Inochan Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Hei. Jeg har gått helsefagarbeider på vg2, tatt påbygg og begynt å studere sykepleien. Ved siden av studiene jobber jeg på sykehjem, noe jeg har gjort i 4-5år nå. Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning. Men jeg vet man må ha 5000 timer for å ta fagbrevet, blir noe av dette trekt fra hvis man har gått helsefag? Er det helt bortkastet å gjøre som jeg tenker eller?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, Inochan said: Hei. Jeg har gått helsefagarbeider på vg2, tatt påbygg og begynt å studere sykepleien. Ved siden av studiene jobber jeg på sykehjem, noe jeg har gjort i 4-5år nå. Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning. Men jeg vet man må ha 5000 timer for å ta fagbrevet, blir noe av dette trekt fra hvis man har gått helsefag? Er det helt bortkastet å gjøre som jeg tenker eller? Hvorfor vil du ta fagbrev når du studerer sykepleie? 🤔 Anonymkode: 81051...949
Inochan Skrevet 28. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ta fagbrev når du studerer sykepleie? 🤔 Anonymkode: 81051...949 Hvis du leser det jeg skriver så skriver jeg " 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning " 😊
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Jeg vet at i mange kommuner får sykepleierstudent samme lønn som en helsefagarbeider. Har du sjekket opp om dette gjelder i kommunen du jobber? Anonymkode: b6896...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 Åja, så nå at det ikke var lønn du nevnte, men for å sikre deg stilling. Hvor mye jobber du nå og hvor mye kunne du tenke deg å jobbe? I kommunen jeg bor er det mange sykepleierstudenter som jobber annenhver helg på sykehjem, det har ikke noe å si hvilken tidligere utdanning de har. Det har kanskje betydning om du ønsker å jobbe i større stilling, men det vil kanskje ikke gå så godt sammen med studiene ift eksamen og praksis? Om fagbrevet som helsefagarbeider har noe å si for fremtidige jobber når du er ferdigutdannet sykepleier vet jeg ikke, men jeg vil tro gode attester fra tidligere arbeidsgivere i relevante jobber har mye mer å si. Anonymkode: b6896...4e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå