AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Du som har en autoimmun sykdom og hat vært plaget med fatigue/umattelse, ble det bedre ved oppstart av biologiske medisiner? Anonymkode: 8fcdb...2df
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Jet trot det er individuelt, men hos meg merket jeg ingen endring, dvs min fatigue er like plagsom nå som før. Anonymkode: c5d17...e46
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Jeg ble bedre av å spise ketogent, dvs. jeg har kutta ut alt av karbohydrater. Anonymkode: c6810...519 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jet trot det er individuelt, men hos meg merket jeg ingen endring, dvs min fatigue er like plagsom nå som før. Anonymkode: c5d17...e46 Får jeg spørre, jobber du? Hvordan påvirker fatigue arbeidshverdagen din? ts Anonymkode: 8fcdb...2df
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Jeg merket noe endring til det bedre, men sliter fortsatt. Det betyr at jeg har begrensninger. Har gode verdier og ft3 helt øverst i referanseverdien. Anonymkode: a4508...d7c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket noe endring til det bedre, men sliter fortsatt. Det betyr at jeg har begrensninger. Har gode verdier og ft3 helt øverst i referanseverdien. Anonymkode: a4508...d7c Takk for svar. Jobber du? Hvordan påvirker fatiguen arbeidshverdagen din? Anonymkode: 8fcdb...2df
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får jeg spørre, jobber du? Hvordan påvirker fatigue arbeidshverdagen din? ts Anonymkode: 8fcdb...2df Den påvirker ikke arbeidshverdagen i særlig grad, bortsett fra at jeg ikke orker overtid. Min greie sjef har forståelse for det. Men jeg orker ikke så mye mer enn jobb. Anonymkode: c5d17...e46
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 "Biologisk medisin". Hva legger du i det? Legemidler med biologisk medisin, eller kosthold og kosttilskudd? Det er spesialister som skriver ut resepter på biologisk medisin. Men har aldri hørt om noen som får dette, selv ikke folk med autoimmune sykdommer og som er hardt rammet. Så hvorfor ikke? Har det ingen eller lite effekt? Anonymkode: b7ad2...e43
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Biologisk medisin". Hva legger du i det? Legemidler med biologisk medisin, eller kosthold og kosttilskudd? Det er spesialister som skriver ut resepter på biologisk medisin. Men har aldri hørt om noen som får dette, selv ikke folk med autoimmune sykdommer og som er hardt rammet. Så hvorfor ikke? Har det ingen eller lite effekt? Anonymkode: b7ad2...e43 Helt vanlig å få biologisk medisin mot revmatisme, for eksempel. Er i en Facebook-gruppe hvor mange av medlemmene går på det. For meg har den hjulpet god på alle fysiske plager, men ikke fatigue. Anonymkode: c5d17...e46
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Biologisk medisin". Hva legger du i det? Legemidler med biologisk medisin, eller kosthold og kosttilskudd? Det er spesialister som skriver ut resepter på biologisk medisin. Men har aldri hørt om noen som får dette, selv ikke folk med autoimmune sykdommer og som er hardt rammet. Så hvorfor ikke? Har det ingen eller lite effekt? Anonymkode: b7ad2...e43 Burde nok skrevet biologiske legemidler. Men de som bruker det, skjønner nok hva jeg siktet til. Det er det forholdsvis mange som får, og som jeg har fått tilbud om, men ennå vurderer. https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/legemiddel/biologiske-legemidler/ ts Anonymkode: 8fcdb...2df 1
Lileep Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: "Biologisk medisin". Hva legger du i det? Legemidler med biologisk medisin, eller kosthold og kosttilskudd? Det er spesialister som skriver ut resepter på biologisk medisin. Men har aldri hørt om noen som får dette, selv ikke folk med autoimmune sykdommer og som er hardt rammet. Så hvorfor ikke? Har det ingen eller lite effekt? Anonymkode: b7ad2...e43 Tror ikke du helt vet hva biologisk medisin er for noe, så les det opp før du uttaler deg 😊 Får Remsima selv, og merker bedring på sykdommen men ikke så mye på utmattelsen dessverre. Noe bedre er det blitt men ikke så mye som jeg ønsker 2
Ikanonym Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 Bruker biologisk medisin. Fatiquen er der fremdeles. Vært bedre nå i varmen. Til en viss grad.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: "Biologisk medisin". Hva legger du i det? Legemidler med biologisk medisin, eller kosthold og kosttilskudd? Det er spesialister som skriver ut resepter på biologisk medisin. Men har aldri hørt om noen som får dette, selv ikke folk med autoimmune sykdommer og som er hardt rammet. Så hvorfor ikke? Har det ingen eller lite effekt? Anonymkode: b7ad2...e43 Jaha.. Jeg kan legge ut listen på biologiske medisiner jeg har brukt på grunn av mine autoimmune sykdommer. Enbrel Entyvio Humira Xeljanz Infliximab/remsima Stelara Vi kan nå trygt konkludere at du ikke har peiling på hva du snakker om, ellers ha en fin hverdag 🙂 Anonymkode: 27363...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #14 Skrevet 3. august 2019 På 29.7.2019 den 17.19, Lileep skrev: Tror ikke du helt vet hva biologisk medisin er for noe, så les det opp før du uttaler deg 😊 Får Remsima selv, og merker bedring på sykdommen men ikke så mye på utmattelsen dessverre. Noe bedre er det blitt men ikke så mye som jeg ønsker Ser du ikke at jeg spurte om det i innlegget? Hvilke sykdommer skrives dette ut for? Det er iallefall nytt for meg og min omgangskrets. Anonymkode: b7ad2...e43
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #15 Skrevet 3. august 2019 På 29.7.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev: Vi kan nå trygt konkludere at du ikke har peiling på hva du snakker om, ellers ha en fin hverdag 🙂 Herregud altså. Jeg skjønner ikke hvorfor dere kicker på det jeg skrev! Har ikke påstått noe som helst, annet enn at jeg kjenner ingen som får dette. Jeg SPURTE jo faktisk hva dette er. Så da spør jeg: Hva brukes det til, og til hvilken sykdommer? Anonymkode: b7ad2...e43
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #16 Skrevet 3. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud altså. Jeg skjønner ikke hvorfor dere kicker på det jeg skrev! Har ikke påstått noe som helst, annet enn at jeg kjenner ingen som får dette. Jeg SPURTE jo faktisk hva dette er. Så da spør jeg: Hva brukes det til, og til hvilken sykdommer? Anonymkode: b7ad2...e43 Hva med å lese lenken TS la ut? I tillegg til revmatiske sykdommer er det mange med autoimmune gastro-sykdommer som bruker biologiske medisiner. Anonymkode: 2dc69...0a1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #17 Skrevet 3. august 2019 Hva er forskjellen på medisin og biologisk medisin? Anonymkode: ec85a...906
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #18 Skrevet 5. august 2019 På 3.8.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på medisin og biologisk medisin? Anonymkode: ec85a...906 https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/legemiddel/biologiske-legemidler/ Anonymkode: c5d17...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå