AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Har ikke merket noe til kynnere før nå den siste tiden, men noen dager syns jeg de er hyppige.. kan komme med 10min mellomrom, enda jeg sitter og er avslappet. Er dette vanlig? Gravid for første gang og småbekymret. De er ikke vonde. Kun magen som strammes og press mot urinblæra. Anonymkode: 45761...7d1
boblevann Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Jeg er i uke 27 og har også masse kynnere. Første svangerskap her også Min jordmor sier at så lenge de ikke er regelmessige og ikke er vonde så er det ingenting å bekymre seg for. Stramt og ubehagelig er det jo, men ikke vondt.. Men kontakt selvsagt jordmor/føde om du er veldig redd 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, boblevann skrev: Jeg er i uke 27 og har også masse kynnere. Første svangerskap her også Min jordmor sier at så lenge de ikke er regelmessige og ikke er vonde så er det ingenting å bekymre seg for. Stramt og ubehagelig er det jo, men ikke vondt.. Men kontakt selvsagt jordmor/føde om du er veldig redd Takk! Jeg er ikke så redd egentlig fordi de er ikke vonde, stusset bare litt over hyppigheten innimellom. Men så lenge de ikke fortsetter like hyppig eller blir vonde så tar jeg det med ro! Har ikke snakket med jordmor om det bare, siden jeg hadde ingen ved forrige kontroll😂 greit å høre at flere opplever det lignende!😊 Anonymkode: 45761...7d1
boblevann Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg er ikke så redd egentlig fordi de er ikke vonde, stusset bare litt over hyppigheten innimellom. Men så lenge de ikke fortsetter like hyppig eller blir vonde så tar jeg det med ro! Har ikke snakket med jordmor om det bare, siden jeg hadde ingen ved forrige kontroll😂 greit å høre at flere opplever det lignende!😊 Anonymkode: 45761...7d1 Jepp, det fikk jeg beskjed om hvertfall! Har hatt mye kynnere siden uke 17-18, og det er jo etter hva jeg leser litt unormalt for førstegangsfødende.. Men JM stresset overhodet ikke, så da gjør ikke jeg det heller 😃 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, boblevann skrev: Jepp, det fikk jeg beskjed om hvertfall! Har hatt mye kynnere siden uke 17-18, og det er jo etter hva jeg leser litt unormalt for førstegangsfødende.. Men JM stresset overhodet ikke, så da gjør ikke jeg det heller 😃 Åja, så bra!! Helt sikkert ingen grunn til bekymring, men det er vel sånn første gangen😅 Anonymkode: 45761...7d1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 Jeg hadde også kynnere hyppig til tider. Ofte når jeg lå i sengen om kvelden og babyen kjørte turnshow i magen, og jeg var ganske nervøs for det. Mine var vonde innimellom, og da ante jeg ikke hvordan jeg skulle vite forskjell på kynnere og rier. Jordmor sa til meg også at så lenge de ikke ble regelmessige, så var det ufarlig. Jeg lurte litt på hvordan jeg skulle være sikker på at de ikke var regelmessige når de kom veldig ofte. Men fødselen min startet med kynnere som ble helt tydelig regelmessige og gikk over til rier i uke 40. Anonymkode: 376b9...276 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Jeg er andregangs i uke 31, og har mye kynnere på kvelden. Nesten ingenting ellers på dagen. Jeg følges opp tett pga andre ting, og har tatt ekstra kontroller pga ekstreme kynnere som ikke gir seg etter noen minutter. De påvirker ingenting hos meg så langt. Forrige svangerskap var det vanskelig å kjenne forskjell i starten når kynnerne ble rier, det var så stramt at det gjorde vondt. Er du bekymret ringer du sykehuset som tar en ekstra sjekk😊 Anonymkode: 201f5...406
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er andregangs i uke 31, og har mye kynnere på kvelden. Nesten ingenting ellers på dagen. Jeg følges opp tett pga andre ting, og har tatt ekstra kontroller pga ekstreme kynnere som ikke gir seg etter noen minutter. De påvirker ingenting hos meg så langt. Forrige svangerskap var det vanskelig å kjenne forskjell i starten når kynnerne ble rier, det var så stramt at det gjorde vondt. Er du bekymret ringer du sykehuset som tar en ekstra sjekk😊 Anonymkode: 201f5...406 Okei! Mine er ikke vonde, men igår kveld kom de ganske hyppig selvom jeg ikke gjorde noen ting. De gir seg raskt og har ikke merket noen i natt eller idag så regner med det er normalt 😊 takk for svar!☺️ Anonymkode: 45761...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 Ble sykemeldt etter at kynnerene gikk over til falske rier, altså ingen påvirkning nedover. Stressende jobb med høyt tempo som etter uke 29-30 gjorde kynnerene regelmessige uten at de gikk bort når jeg satt meg ned for å slappe av. Fødte prematurt, så jeg har hvertfall lært at man bør roe ned og unngå situasjoner som trigger regelmessige kynnere. Anonymkode: 3b8f1...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå