AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Vi får snart barn nummer to, og begge foreldre liker å trene mye. Med bare ett barn får vi til å trene nesten daglig begge to, men med en på tre og en baby tror vi at det kanskje er litt ambisiøst. Er det noen som har gode tips til hvordan vi kan optimalisere treningen de neste årene for å få best mulig utbytte av «minst mulig» trening? Ser for oss at begge to får prioritere 1-1,5 time til trening annenhver dag. En av oss foretrekker å løpe, mens den andre foretrekker styrketrening. Vi prøver begge å legge inn en økt eller to i uken med det vi ikke foretrekker 😆 Anonymkode: 68ca2...24c
Pierre Gynt Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Med styrketrening vil jeg anbefale antagonist-supersett. Det er definitivt den beste måten å få skvist inn mest mulig "nyttig" volum på kort tid. Da mener jeg f.eks. ett sett benkpress, kort pause, ett sett roing, kort pause, nytt sett benkpress, osv... Slik får du lengre pause mellom settene på en gitt muskelgruppe. Jeg synes fortsatt pausene skal være lange nok til at man ikke blir spesielt andpusten. En annen teknikk som er verdt å utforske er myo-reps. 1
addict Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Vi bygde gym i hjemme, det gjør ting veldig mye enklere for oss og vi sparer opp treningsavgiftene våre på 1 år 😅 Så hvis dere har plass så ville jeg sjekket ut det.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Kjøp løpevogn? Tren hjemme med vekter og egen kroppsvekt på matte. Lek aktivt med barna i hagen. Jogge ved siden av når barna sykler. Nå som du snart skal ut i permisjon får du masse tid til å trene så fremt at treningssenteret har barnepass. Jeg er i perm med tredjemann og trener fire dager i uka. Mannen trener på jobb så han får unna treningen der. Anonymkode: 9aab2...59f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 2 timer siden, Pierre Gynt skrev: Med styrketrening vil jeg anbefale antagonist-supersett. Det er definitivt den beste måten å få skvist inn mest mulig "nyttig" volum på kort tid. Da mener jeg f.eks. ett sett benkpress, kort pause, ett sett roing, kort pause, nytt sett benkpress, osv... Slik får du lengre pause mellom settene på en gitt muskelgruppe. Jeg synes fortsatt pausene skal være lange nok til at man ikke blir spesielt andpusten. En annen teknikk som er verdt å utforske er myo-reps. Dette skal jeg teste ut på treningssenteret. Kan vel velge meg noen få øvelser og lage et helkropps-program. 1 time siden, addict skrev: Vi bygde gym i hjemme, det gjør ting veldig mye enklere for oss og vi sparer opp treningsavgiftene våre på 1 år 😅 Så hvis dere har plass så ville jeg sjekket ut det. Har dessverre ikke plass til ordentlig gym hjemme da vi bor i leilighet, men en vakker dag! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøp løpevogn? Tren hjemme med vekter og egen kroppsvekt på matte. Lek aktivt med barna i hagen. Jogge ved siden av når barna sykler. Nå som du snart skal ut i permisjon får du masse tid til å trene så fremt at treningssenteret har barnepass. Jeg er i perm med tredjemann og trener fire dager i uka. Mannen trener på jobb så han får unna treningen der. Anonymkode: 9aab2...59f Løpevogn har jeg og brukte den veldig mye med førstemann, men er litt redd for at det blir for mye kulde og is til å få mye bruk for den nå i vinter. Treningssenteret har barnepass, så der kan minsten være litt. Leverte du på barnepasset allerede fra seks uker? Anonymkode: 68ca2...24c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skal jeg teste ut på treningssenteret. Kan vel velge meg noen få øvelser og lage et helkropps-program. Har dessverre ikke plass til ordentlig gym hjemme da vi bor i leilighet, men en vakker dag! Løpevogn har jeg og brukte den veldig mye med førstemann, men er litt redd for at det blir for mye kulde og is til å få mye bruk for den nå i vinter. Treningssenteret har barnepass, så der kan minsten være litt. Leverte du på barnepasset allerede fra seks uker? Anonymkode: 68ca2...24c Nei jeg begynte ikke å trene før babyen var 4 mnd. Men kunne sikkert levert han fra 6 uker hvis jeg hadde orket å trene da. Anonymkode: 9aab2...59f
Pearl2.0 Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 En tidlig morgen, og en på kveld. I helga er det jo bare å bytte på å være hjemme med begge👍 Hadde jeg vært deg, ville jeg nok ha trent hjemme når baby sov. Vi har mølle da, det redder meg. Jeg antar at du liker å løpe? Siden du brukte løpevogn? Hva med å erstatte noen løpeøkter med hoppetau? Jeg løp med vogna gjennom hele vinteren. Er ikke ofte det er så isete at det ikke går. På snø er det jo ingen sak. Brukte bagvogna frem til jeg kunne bruke løpevogna.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg begynte ikke å trene før babyen var 4 mnd. Men kunne sikkert levert han fra 6 uker hvis jeg hadde orket å trene da. Anonymkode: 9aab2...59f Det var det da - tok noen måneder før jeg trente med første. 2 minutter siden, Pearl2.0 skrev: En tidlig morgen, og en på kveld. I helga er det jo bare å bytte på å være hjemme med begge👍 Hadde jeg vært deg, ville jeg nok ha trent hjemme når baby sov. Vi har mølle da, det redder meg. Jeg antar at du liker å løpe? Siden du brukte løpevogn? Hva med å erstatte noen løpeøkter med hoppetau? Jeg løp med vogna gjennom hele vinteren. Er ikke ofte det er så isete at det ikke går. På snø er det jo ingen sak. Brukte bagvogna frem til jeg kunne bruke løpevogna. Takk for tips, skal ikke avskrive løping i vinter likevel da. God ide med hoppetau, det er jo bra for spenst i tillegg til kondisjon. Anonymkode: 68ca2...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå