Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har søkt på skole og skal sende inn vitnemål, men de må vel være stemplet av offentligheten....

Hvilket kontor er det som kan stemple og skrive under på vitnemål?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Men de er da vel stemplet de? mine fra videregående er ihvertfall det

Gjest Anonymous
Skrevet
Men de er da vel stemplet de? mine fra videregående er ihvertfall det

Ja de er stemplet, men kan jeg bare kopiere de og de slik, må ikke noen skrive under kopien også??

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må gå til et kopieringssenter. De setter "Rett kopi"-stempel på kopiene de tar mot et lite gebyr.

Gjest Violetta
Skrevet

Du mener attestere kopien så de ser den er lik originalen? Du kan spørre på de fleste offentlige kontorene. Jeg har jobbet ved flere, og har gjort det ved samtlige.

Noen tar seg betalt.

Om du har et servicekontor i kommunen er vel det rett sted å henvende seg.

Gjest Gjesten
Skrevet

Etter det eg har fått vite så kan berre offentlege kontor gi rett kopi på attestar og vitnemål som blir lagt ved søknad. Dette inneber at bankar ikkje er gyldige lenger, men skular og andre offentlege instansar er. Mange tar nok gebyr ja, men Aetat skulle vel kunne gjere slikt?

Gjest Gjest
Skrevet

På mine vitnemål står det at dersom det skal være gyldig kopi skal jeg bare kopiere begge sider

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier alltid å gå på den gamle u.skolen min. Lærerne synes det er SÅÅÅÅ koselig å se gamle elever igjen... også får de kontordama til å stemple i vei. :) Gratis er det også... Tar alltid noen ekstra kopier så har jeg til neste gang også..

Gjest Gjesten
Skrevet
På mine vitnemål står det at dersom det skal være gyldig kopi skal jeg bare kopiere begge sider
Eg er ganske sikker på at den må stemplast og altså, for ellers vil du jo kunne endre alt sjølv før kopiering. Ein slik kopi blir ikkje godkjent ved jobbsøking er eg redd...
Skrevet

GÅ I HVERT FALL IKKE PÅ POSTEN FOR Å FÅ DE ATTESTERT. DE TAR 15 KR STK!!!! :o

Gjest Anonymous
Skrevet

da jeg søkte på skole tok jeg bare kopi av begge sider.. det har kanskje endret seg siden da..

Skrevet

Det er svært skjelden det spørres etter attesterte kopier nå for tiden, jeg (og de fleste av mine bekjente) har søkt på jobber uten å ha attestertekopier.

Hvis de ikke spesielt ber om å få attestert kopi sender man bare vanlig kopi. Og tar med originalene til intervju.

Skrevet

AllKopi f.eks. tar rett kopi med stempel og underskrift. Tror det var 5 kr per kopi.

Gjest Anonymous
Skrevet

Karrieresenteret på universitetene kan attestere.

Er helt gratis!

Men stort sett det eneste du trenger det til er nok samordna opptak, med mindre de ber spesifikt om det.

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri opplevd det som et problem. Var senest i dag på min gamle videregående skole og fikk kopi med kopi av begge sidene. Det holder i massevis mente damen der

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er svært skjelden det spørres etter attesterte kopier nå for tiden, jeg (og de fleste av mine bekjente) har søkt på jobber uten å ha attestertekopier.

Hvis de ikke spesielt ber om å få attestert kopi sender man bare vanlig kopi. Og tar med originalene til intervju.

Det er nok slik vedr. jobber ja, men skal du søke til høyere skoler/universitet MÅ de ha "rett kopi"-stempel.

Da jeg søkte om opptak ved universitetet, var et av vitnemålkopiene jeg sendte ustemplet. Da fikk jeg et brev fra universitetet om at jeg måtte ettersende en ny, attestert kopi.

Skrevet

Japps, det er sant :)

Tenkte ikke på det jeg, har bare søkt jobber de siste årene.

Her jeg jobber får jeg stadig spm. om kopi med stempel, og de aller fleste har funnet ut at de klarer seg uten stempel og dermed sparer både tid og penger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Meg som startet tråden

Jeg fikk stempel på servicekontoret i kom, og det kostet meg ingenting.

En må ha stempel på vitnemålene som skal sendes høyskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...