Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har gått fra midlertidig jobb til midlertidig jobb de siste 5-6 årene. Nå er jeg igjen på jobbsøkerjakt og jeg merker at motivasjonen og selvbildet er på bunnen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å selge meg inn når jeg ikke har tro på meg selv.. huff.. 

Noen tips? 

Anonymkode: 9d16c...ca0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fake it ‘til you make it, er det noe som heter. 

Verd et forsøk!?

Anonymkode: 39a08...d90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fake it ‘til you make it, er det noe som heter. 

Verd et forsøk!?

Anonymkode: 39a08...d90

Joda, men jeg er så dårlig på å lyge eller pynte på virkeligheten i et intervju. Hele greia er så falsk

AnonymBruker
Skrevet

Sett deg oppnåelige mål og nå de. Jobbe konsitenst med å forbedre deg selv. Tenke positivt og lær deg enkle kognitive adferdsterapi metoder for å bygge deg selv opp. Mye rundt det med å bygge opp god selvtillit handler om å mestre og bli god på mestre, men uten en god selvfølelse i bunnen så er det vanskelig, så jobb med selvfølelsen også. Fortell deg selv at du har verdi. Ignorer negative indre stemmer. Tilgi deg selv for alle feil du har gjort. Gi deg selv nye sjanser og grip de. Ikke straff deg selv for hardt om du feiler. Prøv igjen. Bli som et lite barn i sinnet ditt, et lite barn er blankt og ser bare muligheter.

Anonymkode: 749aa...45b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg oppnåelige mål og nå de. Jobbe konsitenst med å forbedre deg selv. Tenke positivt og lær deg enkle kognitive adferdsterapi metoder for å bygge deg selv opp. Mye rundt det med å bygge opp god selvtillit handler om å mestre og bli god på mestre, men uten en god selvfølelse i bunnen så er det vanskelig, så jobb med selvfølelsen også. Fortell deg selv at du har verdi. Ignorer negative indre stemmer. Tilgi deg selv for alle feil du har gjort. Gi deg selv nye sjanser og grip de. Ikke straff deg selv for hardt om du feiler. Prøv igjen. Bli som et lite barn i sinnet ditt, et lite barn er blankt og ser bare muligheter.

Takk for tips. Jeg tror det hele handler om at jeg føler jeg har mislykket karrieremessig. Jeg er utdannet i en vanskelig bransje der jeg ikke har klart å etablere meg. Nå er jeg 32 år uten fast jobb. Føler det begynner å bli flaut.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid en vet hva som faktisk er oppnåelig. Jeg har kjempet for bedre selvtillit hele livet og er 27. Den er fremdeles på bunnen. Virker som selvtillit bare er noe man er født med. Og så liker jeg ikke familien min. De var ikke slemme, de bare bøir fremmede pga at de leger på feil sted og har en annen kultur enn hva jeg liker. 

Anonymkode: c8fbb...c58

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for tips. Jeg tror det hele handler om at jeg føler jeg har mislykket karrieremessig. Jeg er utdannet i en vanskelig bransje der jeg ikke har klart å etablere meg. Nå er jeg 32 år uten fast jobb. Føler det begynner å bli flaut.

Det er mange 1% yrker der ute hvor det er vanskelig å hevde seg og hvor toget går fort. Det skal du rose deg selv som tok risiko og prøvde. Hadde de ikke gjort det hadde du kanskje angret. 

Du er fortsatt ung. Mange lykkes ikke før de er sent i livet. Ta med deg alle dine erfaringer og prøv noe nytt. I og med at du er eldre, så skal du kanskje ikke ta den samme risikoen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bransje er dette? Jeg blir 28 og gjorde det samme...valgte en vanskelig bransje og har vært i den i 3 år. Det har ført til at jeg ble fattigere, mistrives mer og det er flaut når jevnaldrede kjøper seg leilighet, stifter familie eller snart er ferrig utdannet og har planene klare. Jeg har hverken truffet partner eller vet hva jeg vil i det hele tatt

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange 1% yrker der ute hvor det er vanskelig å hevde seg og hvor toget går fort. Det skal du rose deg selv som tok risiko og prøvde. Hadde de ikke gjort det hadde du kanskje angret. 

Du er fortsatt ung. Mange lykkes ikke før de er sent i livet. Ta med deg alle dine erfaringer og prøv noe nytt. I og med at du er eldre, så skal du kanskje ikke ta den samme risikoen. 

Takk for det:) Kanskje en dag lykkes det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bransje er dette? Jeg blir 28 og gjorde det samme...valgte en vanskelig bransje og har vært i den i 3 år. Det har ført til at jeg ble fattigere, mistrives mer og det er flaut når jevnaldrede kjøper seg leilighet, stifter familie eller snart er ferrig utdannet og har planene klare. Jeg har hverken truffet partner eller vet hva jeg vil i det hele tatt

Jeg er journalist. Du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...