Gå til innhold

Poul Rava - Mikrobølgeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har (dessverre) masse Poul Rava kjøkkenting som ble gitt til meg i gave, men jeg lurer på - tåler glass skålene mikeobølgeovn? Jeg vet de tåler kokende het suppe osv og det er ikke noe gullkant osv på de, men de figurene som er malt på. Jeg finner ikke noe info på nett. Noen som vet om de tåler mikro?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror de tåler microovn så lenge du ikke koker noe som blir hinsidiges varmt oppi, for da kan vel skåla sprekke.
En annen ting er at de ikke tåler oppvaskmaskin. Jeg har dessertskåler fra Poul Pava og etter få runder i oppvaskmaskina ble den hvite dekoren borte.

Anonymkode: 6a244...bbf

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de tåler microovn så lenge du ikke koker noe som blir hinsidiges varmt oppi, for da kan vel skåla sprekke.
En annen ting er at de ikke tåler oppvaskmaskin. Jeg har dessertskåler fra Poul Pava og etter få runder i oppvaskmaskina ble den hvite dekoren borte.

Haha, ja vi brukte neglelakkfjerner ellernoe for å fjerne designet på noen glass vi hadde. Var bare å stryke over.

Jeg skal bare smelte såpemasse, som kan smeltes i vannbad også men var litt redd for å bruke noe som ville lage storbrann i mikroen haha

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, vi har mange poul pava glass og skåler, og de har vært i oppvaskmaskinen veldig mange ganger. De ser fortsatt helt fine ut. 

Anonymkode: a2c72...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...