Arkana Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Kremet løksuppe (4 pers.) 675 g hakket løk 2-3 hakkede selleristenger 1 liten hakket potet 1 hakket purre (bare det hvite) 1 hakket hvitløksfedd 9 dl hønsebuljong eller grønnsaksbuljong 2 ss fløte Fres grønnsakene 8-10 minutter i litt smør. Tilsett buljong og la småkoke 20-30 minutter. Mos i foodprocessor og sil ned i gryten igjen. Tilsett fløten og varm opp.
Gjest borghild Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Er du kokk Arkana? Syns du svarer på absolutt alle tråder om oppskrifter her.
Gjest borghild Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Nei' date= ikke kokk, bare glad i å lage mat. Ok. Synes bare du har så fine oppskrifter. Du virker flink.
Rosenrød Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2005 Denne hørtes kjempegod ut! Men er ikke 2 ss fløte litt lite?
Arkana Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Det står 2 ss i oppskriften, men du står selvsagt helt fritt til å ha i mer om du vil.
mari Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 de 2 ss var grunnen til at jeg fikk lyst på den. Er av den typen som skyr fløte (erstatter det stortsett med melk), men 2 ss skal selv jeg takle. Vet du om denne oppskriften er barnevennlig? Hvis den er det, har vi middag i morgen!
Arkana Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Det kommer litt an på hva slags barn du har, men de fleste barn jeg kjenner kan ikke fordra løk eller hvitløk. Suppen er ikke sterk eller noe sånt, så liker de løk går det nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå