Gå til innhold

kongeskatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i disse mette marit tider kan det være greit å reflektere litt over kongehuset og deres betydning i vårt samfunn.

Er i grunn ikke så harbarka monarkist i utgangspunktet, men blir endel indignert når jeg ser at Haakon og Mette Marit bor i en leilighet til 80 000 i måneden. Svært oppfarende er det jo at det er VI skattebetalerene som betaler dette.

Mitt forslag er som følgende; De som er monarkiser burde betale kongeskatt + kommuneskatt, så kan vi republikanere betale den vanlige kommuneskatten. Skal tro om monarkistene ville gått med på det forslaget gitt.... :blunke:

Videoannonse
Annonse
Gjest indiangranny
Skrevet

Hei Care :D

Monarkistene ville nok ikke gå med på dette fordi de har like stor skattebyrde som deg og meg.Men det er også en av grunnene jeg vil ha bort kongehuset her landet at det koster mer enn det smaker . :evil:

Jeg synes det er gammeldags og tungrodd hele oppleget med et kongehus,Finnland klarer seg bra med president. En bør ikke gå lenger enn til Island for å se fine eksempler på en president. :D De som er monarkister drar inn president Bush og Clinton som eksempler.Selv om den amrikanske institusjon er lik den Norske grunnlov.Med andre Norge hadde Usa som mal når vi fikk hvor grunnlov i 1814.

La oss få folkeavstemmning nå om det blir president eller kongedømme her i landet.

hilsen

indianlady :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...