Gå til innhold

Hvor lenge er deres barnehage stengt på sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at flere barn rundt omkring starter i barnehagen rundt denne tida. Vår barnehage er stengt enda en uke. I tillegg registrerte jeg at endel gikk i barnehage en uke, muligens to også etter at vår stengte for sommeren. De har fire uker sommerstengt, fra andre uka i juli, starter opp igjen andre uka i august. Men starter da året med planleggingsdag. Og en ny planleggingsdag ett par uker senere. 

Er det bare jeg som synes det er litt drøyt med så lenge sommerstengt + planleggingsdager med en gang etter ferien er ferdig? Kommunal barnehage om det har noe å si. 

Og før noen begir seg inn på det; JEG ER HELT FOR  at ungene skal få ha lengst mulig sommerferie med familien. Jeg skulle gjerne tatt ut de samme ukene sammen med dem hvert år, men nå er det nå engang sånn at det ikke er praktisk mulig i alke yrker og bransjer. I år var jeg f.eks ferdig med ferien min uka FØR barnehagen stengte. Heldigvis har vi besteforeldre i nærheten som kan, og ikke minst, ønsker å passe barnebarna. 

Anonymkode: fcc75...f0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med stengt tre eller fire uker. 

Anonymkode: 49172...423

• Liker 2
Skrevet

Vår barnehage har ikke sommerstengt. De samarbeider med en annen barnehage, slik at de er annenhvert år her og der hele juli. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig med 4 uker stengt om sommeren og 5 planleggingsdager gjennom året.

Anonymkode: c5bb4...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker stengt. Hos oss åpner de igjen i dag.

Anonymkode: 51e55...88e

AnonymBruker
Skrevet

I fjor sommer var det 4 uker stengt, i år er det 3 uker. Men barna må ta en uke ferie en annen gang iløpet av året. Kommunal barnehage. 

Anonymkode: ec8de...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Stengt hele juli 😊

Anonymkode: d5c67...99e

AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage stenger ikke. De slår sammen flere avdelinger og lager sommerbarnehage.

Barna må ha tre uker sammenhengende ferie mellom 1. Juni og 30. September. De må ha minimum fire uker ferie totalt i løpet av året. 

5 planleggingsdager i året som kan telle som feriedager til den siste uken. 

Anonymkode: b4cb9...bc9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vår er stengt i 5 uker...

Anonymkode: 3c29d...608

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at kommunale barnehager varierer fra kommune til kommune. Her i Bergen (iallfall min barnehage) er det stengt i 2 uker cirka midt i juli hvert år. 

Anonymkode: 779de...75a

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår barnehage stenger ikke. De slår sammen flere avdelinger og lager sommerbarnehage.

Barna må ha tre uker sammenhengende ferie mellom 1. Juni og 30. September. De må ha minimum fire uker ferie totalt i løpet av året. 

Samme her. Hos oss er dette en kommunal barnehage. 

Anonymkode: c98f6...8ce

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår er stengt i 5 uker...

+hele romjulen, påske og planleggningsdager😅

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her. Hos oss er dette en kommunal barnehage. 

Nei forresten, ikke helt det samme (leste litt fort). Alle de kommunale barnehagene slår seg sammen og lager en sommerbarnehage. Hvor denne er rullerer fra år til år. 

Skrevet

Der jeg jobber er det stengt to uker om sommeren (midt i juli). 

Der datteren min gikk var det ikke stengt i det hele tatt. 

Dette varierer veldig, men man vet hva man begir seg inn på når man leser vedtektene før man takker ja til plassen! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage er ikke sommerstengt, veldig glad for det da mannen ikke kan velge når han skal ha ferie. 

Anonymkode: 988ad...8da

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulrikke skrev:

Der jeg jobber er det stengt to uker om sommeren (midt i juli). 

Der datteren min gikk var det ikke stengt i det hele tatt. 

Dette varierer veldig, men man vet hva man begir seg inn på når man leser vedtektene før man takker ja til plassen! 

Ligger ikke vedtektene veldig ofte ute på nett? Ihvertfall burde de det. 

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Vår barnehage stenger ikke. Liten, kommunal barnehage. Tror ingen av de kommunale barnehagene i byen her stenger, men noen slår seg sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke stengt 😊

Anonymkode: 3e499...848

AnonymBruker
Skrevet

Vår bh har stengt i 2 uker om sommeren. De åpner igjen idag. Men her har 2 åringen 6 uker fri fra bh siden jeg er hjemme i perm med lillebror. 

Anonymkode: 2dae7...a1d

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten likt her, men  barna må ha tre uker sammenhengene ferie i skoleferien. Og fire uker tilsammen mellom 1 juni og 30 august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...