Gå til innhold

Mugg i oppvaskmaskinen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et brett som hadde stått oppi oppvaskmaskinen og var full av mugg.

tok ut brettet og kastet det i søpla og slo på oppvaskmaskinen i den tro om at kysten var klar til å slå på maskinen.

neida, vasken er ferdig og i det jeg åpner døra så slår det en mugglukt.

er alt av bestikk og tallerkener ødelagt og må kastes? Leste at Klorin dreper alt? Holder det med at jeg vasker opp asaskinen med klorin med alt oppi og kjører maskinen 3 ganger etter hverandre? 

3 ganger med klorin da, eller 1 gang med klorin og 2 ganger uten for å få vekk all klorinet?

Anonymkode: 68b9a...66d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et brett som hadde stått oppi oppvaskmaskinen og var full av mugg.

tok ut brettet og kastet det i søpla og slo på oppvaskmaskinen i den tro om at kysten var klar til å slå på maskinen.

neida, vasken er ferdig og i det jeg åpner døra så slår det en mugglukt.

er alt av bestikk og tallerkener ødelagt og må kastes? Leste at Klorin dreper alt? Holder det med at jeg vasker opp asaskinen med klorin med alt oppi og kjører maskinen 3 ganger etter hverandre? 

3 ganger med klorin da, eller 1 gang med klorin og 2 ganger uten for å få vekk all klorinet?

Anonymkode: 68b9a...66d

Maskinen din er muggen! 

Uklok måte å håndtere ting på i varmen. 

Du kan ikke ha klorin i en oppvaskmaskin. Det er farlig.

Anonymkode: 0e10c...412

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp maskinrens og kjør på. Går helt fint

Anonymkode: 0cbda...2d7

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maskinen din er muggen! 

Uklok måte å håndtere ting på i varmen. 

Du kan ikke ha klorin i en oppvaskmaskin. Det er farlig.

Tull. Bare ikke bland det med vanlig oppvaskmiddel.

Jeg ville helt inn ca 2 dl klorin og kjørt den på hlyeste temperatur. Selvsagt etter å vaske filteret.

AnonymBruker
Skrevet

Klorin hadde jeg ikke tatt i maskina. Men prøv med sitronsyre da kan du kjøre med alt i, bare husk å kjør en gang til med pulver i,  eller vanlig oppvaskmaskinrens. 

Anonymkode: ff026...66e

Skrevet

Har du sjekket "filteret"? Sjekk og rengjør dette. 

Sjekk at der filteret er i maskinen, ofte legger det seg mye dritt der. 

Ellers er eddik et gammelt råd for å fjerne lukt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Har du sjekket "filteret"? Sjekk og rengjør dette. 

Sjekk at der filteret er i maskinen, ofte legger det seg mye dritt der. 

Ellers er eddik et gammelt råd for å fjerne lukt. 

Ellers er eddik og elektronikk og plastslanger noe man ikke blander om man har litt vett og forstand. Eddik og varmt oppvaskmaskinvann i plastslanger =  lekkasje. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er eddik og elektronikk og plastslanger noe man ikke blander om man har litt vett og forstand. Eddik og varmt oppvaskmaskinvann i plastslanger =  lekkasje. 

Tull. Eddik skader ikke plastslanger. Standard plast brukt i oppvaskemaskiner og avløpsrør tåler fint vesentlig sterkere syrer. 

Vi bruker samme plasten på kjemilabben nettopp for å oppbevare sterke syrer. 

Hvis det er noe elektronikk som vannet kommer i kontakt med er oppvaskmaskinen kaputt allerede. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Tull. Bare ikke bland det med vanlig oppvaskmiddel.

Jeg ville helt inn ca 2 dl klorin og kjørt den på hlyeste temperatur. Selvsagt etter å vaske filteret.

Du er bare tull, i verstfall kan ts slåes bevisstløs om hun innånder dampen som kommer ut av maskinen etter vasking med klor (hva i helsike). Klor skal aldri kombineres med noe som er glovarmt.

Anonymkode: 045fb...93c

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare tull, i verstfall kan ts slåes bevisstløs om hun innånder dampen som kommer ut av maskinen etter vasking med klor (hva i helsike). Klor skal aldri kombineres med noe som er glovarmt.

Anonymkode: 045fb...93c

Det er det dummeste jeg har hørt. 

Kloret vil jo skylles ut tre ganger. Først tømmes maskinen etter forvask, så etter hovedvask og så kommer skylling. Ingen klordamp, og klordamp er ikke veldig farlig uansett (og hvis man er så redd kan man bare vente til maskinen blir kald før man åpner den så konsenderer den).

Gjest Made4u
Skrevet

Så mye motstridende som skrives her så er nok det enkleste å kjøpe en ny oppvaskmaskin, det kan i alle fall ikke feile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...