AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Ville bare komme med et lite tips som kanskje kan hjelpe andre i samme situasjon. Etter jeg fikk barnet mitt, og fikk satt inn p-stav, så gikk jeg sakte med sikkert opp i vekt. Var til slutt på 90 kg, og det gikk bare opp uansett hva jeg gjorde. I slutten av i fjor byttet jeg prevensjon til kobberspiral - og jeg har nå gått ned 16 kg siden april. Er nok mange som ikke tenker på hvor mye hormonell prevensjon kan påvirke kroppen! Anonymkode: 08366...c23 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Dette er en kjent bivirkning til hormonell prevensjon jeg tror alle vet om. Gammelt nytt. Men ikke alle kan ha spiral Anonymkode: a092c...07a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Dette er jo den vanligste bivirkingen. Men kan desverre ikke ha spiral, så er fornøyd med p.staven. Holdt meg fint på 54 kg de siste årene. Anonymkode: b987c...d8a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har lagt på meg masse etter jeg begynte på p-sprøyta og antidepressiva i tillegg. Det gir dessverre litt dårlige utslag, uansett om jeg spiser relativt sunt. Både sovemedisinene, antidepressivaen, og p-sprøyte har gjort at jeg har lagt på meg 10-12 kilo siste halve året. Det er kjipt. Jeg er aktiv, når jeg har overskudd men allikevel. Anonymkode: acb53...825
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en kjent bivirkning til hormonell prevensjon jeg tror alle vet om. Gammelt nytt. Men ikke alle kan ha spiral Anonymkode: a092c...07a Hvem kan ikke ha spiral? Anonymkode: b07b8...455 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem kan ikke ha spiral? Anonymkode: b07b8...455 Folk som enten er allergisk mot kobber, har stor partner (trådene merkes godt under samleie, uansett hvordan de klippes. Klippte de hos gyno 3 ganger, selv når de ikke skulle være "mulig å treffe", fikk han merker på penishodet. Er penisen stor, blir det ikke sex med spiral), eller de den rett og slett ikke passer for (noen får store blødninger, smerter osv). Anonymkode: b987c...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Jeg går automatisk opp ca. 2 kg på hormonell prevensjon. Tror det er vannvekt. Men jeg får også en mye større matlyst på p piller. Det er utrolig irriterende, men antar at det er enda mer irriterende å bli uplanlagt gravid. Anonymkode: aee32...153
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en kjent bivirkning til hormonell prevensjon jeg tror alle vet om. Gammelt nytt. Men ikke alle kan ha spiral Anonymkode: a092c...07a Nei, det er ikke kjent at hormonprevensjon gjør at man går opp mye i vekt. Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Om man går opp mange kilo er det ikke prevensjonen sin feil. Anonymkode: 51ff8...175 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke kjent at hormonprevensjon gjør at man går opp mye i vekt. Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Om man går opp mange kilo er det ikke prevensjonen sin feil. Anonymkode: 51ff8...175 Nija, den kan gi økt matlyst som igjen kan føre til vektoppgang. Anonymkode: aee32...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå