Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har gått helsefagarbeider på vg2, tatt påbygg og begynt å studere sykepleien. Ved siden av studiene jobber jeg på sykehjem, noe jeg har gjort i 4-5år nå. Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning. Men jeg vet man må ha 5000 timer for å ta fagbrevet, blir noe av dette trekt fra hvis man har gått helsefag? 

Er det helt bortkastet å gjøre som jeg tenker eller? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Inochan said:

Hei. 

Jeg har gått helsefagarbeider på vg2, tatt påbygg og begynt å studere sykepleien. Ved siden av studiene jobber jeg på sykehjem, noe jeg har gjort i 4-5år nå. Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning. Men jeg vet man må ha 5000 timer for å ta fagbrevet, blir noe av dette trekt fra hvis man har gått helsefag? 

Er det helt bortkastet å gjøre som jeg tenker eller? 

Hvorfor vil du ta fagbrev når du studerer sykepleie? 🤔

Anonymkode: 81051...949

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ta fagbrev når du studerer sykepleie? 🤔

Anonymkode: 81051...949

Hvis du leser det jeg skriver så skriver jeg "

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderte å ta fagbrevet i helsefag både så jeg kunne stå sterkere iforhold til jobb senere, men også for å sikre meg stilling mens jeg er under utdanning

😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at i mange kommuner får sykepleierstudent samme lønn som en helsefagarbeider. Har du sjekket opp om dette gjelder i kommunen du jobber? 

Anonymkode: b6896...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åja, så nå at det ikke var lønn du nevnte, men for å sikre deg stilling. Hvor mye jobber du nå og hvor mye kunne du tenke deg å jobbe? I kommunen jeg bor er det mange sykepleierstudenter som jobber annenhver helg på sykehjem, det har ikke noe å si hvilken tidligere utdanning de har. Det har kanskje betydning om du ønsker å jobbe i større stilling, men det vil kanskje ikke gå så godt sammen med studiene ift eksamen og praksis? 

Om fagbrevet som helsefagarbeider har noe å si for fremtidige jobber når du er ferdigutdannet sykepleier vet jeg ikke, men jeg vil tro gode attester fra tidligere arbeidsgivere i relevante jobber har mye mer å si.

Anonymkode: b6896...4e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...