Alestar Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Har tømt vannbeholdningen på den fuktighetsfjerneren jeg har en 5-6 ganger. Nå leser jeg i instruksjonsmanualen at du skal koble ut strømmen før du gjør det, og det har jeg altså glemt. Kan jeg ha skadet fuktighetsfjerneren på noen måte mens jeg drev på med dette, eventuelt risikert strømstøt?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Du har risikert å få støt og at den blir ødelagt ved at det kommer vann i det elektriske. Siden den virker nå så går det mest sannsynlig greit Anonymkode: 8a30d...0b6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Tviler sterkt på at det har skjedd noen skade. Alle godkjente elektriske apparater som har noe som helst med vann å gjøre har ganske vanntette (!) skott mellom vann og elektrisitet. Det å dra ut pluggen er nok en ekstra sikkerhetsforanstaltning. Men neste gang gjør du det, så tar du ingen sjanser. Anonymkode: c43d8...9db
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 21 minutter siden, Alestar skrev: Har tømt vannbeholdningen på den fuktighetsfjerneren jeg har en 5-6 ganger. Nå leser jeg i instruksjonsmanualen at du skal koble ut strømmen før du gjør det, og det har jeg altså glemt. Kan jeg ha skadet fuktighetsfjerneren på noen måte mens jeg drev på med dette, eventuelt risikert strømstøt? Når du sitter på nettet nå, så har du overlevd uten å koble av strømmen. Strøm og vann skal aldri kombineres, da du kan få alvorlig støt. Derfor skal kontakten fjernes før su håndterer vannbeholderen. Anonymkode: 25928...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå