Eowyn Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 For eksempel, hvorfor skal man ikke ha klorhexidin i ørene?? :-) Noen som har et svar på det? Eller flere gode spørsmål? :-)
Gjest allium Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Hvem var den første som hadde en tørrfisk og en bøtte med vaskevann (lut), og spurte seg selv "hvis jeg har fisken oppi dette vannet, blir det god mat da tro ?"
Gjest Lizzi Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 For eksempel, hvorfor skal man ikke ha klorhexidin i ørene?? :-) Noen som har et svar på det? Eller flere gode spørsmål? :-) Tror nok det har noe med slimhinner og naturlige eller nyttige bakterier å gjøre. Klorhexidin steriliserer og det skal vel ikke være fritt for bakterier der?
Gjest seroxata Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 øreflipper? for seksuell nytelse?? Jeg lurer på hvem som fant ut at et glass skulle kalles for et glass jeg :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Hvorfor ble egentlig hele naturen grønn? Dette lurte jeg på senest i går. Hvorfor er ikke alle trærne røde?
Gjest Hel Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 Hvorfor ble egentlig hele naturen grønn? Dette lurte jeg på senest i går. Hvorfor er ikke alle trærne røde? http://www.bettybookmark.com/keystage3and4...ence/unit9c.htm All green plants need energy to grow. This energy comes from the sun. Green plants are able to use chlorophyll to trap the sun's energy during photosynthesis, and convert it into energy-rich glucose. Chlorophyll is found in chloroplasts and is essential for photosynthesis. Chloroplasts are miniature solar converters, inside the plant's cells. Chlorophyll is what gives plants their green color.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 Joda, joda, fotosyntesen og hele naturfagtimen, men hvorfor laget Gud naturen grønn!? Og sola gul? Tenk så kult med lilla sol......
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #10 Skrevet 9. mai 2005 Joda, joda, fotosyntesen og hele naturfagtimen, men hvorfor laget Gud naturen grønn!? Og sola gul? Tenk så kult med lilla sol...... Ja, og pga den lilla sola så ble vi grønne når vi solte oss i stedet for brune
Gjest Daniella_ Skrevet 9. mai 2005 #11 Skrevet 9. mai 2005 Ja, og pga den lilla sola så ble vi grønne når vi solte oss i stedet for brune meg, ikke innlogget
Gjest Catwoman Skrevet 9. mai 2005 #12 Skrevet 9. mai 2005 Hvem fant først ut at rød fluesopp er giftig?
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #13 Skrevet 9. mai 2005 Hvem fant først ut at rød fluesopp er giftig? Sett inn en annonse i avisen, kanskje han svarer
Superlammet Skrevet 9. mai 2005 #14 Skrevet 9. mai 2005 Synes mat er spesielt jeg. Hvem tenkte først på å spise egg, den hvite, harde klumpen som datt ut av ræva på høna? Og hvem fant ut å STEKE det?? Hvem fant ut at det hvite som kommer ut fra juret til kua er godt? Hvem fant ut å klemme på dem for å få ut no guffe som de skulle drikke?? Haggis har alltid forundret meg. Må ha vært en rimlig desperat skotte som fant ut at å rive ut alle innvollene på en sau, trykke det ned i mageposen til sauen, koke hele dritten for så å sette gørra til livs. Grønnsaker tør jeg ikke spekulere i en gang, spesielt ikke med så mye sprøtt som finnes.
Gjest Catwoman Skrevet 9. mai 2005 #15 Skrevet 9. mai 2005 Hvem fant ut at det hvite som kommer ut fra juret til kua er godt? Hvem fant ut å klemme på dem for å få ut no guffe som de skulle drikke?? Det er jo naturlig innstinkt. Babyer suger pupp, kalvene gjør det samme. Aha... kanskje vi også kan bruke den melken som kalvene drikker?
Superlammet Skrevet 9. mai 2005 #17 Skrevet 9. mai 2005 Det er jo naturlig innstinkt. Babyer suger pupp, kalvene gjør det samme. Aha... kanskje vi også kan bruke den melken som kalvene drikker? :o No offence, men jeg ser ingenting naturlig i å sutte på juret til ei ku! Jeg ser for meg dette da: http://love.gg/cowbondage.swf :o
Superlammet Skrevet 9. mai 2005 #18 Skrevet 9. mai 2005 Hvorfor har menn brystvorter? en form for stimuli.....
Gjest Étoile Skrevet 9. mai 2005 #20 Skrevet 9. mai 2005 Hvorfor har menn brystvorter? Det fikk jeg faktisk svar på på Scrødingers katt her forleden, husker ikke forklaringen helt nøyaktig men skal prøve. I utgangspunktet, som foster, er alle jenter. Avhengig av om man har xx-kromosomer (jenter) eller xy-kromosomer (gutter) vil kroppen reagere ulikt på hormoner. Testosteronet gjør at et foster med xy-kromosom utvikler mannlige kjønnsorganer, og østrogen at et foster med xx-kromosom utvikler kvinnelige kjønnsorgan. I programmet var det bla en kvinne med xy-kromosom. Hun var altså genetisk sett en mann, men siden kroppen hennes ikke kunne reagere på testosteron fortsatte hun utviklingen som jente. Brystvorten er altså teknisk sett en rest fra den gangen gutten var jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå