Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å melde meg inn i et treningssenter for å begynne å trene. Har aldri trent på senter før og gruer meg litt til første dagen. Noen som kan si litt om rutiner og hva man bør gjøre første gang? Skal trene på sats og vil da bruke minisats. Trengs det noe tilvenning der? De to eldste vil være i barnehage når jeg trener men yngste på 4 mnd skal være der. 

Får man en omvisningen? Bør man ringe på forhånd å avtale dette eller hvordan fungerer det? Vanlig å dusje etter treningen eller tar dere det hjemme ? 

Anonymkode: f51c4...eac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får en gratis time med PT når du melder deg inn på Sats, så det er jo greit som første steg. Ellers er det ingen omvisning.

Anonymkode: 2d489...f9c

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Så fint at du er i gang 🙂

Det er sikkert forskjellig, men der jeg trener, har jeg sett at folk enten får en kjapp omvisning, eller at de som jobber forklarer hvor ting er. Hvis du vil ha program, må du nok ha en PT, men det er helt ok å spørre hvordan maskiner fungerer osv. fungerer, tror jeg. Prøv å komme på et stille tidspunkt først gang, så har de mer tid til deg

Hvis du skal på time, er det lurt å fortelle instruktøren at du er ny.

For øvrig finnes det mange bøker, blogger og blader med informasjon og inspirasjon. Si ifra hvis du vil ha tips. 

Husk også at de fleste er mest opptatt av seg selv, så man skal gjøre ganske rare ting for å vekke oppmerksomhet. Tror det som ergrer folk mest, er om du ikke rydder/vasker etter deg, eller okkuperer utstyr uten å bruke det.

Jeg dusjer alltid på senteret, men ser mange går uten å gjøre det også. Det er vel smak og behag.Husk hengelås til skapet! 

Lykke til! 👊🏼

AnonymBruker
Skrevet

Ny AB her. Jeg vurderer også å begynne å trene på en slik plass, men jeg vil bruke litt andre klær enn de typiske treningsklærne. Mitt spørsmål er om det er vanlig å trene i litt vanlige bruksklær også? Hovedsaken er vel at jeg er bekvem i de? De er rene og hele, men kommer altså til å se litt annerledes ut enn flertallet. 

Anonymkode: a2959...eec

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny AB her. Jeg vurderer også å begynne å trene på en slik plass, men jeg vil bruke litt andre klær enn de typiske treningsklærne. Mitt spørsmål er om det er vanlig å trene i litt vanlige bruksklær også? Hovedsaken er vel at jeg er bekvem i de? De er rene og hele, men kommer altså til å se litt annerledes ut enn flertallet. 

Hva slags klær tenker du på? 

Anonymkode: 07c57...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige klær en bruker i hverdagen som ikke er typiske "treningsklær". 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det er slettes ikke vanlig. Alle jeg har sett på treningssenter i Norge har på treningstøy, men stil og type varierer selvfølgelig basert på person og aktivitet.

Anonymkode: 59c71...e07

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det? Jeans og bluse? Eller en løs bukse med t-skjorte? 

Anonymkode: 07c57...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Det siste der. Løst og ledig istedenfor kroppsnært og avslørende. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste der. Løst og ledig istedenfor kroppsnært og avslørende. 

Ikke rart å komme i joggebukse og tskjorte liksom,  kommer du derimot i slengbukse og topp med blonder vil du nok få litt rare blikk. 

Anonymkode: ebc8f...50d

Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå bestemt meg for å melde meg inn i et treningssenter for å begynne å trene. Har aldri trent på senter før og gruer meg litt til første dagen. Noen som kan si litt om rutiner og hva man bør gjøre første gang? Skal trene på sats og vil da bruke minisats. Trengs det noe tilvenning der? De to eldste vil være i barnehage når jeg trener men yngste på 4 mnd skal være der. 

Får man en omvisningen? Bør man ringe på forhånd å avtale dette eller hvordan fungerer det? Vanlig å dusje etter treningen eller tar dere det hjemme ? 

Anonymkode: f51c4...eac

Du tar turen innom på det treningssenter du vil trene på, sier atdu ønsker å melde deg inn og spør om det er mulighet til å få omvisning også. Jeg jobber på et treningssenter, og vi gir ofte omvisning til nye medlemmer. Og barnepassen blir ofte vist til dem som skal bruke den. Det handler om å se deg som medlem. Noen har selvfølgelig ikke behov for omvisning, men det legges til rette for dem som trenger det. 

Endret av Ellendo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...