AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Okei, jeg har vært hjemme med barn, vil nå ut i arbeid, har tidligere jobbet i barnehage. Nå skal jeg skrive søknad og CV, hvordan skal jeg formulere meg slik at det ser ok ut at jeg har vært hjemme med barna mine. Er jo ikke veldig vanlig i 2019 å være hjemmeværende med små barn, men det var mitt valg og jeg er veldig glad for de årene, bena mine startet i barnehage da de var 3 år. Fantastiske år hjemme, men det ser forferdelig ut på cv'n... Noen som har vært i samme situasjon? Noen tips? Blir veldig glad for svar! 😊 Anonymkode: 3363b...941
Lilypond Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Søker du jobb i barnehage nå eller helt annen bransje? Bor du i en del av landet hvor det er vanlig eller uvanlig å være hjemmeværende med små barn? Hvor mange barn? Syns det er et ok hull, personlig ville jeg satt det opp på CV i kronologisk rekkefølge men i kursiv eller noe, og skrevet "20xx-2019 Hjemmeværende med egne småbarn, f. MM-20xx og MM-20xx". Da er hullet forklart, det er verre om det er uforklart. Om jobben du søker gjelder arbeid med barn ville jeg kanskje skrevet litt mer om dem og tiden hjemme med barn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 49 minutter siden, Lilypond skrev: Søker du jobb i barnehage nå eller helt annen bransje? Bor du i en del av landet hvor det er vanlig eller uvanlig å være hjemmeværende med små barn? Hvor mange barn? Syns det er et ok hull, personlig ville jeg satt det opp på CV i kronologisk rekkefølge men i kursiv eller noe, og skrevet "20xx-2019 Hjemmeværende med egne småbarn, f. MM-20xx og MM-20xx". Da er hullet forklart, det er verre om det er uforklart. Om jobben du søker gjelder arbeid med barn ville jeg kanskje skrevet litt mer om dem og tiden hjemme med barn. Enig! Tror det er lurt du skriver at du har vært hjemme med småbarn, ellers vil arbeidsgiver tro du har vært syk. Det vil de være mye mer skeptiske til. Anonymkode: e28f0...b17
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, Lilypond skrev: Søker du jobb i barnehage nå eller helt annen bransje? Bor du i en del av landet hvor det er vanlig eller uvanlig å være hjemmeværende med små barn? Hvor mange barn? Syns det er et ok hull, personlig ville jeg satt det opp på CV i kronologisk rekkefølge men i kursiv eller noe, og skrevet "20xx-2019 Hjemmeværende med egne småbarn, f. MM-20xx og MM-20xx". Da er hullet forklart, det er verre om det er uforklart. Om jobben du søker gjelder arbeid med barn ville jeg kanskje skrevet litt mer om dem og tiden hjemme med barn. Takk for svar😊Jeg vil søke i barnehage. Det er ikke vanlig her jeg bor at man er hjemme med barn. Bortsett fra mødre som har menn som jobber offshore. To barn har jeg vært hjemme med. Er så dårlig på å formulere meg når jeg skal skrive det i en søknad /CV. Hmm.. Tar gjerne imot tips av noen som er flinkere enn meg! 😊😁 Anonymkode: 3363b...941
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Tror det er lurt du skriver at du har vært hjemme med småbarn, ellers vil arbeidsgiver tro du har vært syk. Det vil de være mye mer skeptiske til. Anonymkode: e28f0...b17 Nei syk vil jeg ikke at de skal tro jeg har vært. Men det som er så ille er T jeg skjemmes over å ha så stort hull og at jeg har vært hjemme med barn. Man burde egentlig ikke skjemmes, men i dagens samfunn så blir det sett ned på. Jeg har storkost meg hjemme med de. Småbarn stida går jo så fort.. Skulle ønske det var mer akseptert. TS Anonymkode: 3363b...941 1
Egenskap Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Ved å skrive kun relevante erfaringer tilknyttet til jobben du søker på nå. eks. har du melket kuer i seks år, og skal søke på en jobb i en motebutikk, da dropper du å skrive erfaringen tilknyttet til kuene du har melket i seks år
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei syk vil jeg ikke at de skal tro jeg har vært. Men det som er så ille er T jeg skjemmes over å ha så stort hull og at jeg har vært hjemme med barn. Man burde egentlig ikke skjemmes, men i dagens samfunn så blir det sett ned på. Jeg har storkost meg hjemme med de. Småbarn stida går jo så fort.. Skulle ønske det var mer akseptert. TS Anonymkode: 3363b...941 Det blir ikke sett ned på, men i mange bransjer risikerer man at kunnskap og ferdigheter blir utdatert. Men du skal jobbe i barnehage, og da tenker jeg at dette ikke blir noe problem, faktisk er det noe du kan gjøre et poeng ut av i søknaden og som kan være positivt. Anonymkode: e28f0...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå