AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 «Den svake, puslete, hvite mannen som sitter og sutrer» har også problemer som bør kunne diskuteres åpent og fordomsfritt, uten at det betyr at man underkjenner kvinners likestillingsproblemer i 2019. https://www.dagbladet.no/kultur/det-er-tydeligvis-kun-kvinner-som-far-lov-a-sutre/71061465 Dakars hvite menn de har så mange problemer. Anonymkode: 1422d...113 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Sutring er ikke forbeholdt noe kjønn, rase osv. Herlighet... Det er bare å sutre det hvis det får en til å føle seg bedre. Anonymkode: 7f790...cd9 1
MortenMinstelønn Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 (endret) Neida. Her inne sutres det over en lav sko på tvers av kjønn. Alle føler at de har det verre enn andre. Uten et fnugg av bevis. Fabelaktig trist, selvfølgelig. Men alle har rent vann og nok mat, så det er egentlig ikke så ille stilt her inne. Sammenlignet med alle generasjoner før oss. Men for all del. Vi lever i en tid hvor alt er så enkelt og lekende lett sammnelignet med tidligere. Vi blir sure når vi ikke kan bruke mobilen akkurat som vi vil på fly, istedenfor å bli mektig imponert over at vi når NYC om noen timer. Allikevel lever vi en tid noen kaller "generasjon prestasjon?!" Oh my... Kunnskap står for fall i godtroende akademiske kretser. Endret 28. juli 2019 av MortenMinstelønn 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev: Neida. Her inne sutres det over en lav sko på tvers av kjønn. Alle føler at de har det verre enn andre. Uten en fnugg av bevis. Fabelaktig tris, selvfølgelig. Men alle har rent vann og nok mat, så det er egentlig ikke så ille stilt her inne. Sammenlignet med alle generasjoner før oss. Men for all del. Vi lever i en tid hvr alt er så enkelt og lekende lett sammnelignet med tidligere. Allikevel lever vi en tid noen kaller "generasjon prestasjon?!" Oh my.. Døm skulle berre ha visst.. Ja, det er jo ikke mye å klage på når det kommer til mat og vann, men som et moderne samfunn oppstår det jo gjerne nye utfordringer og problemer som tidligere generasjon ikke trengte å tenke på. Så det betyr nødvendigvis at livet er enklere idag, tvert imot... Bare fordi man ikke måtte bruke dagen på å hente vann ved bekken, så vil jeg si at mange lever mye mer isolert og tomme liv idag. Anonymkode: 7f790...cd9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dakars hvite menn de har så mange problemer. Anonymkode: 1422d...113 Var det ment som en ironisk måte å skrive at han har rett i at det bare er kvinner som har lov til å klage? Anonymkode: 42d91...5af
MortenMinstelønn Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: å det betyr nødvendigvis at livet er enklere idag, tvert imot... Tvert i mot?! Endret 28. juli 2019 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Jeg tror det å kalle menns klaging for sutring og ikke bry seg nevneverdig skyldes at kvinner har tatt til seg mannlig diskusjonsteknikk og språk. Det er et "ta igjen med samme mynt-fenomen". Menn har det med å snakke nedlatende om kvinners problemer i stedet for å bry seg og prøve å forstå, og nå har kvinnene fått nok av det og er like lite forståelsesfulle tilbake. Anonymkode: b5b84...1c2 1
herzeleid Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 Det er et interessant fenomen at kvinners problemer og "ikke-problemer" tas veldig seriøst, samtidig som menns tilsvarende i så mye mindre grad gjør det og til og med avfeies som sutring osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 Det er da litt deilig å sutre litt over sine i-lands luksusproblemer. Anonymkode: af0cc...ccf
