AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Hva er årsakene til at så mange engasjerer seg i debatter om bloggere o.l.? Jeg fatter ikke hva som er så engasjerende med det? Anonymkode: db887...1e6 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Mange NAVere som trenger en hobby og som trenger å føle seg sett, og vil være viktig Anonymkode: 757e2...cc4 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Jeg tror folk blir provosert av at bloggerene tjener så mye penger. Anonymkode: 621b6...f2c 9
Gjest Meezspisen Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 Tror ikke noen er mer opptatt av bloggere enn av andre ting.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 Fordi de er overalt og har stor innvirkning på samfunnet, spesielt barn/ tenåringer som er de mest sårbare. Dessuten er de ikke privatpersoner lengre, de er en business og vi vet ikke helt hvordan man skiller firma fra person siden fenomenet er relativt nytt og det er lite lovverk rundt det. Anonymkode: cdc5d...f71 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Man kan spørre seg hvordan folk kan mene at folk som er samfunnsorienterte og sitter inne med så mye kunnskap om en så shady bransje er «Navere» eller driver med «mobbing», det er sånne enkle sjeler som gjør at bloggere prøver å unngå å forholde seg til lover og regler for å selge inn all mulig slags dritt som betakaroten. Anonymkode: 2eeeb...35a 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 Det provoserer meg at noen kan tjene seg rik på å selge illusjoner om et perfekt liv. Det irriterer meg at dagens forbilder er mennesker som lever av å forbruke og drive selvforherlighet. Anonymkode: fd41a...39d 17
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er årsakene til at så mange engasjerer seg i debatter om bloggere o.l.? Jeg fatter ikke hva som er så engasjerende med det? Anonymkode: db887...1e6 Jeg begriper heller ikke dette!! Bare se på den Rampelys-kategorien her på Kvinneguiden. Folk som diskuterer side opp og side ned i det uendelige om alle disse tåpelige bloggerne. Kanskje noen har helt EKSTREMT kraftige fritidsproblemer, og virkelig ikke klarer å finne på noe som helst annet å gjøre med tiden sin? Anonymkode: 1804e...23c 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper de har et fattig liv. Og at mange har issues som de får utløp for ved å mobbe. Anonymkode: 6c088...ff5 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje er det slik vi ser i andre spesielle miljøer; At noen faller utenfor samfunnet og finner fellesskap og trøst i å fotfølge og rakke ned på andre. Anonymkode: 6c088...ff5 Mye tyder på utifra det du skriver her sliter selv med noe. Du aner ikke hvem disse brukerne er allikevel mener du masse, ganske ironisk for å si det mildt. Anonymkode: 2eeeb...35a 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begriper heller ikke dette!! Bare se på den Rampelys-kategorien her på Kvinneguiden. Folk som diskuterer side opp og side ned i det uendelige om alle disse tåpelige bloggerne. Kanskje noen har helt EKSTREMT kraftige fritidsproblemer, og virkelig ikke klarer å finne på noe som helst annet å gjøre med tiden sin? Anonymkode: 1804e...23c Og her sitter dere på et underforum og diskuterer rampelystråden, rart det der siden dere ikke har fritidsproblemer. Anonymkode: 2eeeb...35a 13
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje noen har helt EKSTREMT kraftige fritidsproblemer, og virkelig ikke klarer å finne på noe som helst annet å gjøre med tiden sin? Mange av disse som diskuterer og påstår at de er saklige er ganske så underholdende da. Hender jeg går innom bare for å lese hva de har valgt å henge seg opp i denne gangen. Det finnes ikke måte på hva som skal kritiseres og diskuteres. Noe av det er greit nok og ting jeg for så vidt kan være enig i. Men jeg ser også mye usaklig kritikk og pirking.. Anonymkode: e8c4f...e4a 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og her sitter dere på et underforum og diskuterer rampelystråden, rart det der siden dere ikke har fritidsproblemer. Anonymkode: 2eeeb...35a Jeg sitter ikke døgnet rundt og leser alt mulig dritt om bloggere (både på selve bloggen deres, på sosiale medier, i nettaviser på på TV-skjermen) bare for å komme hit til Kvinneguiden og klage over at den og den bloggeren har gjort det og det, en annen blogger som viss nok har sagt ditt eller datt, og alt mulig rart... Så det er nok disse folkene som har LAAAAAAAANGT større fritidsproblemer her... Anonymkode: 1804e...23c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #14 Skrevet 29. juli 2019 Menn diskuterer politikk, ideer, filosofi, store tanker. Kvinner diskuterer klær, moter, bloggere, personer, små tanker. Gjett hvem som er født med de største hjernene? Anonymkode: 92b73...130 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #15 Skrevet 29. juli 2019 Det er de samme folkene som faller for nigeria og microsoft svindel, som også ser på såpeoperaer på TV og leser om bloggerenes sminkede liv. De er ikke de skarpeste knivene i skuffen da. Anonymkode: b4afb...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #16 Skrevet 29. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Menn diskuterer politikk, ideer, filosofi, store tanker. Kvinner diskuterer klær, moter, bloggere, personer, små tanker. Gjett hvem som er født med de største hjernene? Anonymkode: 92b73...130 Derfor bør kvinner holde seg i hjemmet hvor de kan drive med det de er god på. La menn holde på med politikk og styre landet vårt. Anonymkode: b4afb...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #17 Skrevet 29. juli 2019 Blogging og annen SoMe-virksomhet er blitt en viktig del av mediebildet. Så man kan enten stå på sidelinjen og se på hvordan en generasjon påvirkes til ekstremt overforbruk og overflatisk, utseendefiksert fokus - godt betalt av de som ønsker å selge helt unødvendige produkter som betakaroten, vitaminbjørner, spraytan, Nelly-klær som produseres av underbetalte mennesker på andre siden av jordkloden. Eller så kan man engasjere seg i samfunnsdebatten og sette fingeren på hvordan mediene utvikler seg og reflektere rundt det. Eller så kan man sitte på et forum og snakke dritt om folk som debatterer sosiale medier, selvsagt. Samtidig som man klarer å få gitt uttrykk for sin forakt overfor mennesker som for eksempel. mottar utelser fra NAV av en eller annen grunn. Det er jo mye mer høyverdig enn å engasjere seg i mediedebatten. Not. Anonymkode: 0a2d5...2b2 10
Gjest Gaea Skrevet 29. juli 2019 #18 Skrevet 29. juli 2019 Er ikke for at bloggere ikke skal få styre på akkurat slik de vil, uten å måtte forholde seg til blant annet reklamemerking. Men den typen - og ikke minst mengden - kritikk de får, synes jeg er helt hinsides til tider. Jeg tror det er mange årsaker til det. Ser helt klart skadefryd og mobbetendenser, dessverre er dette noe mange "behøver" å få utløp for. Folk mobber, i virkeligheten og på nett. Jeg tror også det er et tema det er lett å sette seg inn i og uttale seg om, uten krav til masse research eller tankevirksomhet. Det er også veldig lett å skrive et innlegg hvor man gjentar det samme som har blitt sagt i løpet av flere hundre sider - ikke en privatperson, men bedrift, reklame, eksponering, etc - og høste masse likes og klapp på skulderen. Virker som om det kan være litt avhengighetsskapende, og det forstår jeg faktisk.
Gjest Oleva Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 Jeg leste en del i CBS-tråden i 2012 da jeg var langtidssykemeldt. Det var ganske underholdene og spennende, for det var da de fikk ferten av bilderedigeringen hennes. Jeg lærte litt tekniske saker på grunn av det også, og litt om hvordan den bransjen fungerer. Men stort sett går de trådene i det samme, år etter år - slik som at det berømmelige fødsels-bildet og mannens falske kommentarer blir omtalt enda. Kanskje de venter på enda mer action? Enda en skandale? Jeg tror det er litt som Se og Hør for folk som har mye tid til overs. Eller en slags adspredelse fra et ellers seriøst og kjedelig liv.
Tabris Skrevet 29. juli 2019 #20 Skrevet 29. juli 2019 3 hours ago, Gaea said: Er ikke for at bloggere ikke skal få styre på akkurat slik de vil, uten å måtte forholde seg til blant annet reklamemerking. Men den typen - og ikke minst mengden - kritikk de får, synes jeg er helt hinsides til tider. Jeg tror det er mange årsaker til det. Ser helt klart skadefryd og mobbetendenser, dessverre er dette noe mange "behøver" å få utløp for. Folk mobber, i virkeligheten og på nett. Jeg tror også det er et tema det er lett å sette seg inn i og uttale seg om, uten krav til masse research eller tankevirksomhet. Det er også veldig lett å skrive et innlegg hvor man gjentar det samme som har blitt sagt i løpet av flere hundre sider - ikke en privatperson, men bedrift, reklame, eksponering, etc - og høste masse likes og klapp på skulderen. Virker som om det kan være litt avhengighetsskapende, og det forstår jeg faktisk. Jeg er ganske enig med deg her. For meg blir det den moderne/digitale versjonen av sladrekonene bak gardinene. De møtes over gjerdet/kaffekoppen og snakker om "Vet du hva Frida sa i dag?". Og det føles godt, det å samles mot noe. Ha noen man føler seg bedre en. I utgangspunktet er jeg enig i en del av kritikken de får. Men, som deg, så mener jeg også at mengden og typen kritikk har gått helt ut av proporsjoner. Jeg ser at samme mønster også nå skjer i Ris og Ros-tråden på Rampelyset - stadig gjentagende kritikk hver dag som går på akkurat det samme, bare at det eskalerer med mer og mer latterliggjøring og hån. Jeg tror ikke alltid man ser det selv når man er inne i bobla. Det er først når man tar et steg tilbake og ser det hele utenfra at man ser hvor ille det faktisk fremstår. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå