Gå til innhold

Har glemt å plugge ut fuktighetsfjerner mens jeg tømmer den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tømt vannbeholdningen på den fuktighetsfjerneren jeg har en 5-6 ganger. Nå leser jeg i instruksjonsmanualen at du skal koble ut strømmen før du gjør det, og det har jeg altså glemt.

Kan jeg ha skadet fuktighetsfjerneren på noen måte mens jeg drev på med dette, eventuelt risikert strømstøt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har risikert å få støt og at den blir ødelagt ved at det kommer vann i det elektriske. Siden den virker nå så går det mest sannsynlig greit  

Anonymkode: 8a30d...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at det har skjedd noen skade. Alle godkjente elektriske apparater som har noe som helst med vann å gjøre har ganske vanntette (!) skott mellom vann og elektrisitet. Det å dra ut pluggen er nok en ekstra sikkerhetsforanstaltning. 

Men neste gang gjør du det, så tar du ingen sjanser. :) 

Anonymkode: c43d8...9db

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Alestar skrev:

Har tømt vannbeholdningen på den fuktighetsfjerneren jeg har en 5-6 ganger. Nå leser jeg i instruksjonsmanualen at du skal koble ut strømmen før du gjør det, og det har jeg altså glemt.

Kan jeg ha skadet fuktighetsfjerneren på noen måte mens jeg drev på med dette, eventuelt risikert strømstøt?

Når du sitter på nettet nå, så har du overlevd uten å koble av strømmen. 

Strøm og vann skal aldri kombineres, da du kan få alvorlig støt. Derfor skal kontakten fjernes før su håndterer vannbeholderen.

Anonymkode: 25928...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...