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 Jeg tror det kommer av misforståelser. Det tar 4 ganger så mye energi å oppfatte noe fremfor å snakke. Det du sier kan du fra før av, det som blir sagt er noe nytt. Før man sier noe bør man kanskje være litt obs på hvordan det oppfattes. Men ja, det var et dilemma i tenårene. Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle oppføre meg, slik jeg ønsket å bli møtt selv eller slik andre oppførte seg mot meg. Så jeg var irritert på random ting bare for å teste ut om jeg fikk forståelse tilbake, selv om irritasjonene i utgangspunktet var teite. Men et prinsipp er et prinsipp. Hvis du ønsker forståelse for irrasjonaliteter, bør jeg få dem i retur. Anonymkode: f2d1e...0a5
Example Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Jeg skjønner ikke hvordan en del feminister ikke klarer å se koblingen av mislykkede menn og kvinnehat. Er det én gruppe som burde ha stor interesse for å unngå at det for store deler av den mannlige befolkningen som faller utenfor, så er det kvinnesaksforkjempere. Den eneste gruppen det er legitimt å harselere med, som har få, om noen, som taler deres sak, er det de "hvite, mannlige taperne". Og de kommer det til å bli flere av. Vi har et ganske stort overskudd av menn i dette landet, og stadig færre av dem vil det bli bruk for i fremtiden, om ikke noe skjer. Jeg vil minne om historien, og påpeke at store mengder med sinte, unge menn uten en fremtid er ekstremt farlig. Det bør være av alles interesse at det blir så få av dem som mulig. Derfor gjelder det å fange de opp tidlig, og få de inn i et utdanningsløp som sikrer de en jobb og en fremtid som de kan satse på. Det starter allerede tidlig på barneskolen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 På 28.7.2019 den 19.31, AnonymBruker skrev: Var det ment som en ironisk måte å skrive at han har rett i at det bare er kvinner som har lov til å klage? Anonymkode: 42d91...5af Nei Anonymkode: 1422d...113
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 On 7/28/2019 at 7:55 PM, herzeleid said: Det er et interessant fenomen at kvinners problemer og "ikke-problemer" tas veldig seriøst, samtidig som menns tilsvarende i så mye mindre grad gjør det og til og med avfeies som sutring osv. Det kan ha å gjøre med måten problemet blir lagt fram. Mennene her har i alle fall en tendens til å gå hardt ut og bebreide kvinner for alle problemene sine. De legger svært ofte skylden over på dem framfor å gå i seg selv og be om råd, og da blir svarene deretter. "Probleminnleggene" fra menn inneholder også ofte en allerede satt løsning som er destruktiv og skal provosere, og de lytter i liten grad til innspillene de får. Når menn legger fram et problem på en OK måte, viser selvinnsikt og faktisk lytter til det folk sier møter de forståelse på lik linje med kvinner. Anonymkode: b5b84...1c2
Macro Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 Jeg har nulltoleranse for sutring uansett alder og kjønn.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: .kvinner her har i alle fall en tendens til å gå hardt ut og bebreide menn for alle problemene sine. Anonymkode: b5b84...1c2 Nå ble der riktig. Anonymkode: 1422d...113 1
herzeleid Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan ha å gjøre med måten problemet blir lagt fram. Mennene her har i alle fall en tendens til å gå hardt ut og bebreide kvinner for alle problemene sine. De legger svært ofte skylden over på dem framfor å gå i seg selv og be om råd, og da blir svarene deretter. "Probleminnleggene" fra menn inneholder også ofte en allerede satt løsning som er destruktiv og skal provosere, og de lytter i liten grad til innspillene de får. Når menn legger fram et problem på en OK måte, viser selvinnsikt og faktisk lytter til det folk sier møter de forståelse på lik linje med kvinner. Anonymkode: b5b84...1c2 Det kan nok stemme på internett, men jeg tenkte mer på den mer politiske og offentlige debatten der jeg ikke vil si det er slik, men der en tvert imot ser menns bekymringer og problemer blir latterliggjort eller forbigått, i relativt stor grad. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå