Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gallesteinanfall omtrent hver eneste kveld/natt nå, og har fått Voltaren til å døyve smertene.

Tok 2 paracet for en halv time siden, men kan jeg likevel ta en Voltaren nå?

Skrevet

NEI! Anbefales ihvertfall ikke. Jeg har "blandet" Voltaren og Paracet før, og det kræsjet helt, ble nesten neddopet :roll:

Du burde nok vente noen timer til tror jeg... :wink:

Skrevet

Takk for svaret, men nå har jeg allerede tatt en Voltaren likevel.. :oops:

Tåler ikke de medisinene noe særlig, men jeg får se hvor lenge jeg klarer å holde på de denne gangen :-?

Håper jeg ikke blir neddopa som du sier da..

Skrevet

Det er ikke farlig å blande disse to preparatene, men man må passe på at man ikke overstiger et vist antall mg pr. dag.

Gjest gjest1
Skrevet

Voltaren og Paracet går like bra som Ibux og Paracet. Bare ikke for mye eller for ofte selvfølgelig.

Skrevet
Voltaren og Paracet går like bra som Ibux og Paracet. Bare ikke for mye eller for ofte selvfølgelig.

Ibux og Paracet virker synergisk (øker effekten av hverandre) og er faktisk snillere mot kroppen å ta enn sterkere midler som f.eks. Paralgin forte, men man får samme effekt som sterke midler. Hvordan det er å blande Voltaren og Paracet var nytt for meg.

Gjest Queenblue
Skrevet

Går det an å ta Paracet og Ibux samtidig? Og da forsterker de virkningen av hverandre?

Skrevet
Går det an å ta Paracet og Ibux samtidig? Og da forsterker de virkningen av hverandre?

jupp

Gjest Queenblue
Skrevet

Når bruker du det da?

Jeg bruker Paracet når jeg har vondt i hodet, nakke, mensen etc. Ibux når jeg har vondt i beina, rastløse bein, muskelsmerter, for da hjelper ikke Paracet. Har aldri tenkt på å ta de samtidig, men det er kanskje en ide da? Noen ganger virker de ikke nok, så da er det jo bare å ha vondt..

Skrevet
Når bruker du det da?  

Jeg bruker Paracet når jeg har vondt i hodet, nakke, mensen etc. Ibux når jeg har vondt i beina, rastløse bein, muskelsmerter, for da hjelper ikke Paracet. Har aldri tenkt på å ta de samtidig, men det er kanskje en ide da?  Noen ganger virker de ikke nok, så da er det jo bare å ha vondt..

Har aldri blandet de to selv, men vet at det gir god virkning sammen.

Spør gjerne betjeningen på apoteket neste gang du handler der, det er mulig de kan fortelle deg det samme + bruksområder.

Gjest Queenblue
Skrevet

Takk for tipset. Det skal jeg gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ibux og Paracet virker synergisk (øker effekten av hverandre) og er faktisk snillere mot kroppen å ta enn sterkere midler som f.eks. Paralgin forte, men man får samme effekt som sterke midler. Hvordan det er å blande Voltaren og Paracet var nytt for meg.

Voltaren og Paracet er veldig vanlig å blande for å dempe betennelser og smerter i forbindelse med dette, så det er ikke farlig å blande disse 2 (man får det ofte sendt med seg hjem ved gallesteinssmerter!) men man blir litt sløv av det ja.

Gjest gjest1
Skrevet
Når bruker du det da?  

Jeg bruker Paracet når jeg har vondt i hodet, nakke, mensen etc. Ibux når jeg har vondt i beina, rastløse bein, muskelsmerter, for da hjelper ikke Paracet. Har aldri tenkt på å ta de samtidig, men det er kanskje en ide da?  Noen ganger virker de ikke nok, så da er det jo bare å ha vondt..

Jeg bruker det rett og slett sånn at hvis Ibux ikke hjelper så tar jeg en Paracet, og omvendt. Ellers bruker jeg det på samme måte som deg. Har du f.eks skikkelig hodepine er det bedre å ta en av hver samtidig, enn å knaske en halv pakke av det ene slaget før det hjelper. Man skal ikke overdrive inntaket av hverken Ibux eller Paracet.

Skrevet

Det er ingen fare med å blande disse to. Men som med alle legemidler bør man begrense inntaket. Det forundrer meg forøvrig at du ikke har fått noe sterkere enn voltaren for gallesteinssmerter.

Gjest Anonymous
Skrevet

For eksempel mot ryggsmerter er dette bra.

Annonse
Skrevet
Det er ingen fare med å blande disse to. Men som med alle legemidler bør man begrense inntaket. Det forundrer meg forøvrig at du ikke har fått noe sterkere enn voltaren for gallesteinssmerter.

Ja det kan du si. Jeg har nevnt det for legen min at de ikke fungerer noe særlig, men hun surret så fælt, så jeg fikk aldri noen resept på noe annet.

Gjest gjest1
Skrevet

Ibux og Voltaren inneholder ikke det samme virkestoffet, men har lik virkning og klassifiseres likt (nsaid). Derimot er Voltaren generelt er sterkere preparat enn Ibux, nettopp fordi selve virkestoffet er annerledes.

Skrevet

btw, sløv av å blande paracet og voltaren? Det har jeg virkelig aldri hørt om før.. Sikker på at du ikke tror disse medikamentene er litt sterkere enn de virkelig er? :wink:

Eføy, jeg var i praksis på gastro-kirurgisk avdeling og der var det mange pasienter med gallesteinsproblematikk. De fikk ganske mye sterkere saker enn voltaren. Gallestein er jo forbundet med meget sterke smerter.

Gjest gjest1
Skrevet
btw, sløv av å blande paracet og voltaren? Det har jeg virkelig aldri hørt om før.. Sikker på at du ikke tror disse medikamentene er litt sterkere enn de virkelig er? :wink:

.

Har egentlig ikke hørt om at noen har blitt sløv av det jeg heller..

Gjest Leya
Skrevet

Da jeg ble operert sist fikk jeg voltaren og paracet for å ta samtidig.

paracet forsterker Voltaren og gir mer effektiv smertelindring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...