AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 Barnet har hatt fri i hele Juli fra bhg, og i dag er siste dag hjemme før hen starter igjen. jeg har mye å rydde hjemme og orker ikke å gå ut i dag. Barnet legger seg om 4 timer og har stort sett kun sett på TV i hele dag. Trist, og utrolig skammelig å skrive det ned på svart og hvitt, men er helt slått ut av varmen samt alt som skal vaskes og ryddes før en ny uke. Er jeg et monster som holder barnet inne i det fine været? Anonymkode: 0e33c...990
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Kan du ikke rydde og ordne når barnet er lagt? Anonymkode: 58ce2...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har hatt fri i hele Juli fra bhg, og i dag er siste dag hjemme før hen starter igjen. jeg har mye å rydde hjemme og orker ikke å gå ut i dag. Barnet legger seg om 4 timer og har stort sett kun sett på TV i hele dag. Trist, og utrolig skammelig å skrive det ned på svart og hvitt, men er helt slått ut av varmen samt alt som skal vaskes og ryddes før en ny uke. Er jeg et monster som holder barnet inne i det fine været? Anonymkode: 0e33c...990 Du, slapp av. Ta det med ro inne i skyggen. Hvorfor skal dere pines ute i stekende sol og varme? Ta det med ro inne. Rydd. Barnet kan bade, eller leke i dusjen feks. Det finnes mange andre dager med "greiere" vær å være ute i. Anonymkode: ba28f...a30 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Ja, du er et monster. Så teit når folk overdriver spørsmålet for å fiske etter støtte. Anonymkode: eedc6...b7d 13
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er et monster. Så teit når folk overdriver spørsmålet for å fiske etter støtte. Anonymkode: eedc6...b7d dust Anonymkode: ba28f...a30 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er et monster. Så teit når folk overdriver spørsmålet for å fiske etter støtte. Anonymkode: eedc6...b7d Sant, ble litt overdrevent. Men når jeg så jeg selv skrev at hen bare har sett på TV i hele dag.. føltes det fælt ut ts Anonymkode: 0e33c...990 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Nei. Ingen regel som sier at vi må være ute fordi sola skinner. Ingen som sier at netflix kun er lov på vinterstid. Det er normer vi lever etter, fordi samfunnet har laget det sånn. Jeg gjør akkurat som jeg vil, og nyter med det livet. Min sønn sitter akkurat nå inne på rommet og gamer med en kompis. De koser seg med litt inne tid. Ha en fin ettermiddag, du og din datter ❤️ Anonymkode: b0de5...297 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har hatt fri i hele Juli fra bhg, og i dag er siste dag hjemme før hen starter igjen. jeg har mye å rydde hjemme og orker ikke å gå ut i dag. Barnet legger seg om 4 timer og har stort sett kun sett på TV i hele dag. Trist, og utrolig skammelig å skrive det ned på svart og hvitt, men er helt slått ut av varmen samt alt som skal vaskes og ryddes før en ny uke. Er jeg et monster som holder barnet inne i det fine været? Anonymkode: 0e33c...990 Hadde dere ikke hatt større glede av å dra på stranden eller i en park enn av å rydde(!) hjemme? Jeg tror, Ts, at du må se på prioriteringene dine igjen. «Rydde» bør ikke være så langt oppe som det er nå. Ingen har nemlig noensinne på dødsleiet angret på at de ikke tilbragte mer tid med å rydde. Å nyte livet, derimot.. Anonymkode: c7970...12b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Ingen regel som sier at vi må være ute fordi sola skinner. Ingen som sier at netflix kun er lov på vinterstid. Det er normer vi lever etter, fordi samfunnet har laget det sånn. Jeg gjør akkurat som jeg vil, og nyter med det livet. Min sønn sitter akkurat nå inne på rommet og gamer med en kompis. De koser seg med litt inne tid. Ha en fin ettermiddag, du og din datter ❤️ Anonymkode: b0de5...297 Mente ikke skrive datter. Du og ditt barn :-) Anonymkode: b0de5...297
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 Om du er et monster? Hva er grunnen til at du bruker den betegnelsen på deg selv? Det er litt dumt å holde barnet inne hele dagen før barnehagestart uansett. Barnet blir ikke sliten av å være inne og se på TV, og får ikke brukt energien sin. Da vil det være vanskeligere å få lagt barnet i kveld, noe som er dumt når det skal opp til barnehagen i morgen. Det er jo bare å gå ut en liten time. La barnet løpe fra seg. Jeg ser at du prøver å unnskylde innedagen med at barnet har hatt fri i hele juli. Men du kommer ikke til å angre på at dere tok dere en tur ut den siste feriedagene i finværet når plaskregn og kulden kommer igjen. Anonymkode: fa94c...a71 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å nyte livet, derimot.. Å nyte livet derimot, er å ikke presse seg selv fordi noen mener at lykken finnes på stranden. De kan dra på stranden når det ikke er 35 grader ute og stekende sol, eller når de selv vil. Anonymkode: ba28f...a30 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har hatt fri i hele Juli fra bhg, og i dag er siste dag hjemme før hen starter igjen. jeg har mye å rydde hjemme og orker ikke å gå ut i dag. Barnet legger seg om 4 timer og har stort sett kun sett på TV i hele dag. Trist, og utrolig skammelig å skrive det ned på svart og hvitt, men er helt slått ut av varmen samt alt som skal vaskes og ryddes før en ny uke. Er jeg et monster som holder barnet inne i det fine været? Anonymkode: 0e33c...990 Bli inne ☺️ jeg hadde nok oppført meg som et mønster om jeg i din situasjon hadde dratt på stranda i dag i denne varmen når det var siste dagen i ferien med en del å gjøre hjemme. Du har ikke foreldre eller familie eller noe som dere kan invitere dere på middag til i dag, eventuelt kjøpe med pizza på veien til? Så får dere kommet dere litt ut av huset i dag mens dere gjør noe dere likevel skal? Anonymkode: c116b...f59 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #13 Skrevet 28. juli 2019 Jeg er inne med god samvittighet i dag. Jeg blir rett og slett kjempesyk av denne varmen vi har. Svimmel, kvalm, dårlig i magen, dundrende hodepine, ekstremt slapp osv. Og jeg orker ikke utsette meg for mer av den. Jeg har lidd meg gjennom flere dager ute med ungene både på strand og ute i hagen, men i dag er det full stopp på formen. Så nei, man blir ikke et monster av en dag inne selv om det er fint vær ute. Anonymkode: 7368a...c07 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #14 Skrevet 28. juli 2019 Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å holde barna inne i dag. De vil tydelig ut å leke og å bade. Varmen plager dem ikke. Kan vi tilpasse oss - 30 så kan vi tilpasse oss dette også. Anonymkode: 6d1a2...12e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #15 Skrevet 28. juli 2019 Nei, det synes jeg ikke. Det kan ikke skje noe hver eneste dag i ferien. Så har du tatt unna husarbeidet og dere kan finne på noe en annen dag. Anonymkode: 4a196...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #16 Skrevet 28. juli 2019 Har bare vært inne i dag, og i går. Men her er ikke varmt, minne mer om senhøst 😭 Anonymkode: a61d0...b75
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #17 Skrevet 28. juli 2019 Oppdatering, vi gikk ut i 3 timer og barnet sover. I morgen blir det bhg 😄 men er så utslitt nå at jeg ikke får bevegd meg til stua engang... ligger fortsatt i barnets seng Anonymkode: 0e33c...990 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #18 Skrevet 28. juli 2019 Snart tør ikke mennesker å skille seg ut lenger..🙄 Anonymkode: ca896...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Snart tør ikke mennesker å skille seg ut lenger..🙄 Anonymkode: ca896...cc5 Og med å skille seg ut mener du å la et barnehagebarn se på TV hele dagen? 😐 Bra å skille seg ut, men en hel dag på sofaen er ikke bra for noen. Supert at dere kom dete ut, TS! Anonymkode: ebe0a...bc2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #20 Skrevet 29. juli 2019 Man måå ikke være ute hver dag. Pluss at man trenger ikke se på tv heller, se det an, er barnet sånn at det har mye energi, kan du be han eller hun å hjelpe til med ryddingen:) Hvorfor skal man presse seg ut om man ikke vil? Jeg føler meg ofte kjip selv, men ofte er det slik at dattera mi ikke vil ut. Hun vil heller være inne og lese en bok. Hvorfor skal hun ikke få lov til det om jeg også synes det er for varmt..? Anonymkode: ca80c...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå