AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Lite sår på nesen hennes. Er ingen hår på såret, ser nesten ut som om noe har revet det av. Føler jeg kan se «kjøttet». Gikk for å se om hun var våken og la merke til såret. Hun våknet og drakk vann, spiste mat, og nå vil hun ut. Virker helt normal. Ringte såklart dyrelegevakten og de fortalte meg at siden hun virker normal trenger jeg ikke å få panikk. Hun får årlig vaksinasjon og ormekur hver 3. mnd. Vet jeg virker hysterisk men begynte å gråte ukontrollert når jeg så det. Elsker den katten og jeg har hatt henne i bare ett år. Har aldri vært borti det før og jeg lurer på om noen av dere har erfaring med det? Er livredd for at hun kan få sykdommer som følge av bittet Anonymkode: aea92...8fa
Million Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Begynte du å gråte ukontrollert fordi katten din har et lite skrubbsår på nesen?? 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Bare se det an noen dager.. Blir det byll så drar du til veterinæren. Skader sikkert ikke å vaske forsiktig med klorhexidin. Anonymkode: 9c676...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, Million skrev: Begynte du å gråte ukontrollert fordi katten din har et lite skrubbsår på nesen?? Hun elsker katten, på henne reagere som hun føler for. Vi har også en katt som for oss er viktigere enn noe. Anonymkode: 9c676...3a3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, Million said: Begynte du å gråte ukontrollert fordi katten din har et lite skrubbsår på nesen?? «Lite» skrubbsår kan føre til infeksjon, og er det bitt av et annet dyr som bærer på e virus, kan det smitte til dyret mitt som jeg verdsetter aller høyest. Jeg spør om råd, trenger ikke kommentere hvis du ikke har noe råd å bidra med. Anonymkode: aea92...8fa
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Vært borti et pinnsvin kanskje, eller kranglet med en muligens ukastrert katte? Bare følg med på såret. Hovner det opp kan det være infisert, men det går som regel over. Ikke dekk det til i alle fall. Anonymkode: ccb36...a58 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bare se det an noen dager.. Blir det byll så drar du til veterinæren. Skader sikkert ikke å vaske forsiktig med klorhexidin. Anonymkode: 9c676...3a3 Tusen takk. Hun virker veldig normal, og jeg føler meg roligere på grunn av det nå. Får ringe veterinæren i morgen. Prøver å Google som en gærning men virker som om det går bra i mange tilfeller Anonymkode: aea92...8fa
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun elsker katten, på henne reagere som hun føler for. Vi har også en katt som for oss er viktigere enn noe. Anonymkode: 9c676...3a3 Jammen herregud. Er grenser. Jeg elsker hunden min overalt på jord men et skrubbsår på 0,5 cm i diameter begynner jeg ikke å gråte ukontrollert av. Men er noe som heter dramaqueen. Anonymkode: 5f2d0...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Hun virker veldig normal, og jeg føler meg roligere på grunn av det nå. Får ringe veterinæren i morgen. Prøver å Google som en gærning men virker som om det går bra i mange tilfeller Anonymkode: aea92...8fa Du har snakket med en dyrlege. Tror du randoms på KG vet bedre? Eneste de kan bidra med er å øke bekymring. Bare se an atferden til katten. Anonymkode: 5f2d0...8f6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Du har snakket med en dyrlege. Tror du randoms på KG vet bedre? Eneste de kan bidra med er å øke bekymring. Bare se an atferden til katten. Anonymkode: 5f2d0...8f6 Du har helt rett. Angrer allerede på at jeg skrev her. Hadde glemt hvordan folk tilnærmer seg saker. Anonymkode: aea92...8fa
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt rett. Angrer allerede på at jeg skrev her. Hadde glemt hvordan folk tilnærmer seg saker. Anonymkode: aea92...8fa Ja. Så gå ut av tråden. Kos med katten din og ring dyrlegen om hen endrer atferd eller såret forverrer seg. Anonymkode: 5f2d0...8f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå