Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 En bekjent spurte om å låne penger til strømregningen. Han sa at de hadde tatt strømmen hans, fordi han ikke hadde betalt. Hvor lang tid tar det før strømleverandøren tar strømmen, om man ikke betaler regningen/e? Jeg trodde dette skjedde om man fikk mange purringer eller at regningen gikk til inkasso, og betaler man ikke da tar de strømmen. Jeg kommer ikke til å "låne" bort penger, fordi jeg vet at jeg ikke får de tilbake. Men jeg ble nysgjerrig.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Det tar lang tid. Da har du ikke betalt strøm på nærmere et halvt år tror jeg. De som blir fratatt strømmen har som regel store økonomiske problemer. Best å styre unna. Anonymkode: 889aa...84f 5
stan Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Det går ganske lenge før de tar strømmen. Det gjør jo boligen omtrent ubeboelig. Men det er jo sommer så det er ingen fare for å fryse ihjel. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Man får purring x 2, så stengevarsel og så endelig stengevarsel. Er en stund siden jeg jobbet med dette, men man har temmelig god tid på seg til å ordne opp før det blir stengt. Kan også avtale nedbetaling, så man ikke må ut med alt med en gang. Anonymkode: bdc31...2b6 6
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tar lang tid. Da har du ikke betalt strøm på nærmere et halvt år tror jeg. De som blir fratatt strømmen har som regel store økonomiske problemer. Best å styre unna. Anonymkode: 889aa...84f Det var det jeg trodde. Jeg forstår ikke at han prioriterer så feil. Han har fast jobb, og høy inntekt. Dette er idiotisk. Endret 28. juli 2019 av #Rasshøl
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, stan skrev: Det går ganske lenge før de tar strømmen. Det gjør jo boligen omtrent ubeboelig. Men det er jo sommer så det er ingen fare for å fryse ihjel. Ja, det er sommer. Men man bruker jo strøm til det aller meste.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, #Rasshøl skrev: Det var det jeg trodde. Jeg forstår ikke at prioriterer så feil. Han har fast jobb, og høy inntekt. Dette er idiotisk. enda mer idiotisk med tanke på all hjelpen man faktisk kan få. Alt fra sosialhjelp til avtale om nedbetaling, forbrukslån og nødhjelp hos nav. Anonymkode: dc8ad...d0e 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får purring x 2, så stengevarsel og så endelig stengevarsel. Er en stund siden jeg jobbet med dette, men man har temmelig god tid på seg til å ordne opp før det blir stengt. Kan også avtale nedbetaling, så man ikke må ut med alt med en gang. Anonymkode: bdc31...2b6 Da lurer jeg på om han ikke åpner posten i det hele tatt. Ja, det har jeg hørt. At noen setter seg i en slik selvforskyldt situasjon er ubegripelig.
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: enda mer idiotisk med tanke på all hjelpen man faktisk kan få. Alt fra sosialhjelp til avtale om nedbetaling, forbrukslån og nødhjelp hos nav. Anonymkode: dc8ad...d0e Ja, nettopp. På nav kan man vel få gratis økonomisk rådgivning, også?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 4 minutter siden, #Rasshøl said: Det var det jeg trodde. Jeg forstår ikke at prioriterer så feil. Han har fast jobb, og høy inntekt. Dette er idiotisk. Det ligger nok noe bak. Spillegalskap, depresjon elns. Anonymkode: 889aa...84f
stan Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, #Rasshøl skrev: Ja, det er sommer. Men man bruker jo strøm til det aller meste. Joda, men å surfe på nettet og skrive på KG er ikke like livsviktig som å holde varmen på vinteren. Så får man spise brødmat og salat.
Million Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 Han får jo ikke engang ladet mobilen hjemme lenger da. At det går an altså.... Men jeg trodde netteier i området var leveringspliktig når det kom til strøm, jeg? De får altså strøm, men til en skyhøy pris ifht andre og kan ikke velge type abonnement etc. Garantistrøm eller noe tror jeg det heter.
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #13 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det ligger nok noe bak. Spillegalskap, depresjon elns. Anonymkode: 889aa...84f Helt sikkert. Personlig blir jeg stressa om jeg ikke får betalt mine utgifter akkurat den tyvende hver måned. Jeg setter alltid opp budsjett, og setter av nok penger til sparing og regninger, for jeg får hetta av tanken på å ha økonomiske problemer. Jeg er skikkelig nazi når det kommer til å ha kontroll på slike (for meg) enkle ting.
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #14 Skrevet 28. juli 2019 5 minutter siden, stan skrev: Joda, men å surfe på nettet og skrive på KG er ikke like livsviktig som å holde varmen på vinteren. Så får man spise brødmat og salat. Varmtvannstanken for eksempel bruker jo strøm, den er man avhengig av.
Leo Skrevet 28. juli 2019 #15 Skrevet 28. juli 2019 5 minutter siden, Million skrev: Han får jo ikke engang ladet mobilen hjemme lenger da. At det går an altså.... Men jeg trodde netteier i området var leveringspliktig når det kom til strøm, jeg? De får altså strøm, men til en skyhøy pris ifht andre og kan ikke velge type abonnement etc. Garantistrøm eller noe tror jeg det heter. Det stemmer at netteier er leveringspliktig, men strømmen kan også stenges så lenge det ikke er fare for liv og helse. Om ikke annet gir stenging av strømleveransen de fleste en oppvåkning slik at de forstår at de må finne en eller annen løsning på problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #16 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, #Rasshøl skrev: Varmtvannstanken for eksempel bruker jo strøm, den er man avhengig av. Det er fullt mulig å vaske seg i kaldtvann. Og varme vann på primus, stormkjøkken e.l. Anonymkode: 0f16a...38e 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #17 Skrevet 28. juli 2019 6 minutter siden, Million skrev: Han får jo ikke engang ladet mobilen hjemme lenger da. At det går an altså.... Men jeg trodde netteier i området var leveringspliktig når det kom til strøm, jeg? De får altså strøm, men til en skyhøy pris ifht andre og kan ikke velge type abonnement etc. Garantistrøm eller noe tror jeg det heter. Nettopp. Man kan lade i bilen, om man har bil. Det aner jeg ikke. Han sa at de hadde tatt strømmen sist fredag.
Gjest #Rasshøl Skrevet 28. juli 2019 #18 Skrevet 28. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig å vaske seg i kaldtvann. Og varme vann på primus, stormkjøkken e.l. Anonymkode: 0f16a...38e Det er det ikke alle som har.
Leo Skrevet 28. juli 2019 #19 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, #Rasshøl skrev: Varmtvannstanken for eksempel bruker jo strøm, den er man avhengig av. Varmt vann er ikke livsviktig. Litt ubehagelig å dusje i kaldt vann selvfølgelig, men man tar ikke skade av det. 2
stan Skrevet 28. juli 2019 #20 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, #Rasshøl skrev: Varmtvannstanken for eksempel bruker jo strøm, den er man avhengig av. Joda. Men man dør ikke av å vaske seg med kaldt vann. Og etter en kalddusj skjønner vel de fleste at det er på tide å betale strømmen. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå