AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Til nyttår forsvinner vel pakkebeløpsgrensen og alle pakker fra utlandet får i utgangspunktet et fortollingsgebyr på minimum 158kr. Jeg bestiller regelmessige pakker fra England og USA, og har over 140 produkter jeg jevnlig bestiller på wishlisten min til Single's Day i Kina. Vil unngå å betale tulleavgifter. Men har Posten og den mest inkompetente norske regjeringen i manns minne funnet en bedre løsning nå? Det er stille om det i media. Anonymkode: cc67c...655 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Det må komme ordninger der man bestiller sammen, i store grupper (gjennom en app eller noe?), for å dele på avgiften. Det er ikke MVA som er det store problemet for oss som bestiller småtteri relativt ofte, men den uforholdsmessig store tilleggsavgiften. Satser på at det er noen smarte hoder med tid til å ordne noe slikt som kommer til å finne på noe når den tid kommer. Anonymkode: bb558...d50 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Kanskje på tide å shoppe mindre?? Anonymkode: f1c3b...dda 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 140 !!! Produkter??? Da tror eg rett og slett du må lære deg å shoppe mindre😉 Anonymkode: adbe5...f77 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje på tide å shoppe mindre?? Anonymkode: f1c3b...dda Sier du det, renonsere kanskje, men så lenge vi bor i provinsen, aka Norge, vil det være et behov. Anonymkode: 7611b...e03 3
stan Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: mest inkompetente norske regjeringen i manns minne Regjeringen ønsker å beskytte norsk næringsliv. TS derimot ønsker å støtte kinesisk næringsliv. 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, stan skrev: Regjeringen ønsker å beskytte norsk næringsliv. TS derimot ønsker å støtte kinesisk næringsliv. Støtter heller det kinesiske næringslivet enn det overprisede norske næringslivet. Anonymkode: 6eb97...0f4 2
stan Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støtter heller det kinesiske næringslivet enn det overprisede norske næringslivet. Anonymkode: 6eb97...0f4 Ja, det er jo nettopp slike som deg Xi er glad for. Hva tjener du? Synes du at lønnen din er for høy? 9
MorTil2 Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til nyttår forsvinner vel pakkebeløpsgrensen og alle pakker fra utlandet får i utgangspunktet et fortollingsgebyr på minimum 158kr. Jeg bestiller regelmessige pakker fra England og USA, og har over 140 produkter jeg jevnlig bestiller på wishlisten min til Single's Day i Kina. Vil unngå å betale tulleavgifter. Men har Posten og den mest inkompetente norske regjeringen i manns minne funnet en bedre løsning nå? Det er stille om det i media. Anonymkode: cc67c...655 Det er et viktig miljømoment ved dette som du mener er "inkompetanse". Det handler om bruk og kast, handle langveis fra istedenfor lokalt, handle varer som fraktes med forurensende transportmidler, handle fra land (som i likhet med Norge), er blant de mest forurensende i verden. Om du handler så mye som 140 varer fra wish, pluss andre kjøp, syns jeg du burde tenke deg godt om i forhold til hva dine handlinger betyr for jordkloden vi lever på. 8
stan Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 De fleste varene vi nordmenn bestiller fra utlandet (Kina) kan allerede kjøpes i Norge. Eller så finnes det alternative produkter. Det man kan få kjøpt for under 350 kroner er jo ikke allverdens kvalitet, samtidig som man har liten retur mulighet. Hvis produktet virkelig ikke finnes i Norge så betaler man gebyret om varen er viktig nok. Det kommer til å bli et skift fra å bestille masse småting til å samle opp litt større bestillinger.
A-hunter Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 Det dette handler om er egentlig at venstresiden - inkludert H, V, KRF og deler av FRP - har jobbet hardt for at alle som vil skal få komme til landet. Dette under dekke av at vi trenger flere hender for å løse oppgaver. Så viser det seg at det ikke finnes verken arbeid til eller arbeidsvilje hos denne nye adelsstanden på diffuse, men generøse, trygdeordninger. Så da finner man på noe nytt. Litt for å plage befolkningen (bonus) og litt for at flere penger skal sirkulere innenfor landegrensen med tåpelige regelendringer i en slags siste krampetrekning for å få det nye vi til å ikke drive landet rett utfor stupet. 250 milliarder i underskudd hvert eneste år gir jo noen konsekvenser... F eks at hele oljefondet blir svidd av på under 20 år med flerkulturelt fellesskap slik det nå ligger an til. Vi får "trøste" oss med at idioti ikke har noen nedre grense og at dette vil stramme seg ytterligere til i tråd med veksten i underskuddet. Plastposeavgift og flyseteavgift var begynnelsen på det hele. Det sier jo sitt om hvor ille dette kommer til å bli. 1
stan Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 34 minutter siden, A-hunter skrev: venstresiden - inkludert H, V, KRF og deler av FRP - Det aller meste av det politiske Norge. Det aller meste av det norske folk. Rett og slett de fleste i landet. Men for all del, Ibsen hevdet at mindretallet har alltid rett. Så da har du vel rett... 3
A-hunter Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 8 minutter siden, stan skrev: Det aller meste av det politiske Norge. Det aller meste av det norske folk. Rett og slett de fleste i landet. Men for all del, Ibsen hevdet at mindretallet har alltid rett. Så da har du vel rett... Helt korrekt - det store overveldende flertallet. Det gjør det ikke dermed riktig - i noen form av ordet riktig. Jeg skal ikke idiotforklare dere (selv det både er enkelt og fristende), men jeg er ikke helt overbevist om dere skjønner hva dere driver med, de irreversible konsekvensene dere skaper av dette eksperimentet (som mangler en hver form for historisk empiri om at vil kunne gå bra) for all fremtid, eller de faktiske kostnadene dette drar med seg, hvilket akkumulert får alle verdens penger til å blekne.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #14 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, stan skrev: Ja, det er jo nettopp slike som deg Xi er glad for. Spiller ingen rolle for XI om de sender pakken til f.eks Nille, nille plasserre varen på hyllen, og du går til nille og kjøper varen, eller om XI sender pakken rett til døra di. XI tjener like mye, problemet er at Nille jobbene er unødvendige arbeidsplasser som ikke tilfører særlig med verdi for kunden, kun dobbel pris på varen. kineserne gir blaffen. Det du snakker om virker være en vri på "vi må ikke få automatiserte kasser, fordi da mister kassadamer jobben". Svaret på fremtidens utfordringer er ikke at alle skal utføre unødvendige arbeidsoppgaver subsidiert av staten, vi må omstille og få skapt jobber som tilfører verdier. Ellers, skaper du bare Venezuela situasjon Nille er konkurs, den holdes kun kunstig i live av gratis ansatte (fra NAV). Men hvem betaler for nilles gratis arbeidskraft ?, jo staten (du, oss). Eh, hallo i luken? Du betaler staten for å holde nille i live for at du skal få æren av å betale dobbel pris på en vare isteden for å få den på døra, og dette høres ut som et fornuftig system for fremtiden ? Vi må ikke tviholde på fortiden, vi må se fremover. Denne strategien fungerer ikke, uansett hvor mye en skulle ønske en kunne holde på fortiden, folk i andre land tar innpå forspranget vårt, mens vi holdes tilbake, pengene må brukes på å skape fremtiden ikke på å hindre fremskritt Ellers, så får de røde dere svåte drøm, om Venezuela i Norge, men tror det fort blir et mareritt Lykke til Anonymkode: dcd21...229 1
stan Skrevet 29. juli 2019 #15 Skrevet 29. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle for XI om de sender pakken til f.eks Nille, nille plasserre varen på hyllen, og du går til nille og kjøper varen, eller om XI sender pakken rett til døra di. XI tjener like mye, problemet er at Nille jobbene er unødvendige arbeidsplasser som ikke tilfører særlig med verdi for kunden, kun dobbel pris på varen. kineserne gir blaffen. Det du snakker om virker være en vri på "vi må ikke få automatiserte kasser, fordi da mister kassadamer jobben". Svaret på fremtidens utfordringer er ikke at alle skal utføre unødvendige arbeidsoppgaver subsidiert av staten, vi må omstille og få skapt jobber som tilfører verdier. Ellers, skaper du bare Venezuela situasjon Nille er konkurs, den holdes kun kunstig i live av gratis ansatte (fra NAV). Men hvem betaler for nilles gratis arbeidskraft ?, jo staten (du, oss). Eh, hallo i luken? Du betaler staten for å holde nille i live for at du skal få æren av å betale dobbel pris på en vare isteden for å få den på døra, og dette høres ut som et fornuftig system for fremtiden ? Vi må ikke tviholde på fortiden, vi må se fremover. Denne strategien fungerer ikke, uansett hvor mye en skulle ønske en kunne holde på fortiden, folk i andre land tar innpå forspranget vårt, mens vi holdes tilbake, pengene må brukes på å skape fremtiden ikke på å hindre fremskritt Ellers, så får de røde dere svåte drøm, om Venezuela i Norge, men tror det fort blir et mareritt Lykke til Anonymkode: dcd21...229 Litt usikker på om du er for et norskt næringsliv, en norsk stat eller hva du er for?
