Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du likt å få en sang til bursdagen din, som alle gjestene skulle synge?  En diktet sang om deg på en melodi som du alltid hadde likt.

Videoannonse
Annonse
Gjest tullete rusk
Skrevet

Nei.... Men hadde vært interessant å høre familien skrike i beste black metal tradisjon

Skrevet
13 minutter siden, tullete rusk skrev:

Nei.... Men hadde vært interessant å høre familien skrike i beste black metal tradisjon

Hvorfor hadde du ikke likt det?

Det er en av gjestene som brukt tid og energi fordi hun eller han setter pris på deg og vil hylle deg. 

Gjest tullete rusk
Skrevet

Fordi det er kleint, og de gangene jeg har opplevd noe lignende har vedkommende egentlig ikke kjent meg, de bare lager sang om hvordan de tror jeg er og hva de tror jeg liker. Det føles ikke bra at det listes opp egenskaper og aktiviteter jeg ikke egentlig har stor interesse for, men som andre tror jeg har interesse for. Har for eks hund og alle tror derfor jeg er kjempeinteressert i hund og dyr osv. Men faktum er at jeg ikke liker hunder flest og min hund er en av de få dyrene som jeg liker.

Det virker heller ikke som en hyllest til meg, det er oppmerksomhetsbehov fra den som lager sangen, som vil at alle skal se den opptre. Hadde det vært en hyllest kunne vedkommende skrevet dikt istedet

Å bruke tid og energi er ikke automatisk en hyllest, det kan være motivert av mye forskjellig som ikke har med meg å gjøre. 

Skrevet
På 29.7.2019 den 8.27, tullete rusk skrev:

Fordi det er kleint, og de gangene jeg har opplevd noe lignende har vedkommende egentlig ikke kjent meg, de bare lager sang om hvordan de tror jeg er og hva de tror jeg liker. Det føles ikke bra at det listes opp egenskaper og aktiviteter jeg ikke egentlig har stor interesse for, men som andre tror jeg har interesse for. Har for eks hund og alle tror derfor jeg er kjempeinteressert i hund og dyr osv. Men faktum er at jeg ikke liker hunder flest og min hund er en av de få dyrene som jeg liker.

Det virker heller ikke som en hyllest til meg, det er oppmerksomhetsbehov fra den som lager sangen, som vil at alle skal se den opptre. Hadde det vært en hyllest kunne vedkommende skrevet dikt istedet

Å bruke tid og energi er ikke automatisk en hyllest, det kan være motivert av mye forskjellig som ikke har med meg å gjøre. 

Takk for svar. Kan forstå at du ikke føler det er hyllest til deg når de egentlig ikke kjenner deg og skriver ting som ikke dreier seg om deg.

Dikt føler jeg enda mer oppmerksomhet gir til dikteren, da det kun er dikteren som leser. Sangen ville alle ha sunget.

Skrevet

Helt vanlig i min familie, og et greit alternativ til taler. Jeg synes det har litt sjarm - om det halter litt her eller bommer litt på poenget der er det ikke så farlig. En halvdårlig sang som alle gjestene karrer seg gjennom sammen er som regel mindre pinlig enn en dårlig tale (elle enda verre - dårlig taler). 

Skrevet

Nei, jeg hadde blitt både sint og flau. Hater slike allsanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...