AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #21 Skrevet 29. juli 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 170cm høy, og veide 58-60 kg før jeg fikk barn. Da var jeg svært tynn. Hofteben stikkende ut, og mannen min ler når han finner gamle klær jeg brukte. Dukketøy hevder han. Jeg hadde hofter og litt rumpe, men overkroppen var tynn. Nå er jeg langt mer trent, og min idealvekt er 70-72 kg. Under det er fettprosent for lav, og det ser ikke så bra ut. Det er mer enn høyde som forteller noe om idealvekt. Har man mye muskelmasse veier man fort mer enn din utregning sier at er ideelt, uten å være tykk. TS, 30 kg overvekt er ikke bra for din egen del, men folk i alle former finner kjærlighet. At du har det bra med deg selv er imidlertid veldig viktig, og plager overvekten deg bør du for egen del ta tak. Du er ung, og kroppen din skal leve og trives et langt liv. Den helsemessige gevinsten ved å gå ned er stor, og selvfølelse og selvtillit betyr mye. Jeg synes at du skal ta tak i dette, for deg selv. Å være 20 kg overvektig er langt bedre enn 30 kg overvektig, og 10kg overvektig langt bedre enn 20kg overvektig, så ikke tenk at du må gå ned 30kg, ellers er det ikke vits i. Hver eneste overvekt kilo som forsvinner er en bedring, og et skritt på veien mot å trives med deg selv. Når du trives med deg selv er det lettere å finne kjærlighet. Anonymkode: 1d116...08f Jeg er 170 cm og 55 kg, er verken tynn eller har noe som stikker ut, helt normal (og går også under normal bmi). Anonymkode: 8360f...b26 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #22 Skrevet 29. juli 2019 Veltrent mann på 31 år her. 10 kilo overvekt går fint så lenge man liker å være i begravelse. Nei, jeg forventer ikke maraton. Men 30 kilo blir litt for mye for meg. Anonymkode: f676f...b0d 1
Tvist Skrevet 29. juli 2019 #23 Skrevet 29. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veltrent mann på 31 år her. 10 kilo overvekt går fint så lenge man liker å være i begravelse. Nei, jeg forventer ikke maraton. Men 30 kilo blir litt for mye for meg. Anonymkode: f676f...b0d Så lenge man liker å være i begravelse?? 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #24 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, -jk- skrev: 200 pounds er jo bare rundt 90kg da... Kanskje det da er «my 400 pound life» programmet heter. Jeg har aldri faktisk sett på det, men tror at det kom frem av teksten hva jeg mente. Altså de som har en såpass størresle at bare det å gå er vanskelig. Anonymkode: 5f4d7...a27
Gjest xfs367 Skrevet 29. juli 2019 #25 Skrevet 29. juli 2019 100 kg minus alder. 20 år = 80 kilo. 30 år = 70 kilo 40 år = 60 kilo osv...
-jk- Skrevet 29. juli 2019 #26 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det da er «my 400 pound life» programmet heter. Jeg har aldri faktisk sett på det, men tror at det kom frem av teksten hva jeg mente. Altså de som har en såpass størresle at bare det å gå er vanskelig. Anonymkode: 5f4d7...a27 Det er nok "My 600-lb life" du tenker på. Altså omkring 270kg. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #27 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, Tvist skrev: Så lenge man liker å være i begravelse?? Regner med du mener bevegelse. Ja, selvfølgelig. Estetikk er viktig og 30 kg overvekt ser sjeldent bra ut. Det er min mening og jeg klandrer ingen som har samme mening, syns det er fullt forståelig. Jeg selv så svært dårlig ut med 30 kg overvekt, man ser jo skikkelig usunn og dvask ut. Men alle har hver sin smak. Om man liker å være aktiv, hvorfor ikke være normalvektig? Er man aktiv og overvektig må man spise ekstremt mye for å holde vekten.. Anonymkode: ad9e5...a9f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #28 Skrevet 29. juli 2019 53 minutter siden, -jk- skrev: Det er nok "My 600-lb life" du tenker på. Altså omkring 270kg. Som jeg skrev har aldri sett programmet, men sikkert Uansett, som jeg skrev der går grensa mi; såpass mye overvekt at daglige gjøremål, som å gå og stå, blir vanskelige. Anonymkode: 5f4d7...a27
Gjest Peanut Skrevet 29. juli 2019 #29 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 170 cm og 55 kg, er verken tynn eller har noe som stikker ut, helt normal (og går også under normal bmi). Anonymkode: 8360f...b26 Du vet det kan komme an på kroppsform og kroppstype sant?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #30 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, Peanut said: Du vet det kan komme an på kroppsform og kroppstype sant? Nettopp, var derfor jeg skrev det. Stikkete og tynn hos noen og helt normalt for andre. Blir litt oppgitt av å lese gang på gang hvor undervektig og syk man ser ut med min bmi, det er jo helt individuelt. Anonymkode: 8360f...b26 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #31 Skrevet 29. juli 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Altså, ikke at du spør om vekt og slikt på forhånd, selvsagt, men at du har en viss grense, øyemål, i forhold til dates? Jeg er ca 30kg overvektig, og tenker at de fleste menn ville finne meg uattraktiv deretter Er det mer ok med ca 10kg overvekt, eller er det også ikke greit? Mvh K19 Anonymkode: ba996...0b6 Ja, og den grensen er lav, men smaken er som baken, noen liker tjukkaser, de fleste liker medium/slank mens jeg liker veldig slanke damer. Anonymkode: db7a5...f96 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #32 Skrevet 29. juli 2019 Ikke over 80 kg og ikke under 60 kg. Anonymkode: 729b3...3f0
Gjest Peanut Skrevet 29. juli 2019 #33 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stikkete og tynn hos noen og helt normalt for andre. Blir litt oppgitt av å lese gang på gang hvor undervektig og syk man ser ut med min bmi, det er jo helt individuelt. Anonymkode: 8360f...b26 Jeg vet det. Er 168 og veide 53kg (nå 7kg mer grunnet kjærestekilo 😓) Lårene mine er 45cm rundt midt på låret. Rett under stumpen ca 55cm. Det er visstnok anorektisk iflg noen her inne. Ble en gang spurt om jeg var pro-ana og ble kjeftet på for jeg visstnok oppildnet til sykdom...
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #34 Skrevet 29. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 170 cm og 55 kg, er verken tynn eller har noe som stikker ut, helt normal (og går også under normal bmi). Anonymkode: 8360f...b26 Jeg er 165 og jeg kan ikke veie mindre enn 69 kg. Da ser jeg ikke bra ut og har lav fettprosent. (Målt både på gamle måten og på flere maskiner). Men nå trener jeg en del tung styrke da. Min mor er like høy og veier litt over 50 kg, der stikker det ut ben og hun ser helt skrapt ut i ansiktet. Men det er hennes "normale" vekt og hun har veid det omtrent hele livet, bortsett under graviditet. Vi er forskjellige og det er ikke nødvendigvis sånn at fordi du veier det aå vil alle andre med samme mål være like som deg. Forøvrig er 30 kg overvekt veldig mye uansett hvordan man snur og vender på det . Og man vil finne kjærelighet uansett vekt, men du bør heller tenke på alle sykdommer du risikerer ved såpass mye overvekt. Anonymkode: ac5d3...d89 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #35 Skrevet 29. juli 2019 7 minutter siden, Peanut said: Jeg vet det. Er 168 og veide 53kg (nå 7kg mer grunnet kjærestekilo 😓) Lårene mine er 45cm rundt midt på låret. Rett under stumpen ca 55cm. Det er visstnok anorektisk iflg noen her inne. Ble en gang spurt om jeg var pro-ana og ble kjeftet på for jeg visstnok oppildnet til sykdom... Ja, det er helt tullete. Lest mye dritt om min bmi her inne (verste jeg har lest er at jeg ikke er en ekte kvinne), men heldigvis får jeg mye skryt for kroppen i det virkelige liv. De kjærestekiloene er neppe noe å bry seg om når du hadde såpass å gå på, tipper du ser like bra ut nå Anonymkode: 8360f...b26
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #36 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 165 og jeg kan ikke veie mindre enn 69 kg. Da ser jeg ikke bra ut og har lav fettprosent. (Målt både på gamle måten og på flere maskiner). Men nå trener jeg en del tung styrke da. Min mor er like høy og veier litt over 50 kg, der stikker det ut ben og hun ser helt skrapt ut i ansiktet. Men det er hennes "normale" vekt og hun har veid det omtrent hele livet, bortsett under graviditet. Vi er forskjellige og det er ikke nødvendigvis sånn at fordi du veier det aå vil alle andre med samme mål være like som deg. Forøvrig er 30 kg overvekt veldig mye uansett hvordan man snur og vender på det . Og man vil finne kjærelighet uansett vekt, men du bør heller tenke på alle sykdommer du risikerer ved såpass mye overvekt. Anonymkode: ac5d3...d89 Nei jeg vet, kommenterte dette et par innlegg under det er så individuelt at man nesten må ha bilde før man kan uttale seg på nett. Anonymkode: 8360f...b26
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #37 Skrevet 29. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 170 cm og 55 kg, er verken tynn eller har noe som stikker ut, helt normal (og går også under normal bmi). Anonymkode: 8360f...b26 Poenget mitt er at dette er forskjellige, på grunn av mange faktorer. Jeg har alltid vært muskuløs og kraftig i bena, grunnet fotball i mange år, så da jeg var for tynn med 58-60 kg var det i overkroppen jeg var for tynn. Nå som jeg har muskler i hele kroppen kunne jeg ikke ha veid 60kg heller. Jeg kunne forsåvidt, men det hadde ikke sett bra ut. Jeg ser ofte kvinner som veier langt mindre enn meg, som jeg ikke synes er for tynne. Har en utrolig flott venninne på akkurat samme høyde som meg som veier 54 kg, uten at hun er for tynn noen steder. Står vi ved siden av hverandre er det helt merkelig at rundt 20kg skiller mellom min og hennes kropp. Man ser selvfølgelig at jeg er noe kraftigere jevnt over, men hun er ikke for tynn, og jeg er ikke for tykk. 20kg er mye, men man ser ikke at det er 20kg forskjellige. Stort sett bruker vi begge størrelse M. Visuelt sett tror de fleste at 5-6 kg skiller oss. Fordi jeg er mer muskuløs jevnt over. Men det er faktisk nesten 20 kg! Yoga vs vekter... og sikkert også at vi i utgangspunktet er bygget litt ulikt. Anonymkode: 1d116...08f
Hr. Aktiv Skrevet 29. juli 2019 #38 Skrevet 29. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, ikke at du spør om vekt og slikt på forhånd, selvsagt, men at du har en viss grense, øyemål, i forhold til dates? Jeg er ca 30kg overvektig, og tenker at de fleste menn ville finne meg uattraktiv deretter Er det mer ok med ca 10kg overvekt, eller er det også ikke greit? Mvh K19 Anonymkode: ba996...0b6 I en alder av 19 har det masse å si. Da er det det ytre som teller. Men ikke til alle for noen har allerede blitt litt mere voksne. 30 kg er mye, men kansje ikke for mye og det er fiksbart. Så er det litt avhengig hvordan vekta er fordelt på kroppen. Noen kler ekstra vekt veldig godt mens andre ikke. Så har du klesvalg. Her ligger den største fallgruven. Du kan ikke kle deg som ei tynn flis og forvente å se likedan ut. Selvtilit er uansett det jeg titter mest på. Har du selvtilit, er aktiv og normal ellers så er dette greit. Hvis du sliter med vekta kan du jo gjøre noe med det. I snitt kan du gå ned 1 kg. i uka. 20 kg ned er 20 uker. Til jul er du et nytt menneske, babe og kansje iført treningstopp og tights som er veldig poppis i dag.
aiba Skrevet 29. juli 2019 #39 Skrevet 29. juli 2019 Helsemessig er det for mye, men date-messig ingen problem. Mange menn tenner veldig på store, faste pupper feks
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #40 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, aiba skrev: Helsemessig er det for mye, men date-messig ingen problem. Mange menn tenner veldig på store, faste pupper feks Nå har man jo ikke faste pupper når man er overvektig.. De henger betraktelig. Anonymkode: ad9e5...a9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå