Gå til innhold

Spørsmål ift. bryllup - hjelp en kommende brud!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg skal gifte meg neste sommer og har en del spørsmål som jeg håper noen kan svare på :)

1. Er det vanlig å sove sammen med kjæresten kvelden før hvis man har barn sammen? Eller vanligst å tilbringe natten sammen med forlover/brudepiker? Sistnevnte krever dog at jeg må booke hotell for oss. 

2. Når drar man til frisøren hvis man har vielsen kl. 15? Og hvor skal man kle på seg brudekjolen? På frisørsalongen i forkant at vielsen? 🤔 Og er det vanlig å ha med forlover og brudepikene på salongen? Min mor ønsker nemlig at vi skal style oss sammen 🙈

3. Hvordan skal vi klare å garantere at jeg og kjæresten ikke møter hverandre før jeg går mot alteret? Vi skal gifte oss i en liten kirke og jeg er redd han ser meg når jeg kommer fra frisøren. Skal han møte opp først, slik at han ikke ser meg?

4. Hvordan få venner til å holde tale? Mine venninner er nokså beskjedne og jeg tør ikke spørre om de kan holde tale. Er det toastmaster som skal prøve å få folk til å holde tale i månedene før? Ser bare for meg at det kan bli litt flaut om ingen av mine venninner holder tale, mens kjæresten min får mange 😅 Hans kamerater er mye mer utadvendte. Og skal jeg på forhånd skrive ned en liste til toastmaster om tidsplan for dagen/kvelden? Da må jeg i såfall vite hvor mange som skal ha tale osv. for å kunne planlegge når kaker skal bli servert osv. 🤔

5. Hvilken underholdning foretrekkes i bryllup? Tenker at jeg vil unngå at det skal bli kjedelig for gjestene utover kvelden. Tips til underholdning? Livemusikk? Komiker? Show av et slag? 

6. Gir man forlovergave og toastmastergave? I såfall mottas tipps med stor takk :)

7. Jeg har forloverring og giftering. Skal kjæresten gi meg begge under vielsen eller skal jeg legge igjen forloverringen hjemme? 

Tror det var alt for nå 😳😄

Anonymkode: 9b294...388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: dette gjør dere som dere vil med. Men det kan uansett være lurt å sette bort påkledning til noen andre. 

2: Det er vanlig å ta med alt du skal ha på deg til salongen. Om brudepiker osv skal være med ville jeg nok hatt flere folk til å hjelpe til. Én frisør som skal rekke over deg, forlover(e), brudens mor og brudepiker hørtes hektisk ut. 

3: Mannen møter først, du kommer rett til vielsen og står bak lukkede dører. Kirken har gjort dette tusen ganger, de kan dette.

4: om folk ikke vil holde tale skal de få slippe det. Disse talene er uansett ikke til han eller deg, de er til dere. Vi oppfordret folk til å melde seg til toastmaster med frist en ukes tid før bryllupet, slik at han fikk laget en god rekkefølge. Vi endre opp med 10 taler. Tips: gi et maks antall minutter på hver taler. Etter fem minutter er folk ferdige. Vi ga maks 5 minutter til foreldre, og maks 3 minutter til alle andre. Internt mellom oss og toastmaster hadde foreldre 10 minutter taletid og alle andre fem minutter. Da ble det enkelt for toastmaster å legge kjøreplan, samtidig som man tok høyde for at taler kan ta lenger tid når folk er nervøse.

Det er lurt å skrive en detaljert kjøreplan, både for dere selv, toastmaster og kjøkken og hovmester. 

5: Vi hadde live mini-storband. Suksess!

6: min forlover fikk natt på hotell og styling av frisøren i forkant av vielsen. Hva forloveren til mannen fikk vet jeg ikke. 

7: dette gjør du som du vil med, men jeg ville beholdt forlovelsesringen på. Gifteringen ville jeg latt noen ta vare på fram til de skal utveksles. Hos oss var det mannens forlover som hadde den jobben. 

Anonymkode: 8da02...d78

Skrevet (endret)

.

Endret av PepsiFlax
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Her ble det mye stress.

Gjør som du vil og slapp litt mere av. Ingen krise om feks brudgommen ser deg før vielsen? Har dere ikke møtt hverandre før?

Anonymkode: 4123e...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...