Gå til innhold

Tips til jenter med hormonell prevensjon som vil ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare komme med et lite tips som kanskje kan hjelpe andre i samme situasjon.

Etter jeg fikk barnet mitt, og fikk satt inn p-stav, så gikk jeg sakte med sikkert opp i vekt. Var til slutt på 90 kg, og det gikk bare opp uansett hva jeg gjorde. I slutten av i fjor byttet jeg prevensjon til kobberspiral - og jeg har nå gått ned 16 kg siden april. Er nok mange som ikke tenker på hvor mye hormonell prevensjon kan påvirke kroppen!  ;) 

Anonymkode: 08366...c23

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en kjent bivirkning til hormonell prevensjon jeg tror alle vet om. Gammelt nytt. Men ikke alle kan ha spiral

Anonymkode: a092c...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo den vanligste bivirkingen. Men kan desverre ikke ha spiral, så er fornøyd med p.staven. Holdt meg fint på 54 kg de siste årene.

Anonymkode: b987c...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt på meg masse etter jeg begynte på p-sprøyta og antidepressiva i tillegg. Det gir dessverre litt dårlige utslag, uansett om jeg spiser relativt sunt. Både sovemedisinene, antidepressivaen, og p-sprøyte har gjort at jeg har lagt på meg 10-12 kilo siste halve året. Det er kjipt. Jeg er aktiv, når jeg har overskudd men allikevel. 

Anonymkode: acb53...825

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en kjent bivirkning til hormonell prevensjon jeg tror alle vet om. Gammelt nytt. Men ikke alle kan ha spiral

Hvem kan ikke ha spiral? 

Anonymkode: b07b8...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kan ikke ha spiral? 

Anonymkode: b07b8...455

Folk som enten er allergisk mot kobber, har stor partner (trådene merkes godt under samleie, uansett hvordan de klippes. Klippte de hos gyno 3 ganger, selv når de ikke skulle være "mulig å treffe", fikk han merker på penishodet. Er penisen stor, blir det ikke sex med spiral), eller de den rett og slett ikke passer for (noen får store blødninger, smerter osv).

Anonymkode: b987c...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går automatisk opp ca. 2 kg på hormonell prevensjon. Tror det er vannvekt. Men jeg får også en mye større matlyst på p piller. Det er utrolig irriterende, men antar at det er enda mer irriterende å bli uplanlagt gravid. 

Anonymkode: aee32...153

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke kjent at hormonprevensjon gjør at man går opp mye i vekt. Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Om man går opp mange kilo er det ikke prevensjonen sin feil. 

Anonymkode: 51ff8...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke kjent at hormonprevensjon gjør at man går opp mye i vekt. Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Om man går opp mange kilo er det ikke prevensjonen sin feil. 

Anonymkode: 51ff8...175

Nija, den kan gi økt matlyst som igjen kan føre til vektoppgang. 

Anonymkode: aee32...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...