Gå til innhold

Selge barneutstyr / arve

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hva dere tenker når det kommer til å selge brukt barneutstyr/klær osv. fremfor å gi bort til yngre nieser/nevøer. 

Vi er ferdig med barn, og har da naturligvis ikke lengre bruk for babyutstyr, klær som er vokst ut av, og lignende. Da vi lever på en inntekt og minstesats på uføretrygd har vi valgt å selge en del av disse tingene for å kunne bruke litt av de pengene vi får fra salget til å kunne betale nytt utstyr/klær som følger barnas alder mens de vokser. Har nå fått flere nieser/nevøer hvor foreldrene uttrykker at det er dumt at vi selger utstyr fremfor å gi dette til dem. Nå skal det sies at de har fått tilbud om å kjøpe diverse ting, noe de har gjort og vært fornøyd med (feks solgte vi dem en voksipose svært billig). De har også arvet en hel haug av pent brukte barneklær, utstyr og leker. 

Vi har som sagt litt dårlig råd. Handler det aller meste brukt, og alltid på salg. Disse eier et hus til langt over 5mill, begge er ingeniører og i full jobb. De har med andre ord all kapasitet, men synes likevel vi er smålige som ikke gir bort alt vi ikke trenger lengre til dem. Vi er tross alt familie...

Skulle gjerne gitt dem alt, men det vi får inn for å selge gode vinterdresser osv. brukt finansierer gjerne ny vinterdress kjøpt på salg..

Anonymkode: 38846...945

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men da sier du jo det da! Det handler ikke om smålighet, men dere har jo ikke råd!

Anonymkode: 48d21...47d

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er kjipt når broren og søstra mi gir bort ting etter sine barn til andre, når jeg kunne fått det til mine barn. Dette er ting som har gått i arv hos flere familier og lite som dem har kjøpt selv. 

At du vil selge det er helt fair! Du har tross alt brukt penger på det selv. Si du skal legge ut for salg for x kr, er dere intr i å kjøpe før jeg legger ut?

Dem burde ji skjønne det..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette har vi selvsagt sagt i fra om flere ganger, samt tilbudt dem å kjøpe før vi selger til fremmede. Vi har vært tydelige på at det handler om økonomi, men de mener vi er gjerrige. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vi selvsagt sagt i fra om flere ganger, samt tilbudt dem å kjøpe før vi selger til fremmede. Vi har vært tydelige på at det handler om økonomi, men de mener vi er gjerrige. 

Ikke bry deg om de, det er jo de som er gjerrige som ikke vil bruke sine penger på det barnet deres trenger!  

• Liker 6
Skrevet

Du skal så absolutt ikke ha dårlig samvittighet. Det er deres ting og dere står fritt til å gjøre hva p*kker dere ønsker å gjøre med de (unnskyld fransken!) uten at noen andre skal ha noe å si på det. 

Ingeniørene får værsågod kjøpe barneutstyr og klær til barna sine selv! Makan til gjerrige mennesker som attpåtil blir sure for at de ikke får alt gratis, slutter aldri å bli overraska over mennesker..

• Liker 3
Skrevet

Å selge unna babyting for å bruke pengene på alt det nye de kommer til å trenge er bare økonomisk fornuftig. Trenger ikke å måtte forklare deg med at dere har dårlig råd. Det som derimot er gjerrig er å forvente å få dette gratis, fordi det er familie.

Prøv å ikke ta det til deg. De burde være takknemlige for det de har fått, og det de har fått tilbud om å kjøpe. Makan til freidighet å forvente å få ting, for så å bli fornærmet om de ikke får alt gratis.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...