Gå til innhold

Nytt forhold, barn og ekser

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Jeg er i et nytt forhold, både jeg og min nye kjæreste har barn fra før. Har har truffet to av mine tre barn. Jeg har ikke truffet hans barn enda, hans eks vil treffe meg før jeg treffer barna. Usikker på mine følelser rundt dette. Er dette vanlig? Hva hadde dere tenkt? 

Ønsker alle en fin dag🤗

Endret av Line8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at exen hans har en form for kontroll over han, som hun innbiller seg at hun har rett til. Hun skal liksom «sjekke deg ut», akkurat som om det er en test du må gjennom.

Tipper du kommer til å få til svar at «selvsagt vil moren til barna vite hvem den nye stemoren er, før barna møtes», men faktum er at til syvende og sist så er det ingenting hun uansett kan gjøre, hvis hun misliker deg.

Anonymkode: ec045...778

• Liker 9
Skrevet

Takk for svar du☺️

Det jeg tenker er at han burde kunne ta de valgene selv. 

Blir litt usikker på dette, så ville høre litt her inne...😊 Greit å høre andre meninger rundt dette. Barna hans er 3 og 7 år. 

Skrevet (endret)

😊håper flere vil svare😊 jeg er helt ny i dette, da jeg har vært i et forhold i mange, mange år. Og jeg traff den nye kjæresten min ganske raskt etterpå. Usikker på om det er vanlig å treffe eksen før barna. Andre som har gjort dette?

Endret av Line8
Skrevet

Jeg krevde det, for å bli kjent med henne og se hvordan hun er som person. Vi møttes etter at hun hadde møtt barna, hos min eksmann. Min eksmann krevde ikke det samme. 

Å treffe noen som skal være mye med barna dine, er viktig. Min eksmann og jeg vil alltid være foreldre, mens nye i livene til ungene, kan komme og gå. Derfor er det viktig for meg at vi har en god tone sammen. 

Nå som min kjæreste tilbringer mesteparten av tiden her, vil det være naturlig å innføre «foreldremøter» der vi fire voksne kan sitte ned og prate sammen. Det er godt å bruke tid på å diskutere skjermtid, leggerutiner og andre viktige ting. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Line8 skrev:

Heisann

Jeg er i et nytt forhold, både jeg og min nye kjæreste har barn fra før. Har har truffet to av mine tre barn. Jeg har ikke truffet hans barn enda, hans eks vil treffe meg før jeg treffer barna. Usikker på mine følelser rundt dette. Er dette vanlig? Hva hadde dere tenkt? 

Ønsker alle en fin dag🤗

Han har jo holdt igjenn med at du ikke har fått treffe barna hans, altså at han venter med å ta forholde med deg videre. Og det aspektet med at du skal møte eksen først er jo for at du skal bli sjekket ut for finne ut om du er god nok til å få møte barna. Tydelig at han enten blir kontrollert av eksen eller at han lar seg kontrollere av eksen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har hun egentlig ikke noe med. Hun må jo få hilse på deg en gang, men at hun skal bestemme at hun skal være først ute med å hilse virker veldig kontrollerende. Du og kjæresten må jo først teste ut kjemien mellom dere og alle bara. Etter hvert er det naturlig å hilse på mor. Ikke la henne bestemme over dere i hans omsorgstid. 

Anonymkode: a3fe2...86c

• Liker 7
Skrevet

Hvis det at hun får møte deg kan bidra til at samarbeid mellom henne, far og eventuelle bonusforeldre blir positivt, så hvorfor ikke? Ja, det er sikkert litt rart og kunstig, men hva hvis det bidrar til at relasjonen mellom alle voksne blir positiv for alle barna?

Her i huset har vi null samarbeid mellom mor, far og deres partnere. Jeg er mors samboer. Og det er så sinnsykt kjipt for å være helt ærlig - det kommer aldri til å bli bedre (far og hans kone motarbeider alle forsøk på å få dette til) og det er så sinnsykt dumt mtp barnet. Jeg hadde gitt mye for at vi kunne hatt en ok dialog, slik at barnet hadde hatt et bedre utgangspunkt for å trives. Nå har barnet i dette tilfellet lite samvær med far (etter fars ønske), men hva hvis vi kunne samarbeidet og lagt bedre tilrette for at relasjonen mellom far og barn kunne vært bedre? Det skjer jo ikke, vi er blokkert på alle enheter og sosiale medier. Og den eneste dette skader er barnet. 

Så jeg sier møt henne og se om det ikke er mulig å skape et positivt forhold for alle. Dere trenger ikke å bli bestevenner, men det kan kanskje gagne barna på en god måte?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo gjerne ønske det, men hva syns du selv, og hva syns han? Er du i mot det bare fordi det er hennes forslag, eller er du i mot det fordi det er satt fram som et krav, eller er du i mot det fordi han syns også det er en god ide, eller fordi han ikke syns det er en god ide, eller hva er greia? Skjønner det er kjipt, men hva er det verste som kan skje liksom? Hun kan jo ikke nekte deg å være sammen med ham eller møte barna, hun er nok veldig nysgjerrig (og det i seg selv er jo irriterende), men da slipper hun i det minste å kryssforhøre barna etter at dere har møttes. Kanskje hun bare syns det er ok å vite hva og hvem barna snakker om når det skjer, en treåring kan jo ikke forklare så mye hvem og hvordan du er. Du må nok møte henne før eller senere, så jeg tror jeg ville lagt godviljen til å blitt med på et kort møte. Men snakket med mannen at det ikke er en audition. 

Anonymkode: dbb48...52e

AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden de gikk fra hverandre? Og er barna hans små?

Da jeg og min ex mann gikk fra hverandre, og barna var små, så ønsket jeg også og møte kvinnen han var sammen med, og jeg ønsket at han skulle vente en stund før han introduserte barna. Og samme gjald selvfølgelig andre veien. Mens nå som barna er tenåringer, og det er mange år siden det ble slutt. Så bryr jeg meg ikke på samme måte. 

Anonymkode: 28e2e...38c

Skrevet

At det var? Hun må godkjenne deg før du treffer barna. Hahaha. Er du sammen med et barn som er far? Han bestemmer akkurat like mye som denne moren! Snakk om å kontrollere og være...blåst! HAN bestemmer når du skal treffe barna hans! 

Og så hilser du på moren deres når det passer. Er det mulig...

Kjæresten din er en oppadgående fyr eller? Han klarer å passe på seg selv? 

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo gjerne ønske det, men hva syns du selv, og hva syns han? Er du i mot det bare fordi det er hennes forslag, eller er du i mot det fordi det er satt fram som et krav, eller er du i mot det fordi han syns også det er en god ide, eller fordi han ikke syns det er en god ide, eller hva er greia? Skjønner det er kjipt, men hva er det verste som kan skje liksom? Hun kan jo ikke nekte deg å være sammen med ham eller møte barna, hun er nok veldig nysgjerrig (og det i seg selv er jo irriterende), men da slipper hun i det minste å kryssforhøre barna etter at dere har møttes. Kanskje hun bare syns det er ok å vite hva og hvem barna snakker om når det skjer, en treåring kan jo ikke forklare så mye hvem og hvordan du er. Du må nok møte henne før eller senere, så jeg tror jeg ville lagt godviljen til å blitt med på et kort møte. Men snakket med mannen at det ikke er en audition. 

Anonymkode: dbb48...52e

Takk for svar.

Jeg er litt overrasket over at jeg skal treffe henne før barna. Kunne aldri falt meg inn at min kjæreste skulle treffe min eks før mine barn. Jeg synes også at det er noe han må bestemme, ikke hun. Dette er noe som nylig kom frem etter at han har snakket med henne. Og ikke noe han har nevnt for meg før. Jeg vil ha et godt samarbeid, det er veldig viktig for meg, men akkurat dette merker jeg at jeg blir usikker på om er rett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller ikke krevet at min eks sin kjæreste skal treffe meg før barna. Så absolutt ikke.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, SoWhat? skrev:

At det var? Hun må godkjenne deg før du treffer barna. Hahaha. Er du sammen med et barn som er far? Han bestemmer akkurat like mye som denne moren! Snakk om å kontrollere og være...blåst! HAN bestemmer når du skal treffe barna hans! 

Og så hilser du på moren deres når det passer. Er det mulig...

Kjæresten din er en oppadgående fyr eller? Han klarer å passe på seg selv? 

😄🙈🤭 Må le litt av kommentaren din.

Skjønner hva du mener. Men han er oppegående han. De er gode venner da. Og hun vil bli kjent med meg😄 jeg vil gjerne det jeg og. Alt er bare litt merkelig og jeg blir usikker😆

Skrevet
1 minutt siden, Line8 skrev:

😄🙈🤭 Må le litt av kommentaren din.

Skjønner hva du mener. Men han er oppegående han. De er gode venner da. Og hun vil bli kjent med meg😄 jeg vil gjerne det jeg og. Alt er bare litt merkelig og jeg blir usikker😆

Jo..Men ærlig talt. Han introduserer deg når han vil  🙂 bare for å si en ting. Vær litt obs så hun ikke blir kvisa på rompa. Helt topp at de er venner! Men her overstyrer hun ham! Bare sier det. Pass litt på og ta din plass. Og så møter du henne og er hyggelig når DU og HAN føler tiden er inne! Trenger ikke vente i flere uker liksom, men du skjønner? Hun har ingenting å skulle ha sagt her og nå. Ja, respekter henne som barnas mor! Det er viktig. Men hun er ikke moren til kjæresten din. Han vet nok hva han gjør. Det må HUN respektere! Ser? 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jo..Men ærlig talt. Han introduserer deg når han vil  🙂 bare for å si en ting. Vær litt obs så hun ikke blir kvisa på rompa. Helt topp at de er venner! Men her overstyrer hun ham! Bare sier det. Pass litt på og ta din plass. Og så møter du henne og er hyggelig når DU og HAN føler tiden er inne! Trenger ikke vente i flere uker liksom, men du skjønner? Hun har ingenting å skulle ha sagt her og nå. Ja, respekter henne som barnas mor! Det er viktig. Men hun er ikke moren til kjæresten din. Han vet nok hva han gjør. Det må HUN respektere! Ser? 🙂

Jeg er enig med deg!👌 Jeg tenker sånn jeg og. Litt merkelig at de mener at det er riktig. Viktig at han er litt bestemt her synes jeg. 

Endret av Line8
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har tiltro nok til min eks til at han kan få introdusere ny kjæreste når han vil. Vi har dog avtale om at vi skal si ifra til hverandre før det skjer, men vi har ikke satt noen begrensninger eller krav til hverandre. Det er noe med å stole på den andres dømmekraft, altså. Det er rett og slett ikke noe jeg kan bestemme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare gjøre det? Det er en fordel for alle dersom alle voksne klarer å ha en vennlig relasjon. Det er slett ikke sikkert eksen hans gjør dette for "å markere terrioriet", slik noen over her antyder. Det kan godt hende hun rett og slett vil hilse på deg, at hun bare vil bli litt kjent med voksne som trolig vil spille en stor rolle i livet til barna hennes.  

Anonymkode: 87a99...3af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, liljene skrev:

Jeg krevde det, for å bli kjent med henne og se hvordan hun er som person. Vi møttes etter at hun hadde møtt barna, hos min eksmann. Min eksmann krevde ikke det samme. 

Å treffe noen som skal være mye med barna dine, er viktig. Min eksmann og jeg vil alltid være foreldre, mens nye i livene til ungene, kan komme og gå. Derfor er det viktig for meg at vi har en god tone sammen. 

Nå som min kjæreste tilbringer mesteparten av tiden her, vil det være naturlig å innføre «foreldremøter» der vi fire voksne kan sitte ned og prate sammen. Det er godt å bruke tid på å diskutere skjermtid, leggerutiner og andre viktige ting. 

Du kan ønske, men å kreve ? Det hadde jeg aldri godtatt fra hverken han eller omvendt. Hva barnefar gjør når ungene der hos han med skjermtid , treff av nye damer etc er jo ikke akkurat noe en  eks dame har noe med, En kan komme med innspill og ønsker, men kan jo ikke nekte far/mor hverken at de eventuelt sitter mer på Ipad, skjermtid , leggetid, matvaner eller noe. Det er slutt og en kan ikke kontrollere andre selv om en ønsker 

Anonymkode: bb5ce...dd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke kreve det. Hva skal eksen gjøre om hun ikke liker ny kjæreste da? Nekte mannen å treffe henne?

Anonymkode: 12db8...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...