Gå til innhold

Hjelp! bitt av flått.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Jeg har observert flått i senga. Har også blitt bitt av denne flåtten ved to anledninger. Leser om det på nett og kjenner jeg blir  utrolig redd for å utvikle en sykdom. Tenker å vaske sengetøy og dyne på 60 grader nå, men hva med senga? Hvordan kan jeg bli kvitt denne flåtten? og hva gjør at den finner seg inne på rommet. Har ingen kjæledyr. Kan legge ved at jeg har vært for slapp med hygienen. 

Anonymkode: fffef...d93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

biter ikke flåtten seg fast og suger i et par dager før den slipper? 

Tror du kan ta det med ro 

Anonymkode: 95267...2f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du dør nok ikke. Går nok helt fint. Bitt av flått mange ganger... Vask sengetøy på 90 om du vil ha rent sengetøy. 

Anonymkode: 73725...c3c

• Liker 1
Skrevet

De setter seg da fast når de biter og blir større, er du sikker på at du har flåttbitt? Uansett så er det jo ikke alle flått som bærer med seg sykdom. Om du utvikler symptomer på noe så oppsøk lege. 

• Liker 1
Skrevet

Uffda, hørtes ikke flått ut i det hele tatt. Anbefaler å skifte sengklær minst en gang i uken og sjekk daglig etter slike ekle kryp :( 

Skrevet

En flått biter ikke og slipper, før den er ferdig, sikker på at det ikke er et annet kryp du har observert i senga? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Jeg har observert flått i senga. Har også blitt bitt av denne flåtten ved to anledninger. Leser om det på nett og kjenner jeg blir  utrolig redd for å utvikle en sykdom. Tenker å vaske sengetøy og dyne på 60 grader nå, men hva med senga? Hvordan kan jeg bli kvitt denne flåtten? og hva gjør at den finner seg inne på rommet. Har ingen kjæledyr. Kan legge ved at jeg har vært for slapp med hygienen. 

Anonymkode: fffef...d93

Flått kravler ikke rundt i sengehalmen. Den biter helle rikke for så å stikke av.

Flått biter seg fast og sitter fast til den enten dør av for mye blod, noe som skal mye til, eller blir fjernet. Du får legge ut bilde så vi ser at det ikke er flått men noe annet. 

Anonymkode: d322a...d93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du vet hvordan flått ser ut??

Anonymkode: 4ff02...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flått kravler ikke rundt i sengehalmen. Den biter helle rikke for så å stikke av.

Flått biter seg fast og sitter fast til den enten dør av for mye blod, noe som skal mye til, eller blir fjernet. Du får legge ut bilde så vi ser at det ikke er flått men noe annet. 

Anonymkode: d322a...d93

Flått kan fint kravle rundt i senga, jo. Jeg har selv hatt det flere ganger, og den ene gangen beit den seg fast på meg. Men så har jeg husdyr som kan ha fraktet dem dit. (En katt som har fått flåttmiddel feks, kan ha flått i pelsen selv om den ikke biter seg fast.) 

Men TS, du blir ikke bitt av flått på den måten. Blir du bitt så sitter den fast enten helt til du napper den ut, eller til den har sugd seg ferdig og detter av, noe som tar ca en uke. 

Flåtten (eller midd, som det også kan være) dør heller ikke av en 60 graders vask, den tåler både vann og varme veldig godt. Det eneste som dreper den er hvis du brenner den eller fryser den. Støvsug hele senga, putt alt sengetøyet i en søppelsekk og legg i fryseren i ett døgn før du vasker det på 90 grader. Da er du så safe som du får blitt. 

Anonymkode: 73dbd...d37

AnonymBruker
Skrevet

Veggdyr kan ligne ganske mye på en liten flått. 

Anonymkode: d3deb...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...