AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #1 Skrevet 28. juli 2019 I går skjedde det en intens alvorlig hendelse.. Jeg og kjæresten min gikk forbi et havn, og vipps så falt det en full mann i vannet. Typen min hoppet ned i vannet (ca 10 meter dypt) for å holde hodet hans over vann. Alle de som satt på andre siden satt bare og så på... Han var så full at han prøvde å angripe typen min, og det var da jeg skrek hjelp. Tok pokker meg 15 minutter før det kom vakter.. Heldigvis er typen så sterk at han klarte å dra han med seg opp. Men kom litt som et sjokk, da han ikke hadde overlevd uten typens hjelp. De andre som sto å så på, skam dere! Anonymkode: 4cb23...577 5
FunnyBoy123 Skrevet 28. juli 2019 #2 Skrevet 28. juli 2019 Respekt til typen din! Har opplevd samme greie, vet åssen det er, ikke gøy... Helt enig, sikkerhetssystemet i Norge er en joke. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #3 Skrevet 28. juli 2019 Hvorfor hoppet du ikke selv uti og hjalp til hvis det var behov for flere? Supert at han hjalp en mann. Men jeg har lite forståelse for "alle bare så på". Prøvde ikke å hjelpe opp eller noen ting? Jeg kan være den som trekker meg tilbake om det er for mange so "hjelper til". Flere kokker, mer søl og alt det der. Anonymkode: e598e...093 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #4 Skrevet 28. juli 2019 Hjalp du til? Hvordan vet du at ikke noen ringte feks til politiet av de som stod å så på? Noen fryser i slike situasjoner. Noen kan ikke svømme.. Det kan være mange grunner til hvorfor noen stod å så på. Anonymkode: 8305a...d16 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor hoppet du ikke selv uti og hjalp til hvis det var behov for flere? Supert at han hjalp en mann. Men jeg har lite forståelse for "alle bare så på". Prøvde ikke å hjelpe opp eller noen ting? Jeg kan være den som trekker meg tilbake om det er for mange so "hjelper til". Flere kokker, mer søl og alt det der. Anonymkode: e598e...093 Hoppet ikke selv i vannet fordi typen ikke ville det. Det kom èn person til for å hjelpe, og det var en kinesisk turist.. Resten sto bare og så på. Anonymkode: 4cb23...577
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 Jeg hadde aldri hoppa. Vet du hvorfor? Fordi jeg er dårlig til å svømme, jeg er ikke spesielt sterk og jeg vet ikke hvordan jeg skulle taklet en slik situasjon. Burde jeg skamme meg da? Bra at kjæresten din takla dette bra, men det betyr ikke at alle andre ville klart det. Jeg hadde sannsynligvis drukna uten å klare å redde mannen. Anonymkode: 64377...f94 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 Og du hoppet ikke uti selv, så syns du skal tie still om hva andre gjør også. Er kvinne selv. Anonymkode: 64377...f94 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri hoppa. Vet du hvorfor? Fordi jeg er dårlig til å svømme, jeg er ikke spesielt sterk og jeg vet ikke hvordan jeg skulle taklet en slik situasjon. Burde jeg skamme meg da? Bra at kjæresten din takla dette bra, men det betyr ikke at alle andre ville klart det. Jeg hadde sannsynligvis drukna uten å klare å redde mannen. Anonymkode: 64377...f94 Hør her.. Det var en hel flokk med folk som bare sto og så på. Jeg hoppet ikke selv fordi ikke kjæresten min ville det. Det var flere menn som kunne ha hjulpet men som ikke kom. Det var helt mørkt i sjøen og alle lysene var nesten skrudd av, så forstår jo at mange ikke turde. Anonymkode: 4cb23...577 1
GulSitron Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 Har opplevd noe lignende. Mange folk rundt som så en person som trengte hjelp raskt, men de stod bare der. De filmet og tok bilder. De var såpass til hinder for ambulansepersonellet at de måtte få bistand fra politiet 3
Lille-pus Skrevet 28. juli 2019 #10 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør her.. Det var en hel flokk med folk som bare sto og så på. Jeg hoppet ikke selv fordi ikke kjæresten min ville det. Det var flere menn som kunne ha hjulpet men som ikke kom. Det var helt mørkt i sjøen og alle lysene var nesten skrudd av, så forstår jo at mange ikke turde. Anonymkode: 4cb23...577 Det du skulle gjort var å ringe nødnummer. Om du ringer Politi, ambulanse eller brann er ikke viktig akkurat der og da fordi de samarbeider. Det viktige er at da ville du fått hjelp. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #11 Skrevet 28. juli 2019 Fantastisk! Jeg blir ikke lenger sjokkert av folks likegyldighet og apati. Folk hjelper ikke lengre. Jeg stanser alltid hvis folk ser ut til å trenge assistanse, uansett hva situasjonen er. Tre ganger har jeg faktisk reddet livet til mennesker, som hundrevis av andre bare gikk forbi. Trodde ikke mine egne øyne, da jeg gikk nesten bakerst i køen av pendlere fra morgentoget her jeg bor, og fant en naken kvinne liggende bevisstløs på parkeringsplassen. Samtlige av mine medpassasjerer gikk rett forbi! Folk burde skamme seg. Men det skremmende er alle som vasker hendene sine med «jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe». Førstehjelpskurs burde være påbudt! Anonymkode: 0765b...5af 3
SoWhat? Skrevet 28. juli 2019 #12 Skrevet 28. juli 2019 Det skjer dessverre gang på gang at folk bare ser en annen vei eller ikke bryr seg. Og når de står og filmer i tillegg. Skulle vært straffbart! Fint at kjæresten hjalp! 2
FunnyBoy123 Skrevet 28. juli 2019 #13 Skrevet 28. juli 2019 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker said: Og du hoppet ikke uti selv, så syns du skal tie still om hva andre gjør også. Er kvinne selv. Anonymkode: 64377...f94 Salan du er frekk. Utrolig unødvendig å hisse seg opp. Leste du ikke hva hun skrev øverst? Skaff deg en brille og gode holdninger please. Endret 28. juli 2019 av FunnyBoy123 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #14 Skrevet 28. juli 2019 Høres ut som et selvmordsforsøk. Noen blir dessverre sinte og angriper folk som redder de, enten det er forbipasserende eller helsepersonell. En sammenlignbar sak som ikke er helt uvanlig er helsepersonell som angripes av narkomane når de reddes fra overdose...fordi de ødela rusen. Anonymkode: 71ee2...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #15 Skrevet 28. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hoppet ikke selv i vannet fordi typen ikke ville det. Det kom èn person til for å hjelpe, og det var en kinesisk turist.. Resten sto bare og så på. Anonymkode: 4cb23...577 Han ville ikke? Da er det vel ikke rart at andre ikke hoppet i. Det er for øvrig noe som heter "for mange kokker". Det er faktisk mulig å bidra med livsviktig hjelp uten å hoppe i havet også. Anonymkode: bdfd4...bb4 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #16 Skrevet 28. juli 2019 Var faktisk en artikkel i en eller annen nettavis nylig. En person hadde brukket ett bein, eller hva det nå var. Selvfølgelig flust av mennesker som fikk med seg dette, men som bare ble stående og se på. Kanskje filme litt med mobiltelefonene sine. Men tydeligvis INGEN som faktisk gidder å hjelpe til. Så jeg er i alle fall ikke overrassket over at folk ikke gidder å løfte en finger. Anonymkode: 651b2...08a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #17 Skrevet 28. juli 2019 Tror liksom ikke helt på denne historien... Det heter for det første ikke et havn. Og for det andre; hvordan kan du vite at det var ti meter dypt der, og hva har det med saken å gjøre? Er det bare for å få historien til å høres veldig dramatisk ut? Og hvorfor ringte ingen nødtelefonene? Historien sier ikke et pip om at det kom noen ambulanse... Kun en dramatisk (oppdiktet) skrytetråd. Anonymkode: bbe8f...aa8 3
9897676 Skrevet 28. juli 2019 #18 Skrevet 28. juli 2019 Jeg hadde også bare stått og sett på. Hvorfor skal jeg bry meg om en eller annen random fyllik drukner? Så lenge det er andre som ser på, så kan jeg si til meg selv at "det var ikke min feil," og da får jeg sove om natta. Jeg har da familie, og det er da direkte uetisk å risikere sitt eget liv, og dermed den mentale helsa til egen familie, for å redde en eller annen random idiot. Tenker jeg. Bystander effekt er fine greier. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #19 Skrevet 28. juli 2019 43 minutter siden, 9897676 said: Jeg hadde også bare stått og sett på. Hvorfor skal jeg bry meg om en eller annen random fyllik drukner? Så lenge det er andre som ser på, så kan jeg si til meg selv at "det var ikke min feil," og da får jeg sove om natta. Jeg har da familie, og det er da direkte uetisk å risikere sitt eget liv, og dermed den mentale helsa til egen familie, for å redde en eller annen random idiot. Tenker jeg. Bystander effekt er fine greier. ALLE i Norge har hjelpeplikt dersom noen skulle ha vært i en livstruende situasjon. Din troll! Anonymkode: 4cb23...577 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #20 Skrevet 28. juli 2019 Det hadde vært fryktelig dumt av deg å hoppe ut i vannet for å hjelpe til. Hvem vet om det da hadde kommet til mer hjelp før det var for sent. Ikke tror jeg du hadde gjort mye nytte heller, om du ikke er en veldig sterkt svømmer. Ikke bry deg om den hakkingen. Godt å høre at det endte bra! Anonymkode: a65d7...529 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå