Gå til innhold

Tåler snart ikke trynet på svigerfar....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager stygge ord og evt. skrivefeil...

Før meg og samboer fikk barn: han ringte alltid for å kjefte på samboer min, i og med at de nesten ikke hadde kontakt på den tiden. Sykt temperament. Fått samboeren min til å gråte noen ganger, men nå er det en del år siden. Pleide også å snakke om "jo vondere fitte lukter, jo bedre smaker det", vise frem damer i silikon pupper osv til MEG også... 

Etter meg og samboer fikk barn: Kom å invaderte hjemmet våres med sine andre barn, hver dag i flere måneder... Han stod klar på døra når vi kom hjem fra føden, der han også hadde besøkt oss 2 ganger på samme dag... Blir i timesvis å skravler. Umulig å bli kvitt uansett om vi sier vi må slappe av, legge barna våre osv (som nekter å sove før de drar). Han snakker også alltid dritt om folk som forlover seg osv, så samboeren min vil visst ikke gifte seg før om mange år. Selvom vi er forlovet.. 

Hver ferie vi er på: slenger støvsugeren og moppen etter meg så jeg tar meg av husarbeid.. Sist satt jeg på oppvasken, da klikket han å ropte sint "HVEM HAR SATT PÅ OPPVASKEN". Den var jo stappfull sa jeg, så reiv han opp døra på maskina mens det fortsatt sprutet vann inni den... 

Nå i dag: satt å spiste mat så sier han at maten min kunne vært mer krydderet, men var spiselig fordet. Et av barna satt urolig ved matbordet, så jeg satt hn ned, å da lager han et merkelig ansiktsuttrykk å sier et eller annet jeg ikke husker nå.. Men jeg svarte hvertfall at jeg ikke vil at de skal ha fæle minner ved matbordet, å bli tvingt til å sitte der til alle er ferdig når de er urolige. De fleste rundt oss setter ned barna når de er urolige. "Men sånn og sånn var det i barnehagen"... 

Blir så frustrert.... Hva ville dere gjort? Samboeren min klarer aldri å si ifra, og om jeg sier ifra eller sier noe frekt tilbake, tar han bare igjen enda hardere tilbake. 

Han er alltid uenig i hva jeg eller noen sier uansett... Man kan tilogmed vise kilder til han, men fortsatt er det ikke rett

Anonymkode: a29fc...d86

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor åpner du døra for han? Hadde sagt til mannen at han fikk velge. Han der burde legges inn på psykistrisk, det der er ikke et menneske man burde ha rundt barn. Når han har fått hjelp av psykolog kan det drøftes igjen

Hadde sagt at om mannen vil møte han, får han gjøre det utenfor huset vårt. Og at han ikke var velkommen i mitt hjem før han oppførte seg respektfult, og tar det også som en selvfølge at mannen tar ansvar for faren sin og sier klart ifra om han går over streken. Jeg hadde kuttet bunnslappet ut av livet mitt permanent

Anonymkode: 2a6de...2b2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sett ned foten ts!

Anonymkode: 54695...e4e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere må bryte kontakten med svigerfar

Anonymkode: d74b1...2e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For ei jævla pingle samboeren din er. Be han rydde opp ASAP, ellers går du.    Makan !

Anonymkode: d589b...8bd

• Liker 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager stygge ord og evt. skrivefeil...

Før meg og samboer fikk barn: han ringte alltid for å kjefte på samboer min, i og med at de nesten ikke hadde kontakt på den tiden. Sykt temperament. Fått samboeren min til å gråte noen ganger, men nå er det en del år siden. Pleide også å snakke om "jo vondere fitte lukter, jo bedre smaker det", vise frem damer i silikon pupper osv til MEG også... 

Etter meg og samboer fikk barn: Kom å invaderte hjemmet våres med sine andre barn, hver dag i flere måneder... Han stod klar på døra når vi kom hjem fra føden, der han også hadde besøkt oss 2 ganger på samme dag... Blir i timesvis å skravler. Umulig å bli kvitt uansett om vi sier vi må slappe av, legge barna våre osv (som nekter å sove før de drar). Han snakker også alltid dritt om folk som forlover seg osv, så samboeren min vil visst ikke gifte seg før om mange år. Selvom vi er forlovet.. 

Hver ferie vi er på: slenger støvsugeren og moppen etter meg så jeg tar meg av husarbeid.. Sist satt jeg på oppvasken, da klikket han å ropte sint "HVEM HAR SATT PÅ OPPVASKEN". Den var jo stappfull sa jeg, så reiv han opp døra på maskina mens det fortsatt sprutet vann inni den... 

Nå i dag: satt å spiste mat så sier han at maten min kunne vært mer krydderet, men var spiselig fordet. Et av barna satt urolig ved matbordet, så jeg satt hn ned, å da lager han et merkelig ansiktsuttrykk å sier et eller annet jeg ikke husker nå.. Men jeg svarte hvertfall at jeg ikke vil at de skal ha fæle minner ved matbordet, å bli tvingt til å sitte der til alle er ferdig når de er urolige. De fleste rundt oss setter ned barna når de er urolige. "Men sånn og sånn var det i barnehagen"... 

Blir så frustrert.... Hva ville dere gjort? Samboeren min klarer aldri å si ifra, og om jeg sier ifra eller sier noe frekt tilbake, tar han bare igjen enda hardere tilbake. 

Han er alltid uenig i hva jeg eller noen sier uansett... Man kan tilogmed vise kilder til han, men fortsatt er det ikke rett

Svarer på spørsmålet. Ta kontroll over relasjonen. Kutt ut kontakt og ha minimalt med kontakt siden vedkommende svigerfar ikke klarer å oppføre seg. Det er din egen dumehet at du oppsøker problemet gang på gang. Slutt med det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la dere invadere. Jeg har en sånn i familien også. Han trenger klare grenser, hvis ikke blir vi invadert, psykisk utkjørte og overkjørt. Jeg har ikke helse til dette mennesket. Blir dårlig etter å ha vært sammen med han. Det føles som om noen har sprøytet meg full med gift. Noen ganger må man kutte sånne mennesker helt ut. Går det utover helsen er du i din fulle rett til å kutte kontakten!

Anonymkode: b179f...570

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For ei jævla pingle samboeren din er. Be han rydde opp ASAP, ellers går du.    Makan !

Anonymkode: d589b...8bd

Enig i dette. Det går jo ikke an å leve i dette i lengden, hverken for deg eller barna dine.

Barna merker jo på deg at du ikke har det bra når han er tilstede.

Så når samboeren din ikke tørr å stå opp for deg og barna, men lar faren sin styre på slik, ville jeg ha gått.

Jeg kom meg bort fra noe lignende (men da var det svigermor). Det er ca. 8 år siden nå, og jeg angrer ikke. Det var tøft i starten, men det er ikke bra for psyken å ha det sånn i lengden.

Anonymkode: 74edb...213

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor åpner du døra for han? Hadde sagt til mannen at han fikk velge. Han der burde legges inn på psykistrisk, det der er ikke et menneske man burde ha rundt barn. Når han har fått hjelp av psykolog kan det drøftes igjen

Hadde sagt at om mannen vil møte han, får han gjøre det utenfor huset vårt. Og at han ikke var velkommen i mitt hjem før han oppførte seg respektfult, og tar det også som en selvfølge at mannen tar ansvar for faren sin og sier klart ifra om han går over streken. Jeg hadde kuttet bunnslappet ut av livet mitt permanent

Jeg åpner ikke akkurat døra for han.. Han kommer plutselig spontant. En gang holdte han på å gå inn på badet når jeg dusjet, fordi han trodde det var sønnen sin som var der... Heldigvis kom samboeren min fra stua slik at han ikke rakk å åpne. Er jeg på do, har han plutselig stått på utsiden, og ja.. listen er lang 

Er ikke slik at jeg aldri vil ha han her, da jeg har syntes mye synd på han pga han har hatt kjærlighetssorg osv, men nå er det lenge siden det brøyt opp i forholdet hans.. Vil helst at vi skal invitere han, og ikke at han bare dukker opp..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg åpner ikke akkurat døra for han.. Han kommer plutselig spontant. En gang holdte han på å gå inn på badet når jeg dusjet, fordi han trodde det var sønnen sin som var der... Heldigvis kom samboeren min fra stua slik at han ikke rakk å åpne. Er jeg på do, har han plutselig stått på utsiden, og ja.. listen er lang 

Er ikke slik at jeg aldri vil ha han her, da jeg har syntes mye synd på han pga han har hatt kjærlighetssorg osv, men nå er det lenge siden det brøyt opp i forholdet hans.. Vil helst at vi skal invitere han, og ikke at han bare dukker opp..

Så si det da, herre min hatt. Og lås ytterdøra og dodøra. Si klart ifra at han kan komme om det er avtalt, ikke uanmeldt.

For barna dine sin skyld burde dere bryte med han for godt om han ikke klarer å oppføre seg. Å snakke slik sexistisk prat forran barn er skadelig, og ikke minst respektløst ovenfor dere

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke oppdra han til å begynne å høre, eller respektere grensene dine nå. Han er godt voksen, og personligheten er satt. Han mangler respekt. Invaderer og gjør som han vil. Høres ut som en krevende fyr. Take it our leave it.., sånn er desverre verden...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om han bare ville vært grei, sluttet med baksnakking og sluttet å være så utrolig negativ ville det vært lettere å godtatt spontanbesøk. Men tror synet mitt for han, vil alltid være negativt. Det har vært så mange år med samme holdning, og det tok ikke lang tid før jeg skjønte hvordan han var i starten av mitt forhold til hans sønn.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så si det da, herre min hatt. Og lås ytterdøra og dodøra. Si klart ifra at han kan komme om det er avtalt, ikke uanmeldt.

For barna dine sin skyld burde dere bryte med han for godt om han ikke klarer å oppføre seg. Å snakke slik sexistisk prat forran barn er skadelig, og ikke minst respektløst ovenfor dere

Han hører ikke.. Desverre er det ikke alltid både jeg, samboer og barna klarer å huske å låse døra hver gang vi er hjemme. Er ikke lett når det kun er vane for meg. Låser aldri badet når jeg ikke forventer besøk. Jeg burde ha frihet i mitt eget hjem. Han er respektløs tvers gjennom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke oppdra han til å begynne å høre, eller respektere grensene dine nå. Han er godt voksen, og personligheten er satt. Han mangler respekt. Invaderer og gjør som han vil. Høres ut som en krevende fyr. Take it our leave it.., sånn er desverre verden...

Er enig.. Det er nesten for krevende å være i et forhold, der en ikke beskytter familien sin (samboer og barna). Foreldre er visst viktigere... 

• Liker 1
Skrevet

Hva sier samboeren din om dette da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hører ikke.. Desverre er det ikke alltid både jeg, samboer og barna klarer å huske å låse døra hver gang vi er hjemme. Er ikke lett når det kun er vane for meg. Låser aldri badet når jeg ikke forventer besøk. Jeg burde ha frihet i mitt eget hjem. Han er respektløs tvers gjennom. 

SÅ KUTT HAN UT. Nekt han å kome inn, og kast han ut når han kommer. Snakk med samboern din, han må velge her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hubbie skrev:

Hva sier samboeren din om dette da?

At han forstår meg🤦‍♀️  Men han gir lite svar, helt bare "ja, åja" og mer "uff" utrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig.. Det er nesten for krevende å være i et forhold, der en ikke beskytter familien sin (samboer og barna). Foreldre er visst viktigere... 

Snakk med mannen din ts, og hvis  han ikke blir  enig om å kutte kontakten med sin far: Bestill timer på familievernkontoret der du og samboeren din sammen deltar på samtaler med en terapeut/rådgiver. Der  legger du/dere frem problemet. 

Dersom din samboer etter dette ikke bryter kontakten med sin far, ville jeg sagt at h*n får velge mellom sin far og deg.

Anonymkode: d74b1...2e0

• Liker 4
Skrevet

Min mor fortalte at hun hadde sagt tydelig til sin svigerfar (dette er nå mange år siden og min farfar døde før jeg ble født) At han KUN var velkommen i deres hjem dersom han oppførte seg og viste respekt når han var på besøk. "Vårt hjem, våe regler" Han var kjent for å være litt vanskelig og min far og han hadde et komplisert forhold. Min mor satt seg tydeligvis i respekt for han oppførte seg annerledes etter det. Han var kverulerende og kranglete med min far og effekten hadde ikke vært det samme om min far hadde sagt det. Når det kom fra min mor ble det annerledes. Må legge til at min far slett ikke er noen puslete mann. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...