Fersken90 Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Lille må ha sovevogn til barnehagen. Er det lurt å bruke ei vogn som det ikke er så nøye med? Tenkte litt på å kjøpe ei vogn brukt. Hvilke «krav» burde den oppfylle? Jeg tenkte på ei reisetrille som vi kan bruke på reiser/i ferier når barnehagen har stengt. Men er det komfortabelt nok? 🙈 Tenkte på GB Qubit+
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Mine krav: Stødig God sovestilling Absolutt null spor av jordslag /mugg 5 pkt sele Når det skal være sagt så kjøpte vi bhgvogn billig brukt på finn. Men de punktene over er absolutte hos meg. Kjenner ikke vogna du henviser til. Anonymkode: 42862...dea 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Jeg ville kjøpt en stor, stabil og «massiv» vogn som tåler endel. Gjerne brukt. De blir herjet rundt med en del, og jeg ville også vektlagt at barnet faktisk sov ordentlig komfortabelt i den. Anonymkode: 37093...788 5
Fersken90 Skrevet 28. juli 2019 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mine krav: Stødig God sovestilling Absolutt null spor av jordslag /mugg 5 pkt sele Når det skal være sagt så kjøpte vi bhgvogn billig brukt på finn. Men de punktene over er absolutte hos meg. Kjenner ikke vogna du henviser til. Anonymkode: 42862...dea Godt poeng med jordslag👍🏼 Men hvorfor 5 pkt sele? Sikkerheten?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 7 minutter siden, Fersken90 skrev: Lille må ha sovevogn til barnehagen. Er det lurt å bruke ei vogn som det ikke er så nøye med? Tenkte litt på å kjøpe ei vogn brukt. Hvilke «krav» burde den oppfylle? Jeg tenkte på ei reisetrille som vi kan bruke på reiser/i ferier når barnehagen har stengt. Men er det komfortabelt nok? 🙈 Tenkte på GB Qubit+ En reisetrille er ikke bra nok nei. Anonymkode: ca632...267 3
Fersken90 Skrevet 28. juli 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kjøpt en stor, stabil og «massiv» vogn som tåler endel. Gjerne brukt. De blir herjet rundt med en del, og jeg ville også vektlagt at barnet faktisk sov ordentlig komfortabelt i den. Anonymkode: 37093...788 Ja, jeg tenkte også det opprinnelig, men så virket det så praktisk å ha ei som kunne brukes utenom barnehagen også 🤔
addict Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Mtp at du skal ha plass til et barn med klær og vinterpose i så vil ikke en reisetrille funke. I tillegg så kan andre barn finne på å klatre på den og den vil muligens velte fort. Opplever også at reisetriller er for lite lune. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, Fersken90 skrev: Ja, jeg tenkte også det opprinnelig, men så virket det så praktisk å ha ei som kunne brukes utenom barnehagen også 🤔 Vi har kjøpt begge deler. Reisetrillen er genial, og fungerer godt til å sove i når vi triller tur sånn en gang iblant. Men jeg ville ikke brukt den som barnehagevogn. Den er ustødig og flimsete, selv om vi kjøpte en av de beste og dyreste. Vi har en solid og stødig god sovevogn, kjøpt brukt. Sele er viktig så de ikke klatrer ut... ref ettåringen som døde.. Anonymkode: e5b12...ede 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 Mange bhgansatte drar seg i håret av vognene foreldre velger å ha i barnehagen. De er gjerne gamle, tunge, skitne, ungene ligger ikke godt i de, vanskelig å trille. Mange skal stå og trille/rugge i disse en stund hver dag. Kjipt da når de knirker så mye at andre unger våkner, eller at de er så vanskelige å snu at det blir nærmest umulig å trille i søvn på liten plass. Anonymkode: ad883...acd 7
Emma89 Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 Vi kjøpte simovogn. Så og si ubrukt. Stor plass til pose osv 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 14 minutter siden, Fersken90 skrev: Lille må ha sovevogn til barnehagen. Er det lurt å bruke ei vogn som det ikke er så nøye med? Tenkte litt på å kjøpe ei vogn brukt. Hvilke «krav» burde den oppfylle? Jeg tenkte på ei reisetrille som vi kan bruke på reiser/i ferier når barnehagen har stengt. Men er det komfortabelt nok? 🙈 Tenkte på GB Qubit+ Hvorfor kan ikke barnet få det beste det har, nemlig sin egen kjente vogn, til sovevogn? Når alt er nytt og ukjent, hvorfor da også en ny sovevogn? Hvorfor skal man fire på kvalitet og finne en utrangsjert gammel vogn, fremfor å gi barnet det beste det alt har, nemlig sin egen vogn? Vognen et vel anskaffet for at barnet skal nruke den? Synes dette blir som å skulle kjøpe brukt barneste til bil nummer to, fordi bilen ikke blir så mye brukt med barnet i. Men man har da ingen garanti for at man ikke krasjer eller blir påkjørt i den bilen fremfor i familiebilen? Anonymkode: bab66...b87 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke barnet få det beste det har, nemlig sin egen kjente vogn, til sovevogn? Når alt er nytt og ukjent, hvorfor da også en ny sovevogn? Hvorfor skal man fire på kvalitet og finne en utrangsjert gammel vogn, fremfor å gi barnet det beste det alt har, nemlig sin egen vogn? Vognen et vel anskaffet for at barnet skal nruke den? Synes dette blir som å skulle kjøpe brukt barneste til bil nummer to, fordi bilen ikke blir så mye brukt med barnet i. Men man har da ingen garanti for at man ikke krasjer eller blir påkjørt i den bilen fremfor i familiebilen? Anonymkode: bab66...b87 For oss som bor så langt unna barnehagen at vi må levere og hente med bil er det ikke aktuelt å ta med vogna frem og tilbake hver helg og de ettermiddagene vi trenger vogn hjemme. Og hjemmevogna har vi lagt en del penger i fordi den er god å trille, praktisk å slå sammen og har komfortabel sittedel. I barnehagen skal ikke barnet på trilletur i vogna. Vogna skal heller ikke slås sammen og fraktes, og den skal ikke sittes i. Derfor har vi ikke så mange krav til barnehagevogn utover at den skal være stor og romslig, ha god liggestilling, ha seler og være stødig. Anonymkode: 1c66a...6b5 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #13 Skrevet 28. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke barnet få det beste det har, nemlig sin egen kjente vogn, til sovevogn? Når alt er nytt og ukjent, hvorfor da også en ny sovevogn? Hvorfor skal man fire på kvalitet og finne en utrangsjert gammel vogn, fremfor å gi barnet det beste det alt har, nemlig sin egen vogn? Vognen et vel anskaffet for at barnet skal nruke den? Synes dette blir som å skulle kjøpe brukt barneste til bil nummer to, fordi bilen ikke blir så mye brukt med barnet i. Men man har da ingen garanti for at man ikke krasjer eller blir påkjørt i den bilen fremfor i familiebilen? Anonymkode: bab66...b87 Her måtte vi bytte vogn fordi vi fikk et barn til. Kjøpte da en brukt emmaljunga vogn med stor plass som sovevogn. Så overtok lillebror vogna til 13 000. Ville vært horribelt å hatt den som sovevogn og kjøpt ny vogn igjen 🙈 Anonymkode: b815a...9d3 1
Fersken90 Skrevet 28. juli 2019 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke barnet få det beste det har, nemlig sin egen kjente vogn, til sovevogn? Når alt er nytt og ukjent, hvorfor da også en ny sovevogn? Hvorfor skal man fire på kvalitet og finne en utrangsjert gammel vogn, fremfor å gi barnet det beste det alt har, nemlig sin egen vogn? Vognen et vel anskaffet for at barnet skal nruke den? Synes dette blir som å skulle kjøpe brukt barneste til bil nummer to, fordi bilen ikke blir så mye brukt med barnet i. Men man har da ingen garanti for at man ikke krasjer eller blir påkjørt i den bilen fremfor i familiebilen? Anonymkode: bab66...b87 Men det er vel ikke noe galt i å kjøpe brukt? Og så tenkte jeg å kjøpe vogn nå og ha den i bilen og bruke den nå. Hun begynner ikke i barnehagen før i januar. Synes det er tipptopp å høre hva andre måtte mene, og jeg er helt enig i at den vil bli for ustødig. Tenker nå at jeg vil ha ei mer stødig vogn 😊👍🏼
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #15 Skrevet 28. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke barnet få det beste det har, nemlig sin egen kjente vogn, til sovevogn? Når alt er nytt og ukjent, hvorfor da også en ny sovevogn? Hvorfor skal man fire på kvalitet og finne en utrangsjert gammel vogn, fremfor å gi barnet det beste det alt har, nemlig sin egen vogn? Vognen et vel anskaffet for at barnet skal nruke den? Synes dette blir som å skulle kjøpe brukt barneste til bil nummer to, fordi bilen ikke blir så mye brukt med barnet i. Men man har da ingen garanti for at man ikke krasjer eller blir påkjørt i den bilen fremfor i familiebilen? Anonymkode: bab66...b87 Dette! Er så enig. Hvorfor skal barnet ha en drittvogn når den kan få sin kjente vogn? Er det virkelig pengene det skal stå på når barnet ironisk nok, er det kjæreste dere har? Anonymkode: 988b2...897 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #16 Skrevet 28. juli 2019 Vi kjøpte en (ny) Emmaljunga scooter som sovevogn. Ikke spesielt dyr, men veldig god. Anonymkode: 1af6b...799 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #17 Skrevet 28. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For oss som bor så langt unna barnehagen at vi må levere og hente med bil er det ikke aktuelt å ta med vogna frem og tilbake hver helg og de ettermiddagene vi trenger vogn hjemme. Og hjemmevogna har vi lagt en del penger i fordi den er god å trille, praktisk å slå sammen og har komfortabel sittedel. I barnehagen skal ikke barnet på trilletur i vogna. Vogna skal heller ikke slås sammen og fraktes, og den skal ikke sittes i. Derfor har vi ikke så mange krav til barnehagevogn utover at den skal være stor og romslig, ha god liggestilling, ha seler og være stødig. Anonymkode: 1c66a...6b5 Det er ikke noe verre enn å bare ta med seg vogna hjem. Du sier dere leverer og henter med bil, brett sammen vogna og ta den med. Det tar ikke mer enn 5 min. Anonymkode: 988b2...897 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #18 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe verre enn å bare ta med seg vogna hjem. Du sier dere leverer og henter med bil, brett sammen vogna og ta den med. Det tar ikke mer enn 5 min. Anonymkode: 988b2...897 Så er ungen syk, og man er hjemme uten vogn den dagen, og ungen er umulig å få til å sove annet enn i vogna.. Anonymkode: c61a5...e21 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #19 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så er ungen syk, og man er hjemme uten vogn den dagen, og ungen er umulig å få til å sove annet enn i vogna.. Anonymkode: c61a5...e21 Du tar som sagt vogna med deg hjem. Anonymkode: 988b2...897
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #20 Skrevet 28. juli 2019 Før ulykken i Bergen var det ingen krav til sovevognen i vår barnehage. Etter det kom det en sjekkliste alle vognene skulle «bestå». Kunne trille, funksjonell bremse, sele uten løse deler pluss en del andre krav. Var veldig mange vogner som måtte byttes ut.... Anonymkode: 2ead6...2e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå