Gå til innhold

Samboer som sitter på mobilen hele tiden! Ekstremt slitsomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne, og langt ifra avhengig av mobilen. Jeg er på mange måter veldig old school, og kanskje veldig analog! Orker ikke å bli en del av media-hysteriet og har meldt meg ut av mye når det kommer til sosiale medier osv. Gir litt faen rett og slett, og livet mitt er ganske greit fordi👍

Men faen hvor avhengig er folk egentlig..Spesielt når jeg er med andre, eller med samboer så prøver jeg å legge bort mobilen fordi jeg er jo sosial... Jeg synes faktisk det er frekt å nistirre i en mobil når man har en samtale med noen andre, ofte føler man seg oversett, ikke hørt, eller tatt seriøst når man velger å trykke på mobilen framfor å ha en meningsfull samtale med personen foran deg!

Min samboer fikk mobil veldig tidlig da far og mor Ikke var sammen. Han har derfor fra tidlig av vært vant med mobil, og ingen har vel fortalt han at han bør avgrense skjermbruk osv når han voks opp. I dag har han tatt litt skade av dette, og han sitter 95% av tiden han tilbringer med meg( hans samboer han skal få barn med) på mobilen 24/7! Jeg blir veldig såret og lei meg av dette, og har fortalt han det mange ganger. I går var han borte hele dagen og kvelden, og jeg tenkte derfor å lage en skikkelig kvalitetsfrokost i dag samt ha litt kvalitetstid sammen. Men han satt på mobilen under hele frokosten, samt snakket i telefonen å ga rett og slett faen. Jeg prøvde å ha en samtale men ga til slutt opp! 

Ofte når vi sitter i sofaen å ser på film/serie sitter han med mobilen, noe som ofte fører til at han går glipp av det som skjer. Ofte må jeg fortelle han handlingen samt hva som har skjedd osv. Når han legger seg ligger han i sengen å trykker på mobilen, igjen velger han mobilen! Tilogmed når han dusjer tar han mobilen med seg inne på bade.. Og når vi skal slappe av sammen er han igjen ikke langt unna mobilen. Føler han ikke kan ha en normal samtale lengre fordi han er litt skadet av mobilbruken sin..Som regel blir det bare korte ord..

Jeg mener at dette truer forholdet vårt veldig! Er dritt lei! Synes det rett og slett er turn off og ganske umodent/lite mannlig! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hans ansvar, leter du etter råd til hva dere skal gjøre her? Da stepper du over i morsrolle.

Søsteren min er limt i mobilen sin, om vi sitter en gjeng og spiller brettspill eller noe, roper jeg "HALLO, DET ER HER DET ER PARTY" og så sier hun "hehe" og gjør seg ferdig. 

Det finnes tidsbegrensende apper han kan ha på telefonen. 

Anonymkode: 37363...e43

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er hans ansvar, leter du etter råd til hva dere skal gjøre her? Da stepper du over i morsrolle.

Søsteren min er limt i mobilen sin, om vi sitter en gjeng og spiller brettspill eller noe, roper jeg "HALLO, DET ER HER DET ER PARTY" og så sier hun "hehe" og gjør seg ferdig. 

Det finnes tidsbegrensende apper han kan ha på telefonen. 

Anonymkode: 37363...e43

Jeg ønsker å forby han bruk av mobil, men det kan jeg ikke!! Er dritt lei av bruken hans.. Har faktisk begynt å ødelegge forholdet vårt!! Jeg har noen ganger bedt han om å legge bort mobilen, men etter kort stund går han å henter den igjen fordi han har alltid en unnskyldning for å ha den i nærheten. En gang gjemte jeg mobilen hans, å da klikket det nærmest for han!!

Han skal bli far om ikke så lenge, og jeg er redd han velger mobilen framfor barnet også.. Sykt latterlig og barnslig synes jeg.. Akkurat som om han er livredd for å gå glipp av noe.. 

AnonymBruker
Skrevet

Utro.

Anonymkode: ce38d...6d9

• Liker 3
Skrevet

Samboeren min er også litt slik. Jeg har snakket med han om det og forklart hva jeg føler når han sitter mye på telefonen, og han forstår. Han har blitt mye bedre etter at jeg snakket med han om det ett par ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ordnet du ikke dette FØR du valgte å bli gravid med han, om det er en dealbreaker for deg? Høred ikke ut som det er noe som har oppstått siste ukene

Anonymkode: 332bb...e78

• Liker 10
Skrevet

Jeg er litt som han og du litt som samboeren min. 

Jeg blir fort ukonsentrert. Er bare slik. Derfor faller jeg ofte fort ut av hva film/serie handler om. Spesielt om det skjer mye og raskt i filmen. Og dersom filmen ikke er helt min type film, så faller jeg hvert fall ut. Denne diskusjonen har vi hatt mange ganger. Ser ikke problemet med at han ser film og jeg sitter med mobilen og følger halvveis med. Skal jeg liksom sitte der 1,5-2t og kjede meg? Da synes jeg det er bedre vi er sammen i stuen og gjør hvert vårt. Kan selvsagt ligge på sofaen og kose litt samtidig som vi ser film, men hvis ikke ser jeg ikke problemet med at jeg tar frem mobilen. Han ser feks mye på TV og gamer. Skal jeg bli sur pp han fordi han velger å gjøre disse tingene? 

Jeg er ofte på mobilen i sengen også. Selvsagt ikke i stedet for kos/sex. Men feks om vi bare hviler oss eller jeg ikke trøtt og sovner senere. 

Jeg tror man må innse at teknologi er kommet for å bli. I dag må mange være tilgjengelige. Feks pga jobb, barn osv. Og å svare på en melding eller telefon selv om man er med andre bør være ok. Men er jo selvsagt litt frekt å stirre i mobilen når noen snakker til deg. Men hva med å si «jeg venter til du er ferdig å sende melding/holde på med mobilen»? De fleste tar hintet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er absolutt ikke greit å sitte på mobilen 24/7. Du føler deg jo tilsidesatt hele tiden, og sånn skal det ikke være. Du må gi tydelig beskjed om dette når du føler at dette ikke er greit.

Anonymkode: 33110...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater mennesker som er avhengig av den jævla telefonen!!!!! Har kuttet ut flere venninner pga dette.

Den skal ALLTID være med, ligge på bordet når man spiser ute også. Er så lei av dette.

Anonymkode: e4752...809

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har så forskjellig syn på det , så kanskje dere ikke skulle være sammen med han? Du har to valg ; snakk med han og se om dere blir enige eller gå fra han. Å tvinge har til noe fører ikke til noe godt forhold hvertfall. 

Anonymkode: 6ed65...eb4

Skrevet
1 time siden, sølvdryss skrev:

Jeg er litt som han og du litt som samboeren min. 

Jeg blir fort ukonsentrert. Er bare slik. Derfor faller jeg ofte fort ut av hva film/serie handler om. Spesielt om det skjer mye og raskt i filmen. Og dersom filmen ikke er helt min type film, så faller jeg hvert fall ut. Denne diskusjonen har vi hatt mange ganger. Ser ikke problemet med at han ser film og jeg sitter med mobilen og følger halvveis med. Skal jeg liksom sitte der 1,5-2t og kjede meg? Da synes jeg det er bedre vi er sammen i stuen og gjør hvert vårt. Kan selvsagt ligge på sofaen og kose litt samtidig som vi ser film, men hvis ikke ser jeg ikke problemet med at jeg tar frem mobilen. Han ser feks mye på TV og gamer. Skal jeg bli sur pp han fordi han velger å gjøre disse tingene? 

Jeg er ofte på mobilen i sengen også. Selvsagt ikke i stedet for kos/sex. Men feks om vi bare hviler oss eller jeg ikke trøtt og sovner senere. 

Jeg tror man må innse at teknologi er kommet for å bli. I dag må mange være tilgjengelige. Feks pga jobb, barn osv. Og å svare på en melding eller telefon selv om man er med andre bør være ok. Men er jo selvsagt litt frekt å stirre i mobilen når noen snakker til deg. Men hva med å si «jeg venter til du er ferdig å sende melding/holde på med mobilen»? De fleste tar hintet. 

Dette kunne jeg fint skrevet selv og. Jeg synes dog det er en uting å sitte på mobilen når man har måltider sammen. Da kan man legge den vekk. Men uansett så må nok ts snakke med samboeren om det. Fortelle hvordan det føles og hva hun forventer. 

• Liker 1
Gjest xfs367
Skrevet

Det er merkelig å komme med dette nå som dere har vært så lenge sammen. Dette har du jo visst fra starten av, i hvert fall virker det sånn ut ifra innlegget ditt.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utro.

Anonymkode: ce38d...6d9

Haha, jadda.. Da har han vært utro i 5 år, fordi han har alltid vært slik😂 

Er nok ikke utro, men han er rett og slett avhengig. 

Skrevet
2 timer siden, Apekatten skrev:

Samboeren min er også litt slik. Jeg har snakket med han om det og forklart hva jeg føler når han sitter mye på telefonen, og han forstår. Han har blitt mye bedre etter at jeg snakket med han om det ett par ganger. 

Jeg skal ta en skikkelig prat jeg også. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ordnet du ikke dette FØR du valgte å bli gravid med han, om det er en dealbreaker for deg? Høred ikke ut som det er noe som har oppstått siste ukene

Anonymkode: 332bb...e78

Jobber med saken! Vi har et bra forhold ellers.. Er bare den jævla mobilen som tar for mye plass. Han sitter bare på Facebook, snakker med kompiser eller leser i aviser osv.. Driver litt med snap osv, så ingen fare.. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Haha, jadda.. Da har han vært utro i 5 år, fordi han har alltid vært slik😂 

Er nok ikke utro, men han er rett og slett avhengig. 

Og du skal ha barn med han?

Anonymkode: e39e0...bd5

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg snakket med samboer og han innser faktisk problemet! Han skal legge bort mobilen i kveld, og han mener jeg også sitter mye på mobilen. Men jeg bruker mobilen veldig sjeldent å kun når han bruker sin overdrevent lenge.. Han sier det er en rar uvane og han gjør jo egentlig ingenting annet enn å oppdatere seg på nyheter osv, men han er rett og slett avhengig som mange andre. 

Han sier at han skal skjerpe seg, og at han ikke ønsker å bruke masse tid på mobilen framfor babyen og meg!! Så holder han ikke ord gjemmer jeg mobilen hans å nekter han den når vi skal være sammen😂

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du skal ha barn med han?

Anonymkode: e39e0...bd5

Jepp! Å jeg gleder meg masse❤️👍

Han må bare jobbe litt med mobilbruken, så regner med at det går bra😉 

Tok en alvorsprat ista å han innser at han sitter for mye på mobilen, og aldri har jeg tatt det skikkelig opp med han før nå. Han mener at jeg også bruker mye mobile, men jeg har ikke tenkt over dette fordi jeg bruker den ikke like mye som han. På en måte ser vi likt på hverandre. Har fått tillatelse til å legge bort mobilen hans å gjemme den om han glemmer seg😂

Endret av SnartMammaLykke
Gjest Oleva
Skrevet

Dette vil bli skadelig for barnet deres om du ikke setter foten ned her, og det trur jeg du skjønner. Du får behandle han som en rusmisbruker - få han til å innse at han er avhengig og deretter sette kraftige begrensninger på bruken. Få den bort fra matbordet og ut av soverommet. Han kan legge den fra seg når han ser film også. Huff, for en fyr. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Oleva skrev:

Dette vil bli skadelig for barnet deres om du ikke setter foten ned her, og det trur jeg du skjønner. Du får behandle han som en rusmisbruker - få han til å innse at han er avhengig og deretter sette kraftige begrensninger på bruken. Få den bort fra matbordet og ut av soverommet. Han kan legge den fra seg når han ser film også. Huff, for en fyr. 

Jepp! Har tatt en skikkelig prat nå. Han innså alvoret! 

Takk Gud!! 

Det er jo tragisk hvor avhengig noen kan bli 

Anonymkode: 17a5c...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...