Gå til innhold

Bulende mage og svake magemuskler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en lav-normal fettprosent, men likevel en bulende mage. Buler mer og mer utover dagen. Det er jo normalt til en viss grad, det vet jeg.

Jeg har ikke så mye muskler og definitivt ganske svake magemuskler. Jeg leste noe om at sterkere magemuskler kan holde magen mer "på plass", altså at den buler mindre. Vet dere om det stemmer? 

Anonymkode: 32e9e...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I teorien skal økt tonus kunne hjelpe med dette, men om det fungerer i praksis har jeg ingen erfaring med. 

Alle er vi forskjellige, men å starte med å bygge litt muskler generelt er du kanskje tjent med uansett? :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et dårlig kosthold

Anonymkode: f412e...438

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært gravid? Mange strever med svake magemuskler etter graviditet. De kan også dele seg. 

MammaMage er et program jeg har prøvd, som setter fokus på å bygge opp de indre magemusklene. Jeg fikk hjelp av en sertifisert naprapat. 

Sikkert flere grunner til at magen er sånn også da, som andre vet mer om. 

Anonymkode: cd0da...677

Skrevet

Du kan også vurdere om bekkenposisjonen din bidrar. Det kan ofte se ut som at magen buler om man svaier ryggen veldig. Litt mer bevissthet kan hjelpe - se hvordan det ser ut som du vipper bekkenet litt fram og retter opp brystryggen.

image.png.7a0ea26797201706e2db06d8a4f98693.png

Skrevet

Selvfølgelig hjelper det med magemuskler! Og ryggmuskler. Både for selve magen og for best mulig holdning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...