stan Skrevet 29. juli 2019 #16 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, A-hunter skrev: Helt korrekt - det store overveldende flertallet. Det gjør det ikke dermed riktig - i noen form av ordet riktig. Jeg skal ikke idiotforklare dere (selv det både er enkelt og fristende), men jeg er ikke helt overbevist om dere skjønner hva dere driver med, de irreversible konsekvensene dere skaper av dette eksperimentet (som mangler en hver form for historisk empiri om at vil kunne gå bra) for all fremtid, eller de faktiske kostnadene dette drar med seg, hvilket akkumulert får alle verdens penger til å blekne. Så det store flertallet er idioter som driver med et eksperiment som vi selvsagt ikke skjønner konsekvensene av. Men du vet bedre, men klarer ikke, eller gidder ikke å forklare oss idioter så vi kan oppføre oss litt mindre idiotisk. Da er vi fortapt. Så hvis vi ikke legger toll og gebyr på varer fra Wish og Ali Express, reverserer avgiftene på plastposer og flyseter og får innvandrerne til å jobbe så er vi et lite steg på rett vei? 1
A-hunter Skrevet 29. juli 2019 #17 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, stan skrev: Så det store flertallet er idioter som driver med et eksperiment som vi selvsagt ikke skjønner konsekvensene av. Men du vet bedre, men klarer ikke, eller gidder ikke å forklare oss idioter så vi kan oppføre oss litt mindre idiotisk. Da er vi fortapt. Så hvis vi ikke legger toll og gebyr på varer fra Wish og Ali Express, reverserer avgiftene på plastposer og flyseter og får innvandrerne til å jobbe så er vi et lite steg på rett vei? Jeg vet ikke bedre. Jeg sier at dere ikke vet, eller kjenner konsekvensene ved det eksperimentet dere har satt i gang. Jeg ser det jeg ser og er, åpenbart en av få, som fortsatt tror at to pluss to blir fire. At dere, slik status er pr 29.7.2019, fortsatt ikke ser at dette går den gale veien er for meg komplett uforståelig. Fastlands-Norge går 250 milliarder i minus hvert eneste år. Merkelig nok er det omtrentlig den samme summen innvandringen koster oss i året, selv om argumentet hele veien har vært at innvandring er superlønnsomt. Men, det bekymrer ingen - vi har jo 6 000 milliarder på bok (brutto - nasjonal gjeld). Da kan jo skipet holdes flytende i hele 24 år til! Men så - hva da? Vi håper bare det går over av selv, ikke sant? Forøvrig er fjerning av 350,- kronersgrensa, plastposeavgift og flyseteavgift bare symptomer på selve sykdommen. Sakene er i seg selv fullstendig betydningsløse og helt uinteressante. De løser da heller ingenting som helst utover å plage den jevne nordmann. Jeg sier bare at idiotiet knapt har kommet i gang og at idioti dessverre ikke har noen nedre grense. 1
stan Skrevet 29. juli 2019 #18 Skrevet 29. juli 2019 5 minutter siden, A-hunter skrev: Jeg vet ikke bedre. Jeg sier at dere ikke vet, eller kjenner konsekvensene ved det eksperimentet dere har satt i gang. Jeg ser det jeg ser og er, åpenbart en av få, som fortsatt tror at to pluss to blir fire. At dere, slik status er pr 29.7.2019, fortsatt ikke ser at dette går den gale veien er for meg komplett uforståelig. Fastlands-Norge går 250 milliarder i minus hvert eneste år. Merkelig nok er det omtrentlig den samme summen innvandringen koster oss i året, selv om argumentet hele veien har vært at innvandring er superlønnsomt. Men, det bekymrer ingen - vi har jo 6 000 milliarder på bok (brutto - nasjonal gjeld). Da kan jo skipet holdes flytende i hele 24 år til! Men så - hva da? Vi håper bare det går over av selv, ikke sant? Forøvrig er fjerning av 350,- kronersgrensa, plastposeavgift og flyseteavgift bare symptomer på selve sykdommen. Sakene er i seg selv fullstendig betydningsløse og helt uinteressante. De løser da heller ingenting som helst utover å plage den jevne nordmann. Jeg sier bare at idiotiet knapt har kommet i gang og at idioti dessverre ikke har noen nedre grense. Ingen løsning altså, men det er sannsynligvis innvandrernes skyld. 1
A-hunter Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 24 minutter siden, stan skrev: Ingen løsning altså, men det er sannsynligvis innvandrernes skyld. Jeg kan jo ikke løse dette når flertallet er for å gi enda mer gass mot stupet. Jeg har på ingen måte tenkt til å rydde opp i dette kaoset deres. Og jeg legger ikke noe skyld på innvandrerne, de blir trampeklappet inn på nærmeste NAV-kontor av tanketomme rabulister. Skylda har venstresiden, V, H, KRF og store deler av FRP sammen med velgerne deres. En (vakker) dag skal dere få lov til å ta ansvaret også. Dere har under 24 år på å løse dette. For da er kassa ribbet til beinet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #20 Skrevet 29. juli 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Til nyttår forsvinner vel pakkebeløpsgrensen og alle pakker fra utlandet får i utgangspunktet et fortollingsgebyr på minimum 158kr. Jeg bestiller regelmessige pakker fra England og USA, og har over 140 produkter jeg jevnlig bestiller på wishlisten min til Single's Day i Kina. Vil unngå å betale tulleavgifter. Men har Posten og den mest inkompetente norske regjeringen i manns minne funnet en bedre løsning nå? Det er stille om det i media. Anonymkode: cc67c...655 Hittil har posten fraktet varene til deg helt gratis fra de kommer inn i landet. Regninga er de de som sender fra norge som har tatt. På tide at man må betale for å motta også. Anonymkode: d60c0...b2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå