se det litt an om dette er noe som skjer hver dag, da vil jeg si noe. Jeg går forresten ikke bort til en ukjent hund som bjeffer og ikke står i bånd og gir den vann. Men nå vet jeg jo at de tydeligvis har fått seg en hund, og «bare» lot den være hjemme alene i hagen 3 timer i dag. Kanskje det er innafor, jeg vet ikke. Men kommer ikke til å tolerere timesvis med bjeffing utendørs hver dag. Anonymkode: 3d482...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå