Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er nokså ny på instagram men har ingen blider eller video lagt ut, men alikevel har jeg fått masse følgere..hvorfor vil noen følge når jeg ennå ikke har lagt ut ?

Anonymkode: db4bd...013

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

botter

Anonymkode: 5a586...8c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan svare ?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen som kan svare ?

Du har fått svar. Det er instagram botter. Folk som adder deg automatisk, for å få add tilbake for å bygge opp instagramfølgere. Det skjer helt automatisk, og kun med profitt som formål. Produsere instagramkontoer de kan selge til folk som driver markedsføring. Styre trafikk inn til nettsteder for å tjene penger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

botter  Anonymkode: 5a586...8c3

Dette svaret fikk ikke jeg heller noe ut av, så det er ikke rart at vedkommende måtte spørre igjen.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått svar. Anonymkode: 5a586...8c3

Hvis en er litt mere utfyllende og hyggelig i svaret blir det enklere å forstå for folk. :) 

Anonymkode: 4266f...dda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått svar. Det er instagram botter. Folk som adder deg automatisk, for å få add tilbake for å bygge opp instagramfølgere. Det skjer helt automatisk, og kun med profitt som formål. Produsere instagramkontoer de kan selge til folk som driver markedsføring. Styre trafikk inn til nettsteder for å tjene penger.

Men jeg vet ikke hva botter er.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette svaret fikk ikke jeg heller noe ut av, så det er ikke rart at vedkommende måtte spørre igjen.

Hvis en er litt mere utfyllende og hyggelig i svaret blir det enklere å forstå for folk. :) 

Anonymkode: 4266f...dda

Takk, jeg hadde aldri hørt om botter, så da hjelper det lite at noen kun skriver botter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg hadde aldri hørt om botter, så da hjelper det lite at noen kun skriver botter.

Hva med da å google instagram+botter?

Anonymkode: ff44f...430

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med da å google instagram+botter?

Anonymkode: ff44f...430

Ble ikke særlig klokkere av det.

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts

jeg mener ikke å kuppe tråden din, men siden den også har med ig å gjøre tenkte jeg bare å høre her, kanskje du selv opplever det...Når det kommer frem forslag til følgere osv, som i mitt tilfelle ofte er tidligere kontakter på mobilen, er dette alltid automatisk? Jeg ser aldri på deres profiler, ( har kanskje sett på to profiler...ja, jeg vet, men jeg har ikke tid til å gå inn i den verden, bruker den mer som en dagbok for min egen del ). Men det kommer altså opp mange av de samme igjen og igjen, uten at jeg ser på deres profiler. Er dette bare automatisk, så f.eks en person jeg ikke har sett så mye tidligere, betyr det at vedkommende har sett/ser på min profil, eller trenger ingen av de å ha gjort det, for alt er algorimter eller hva de kaller det? Jeg ser som sagt ikke på disse profilene, men de kommer stadig opp som forslag...

En annen ting jeg lurer på er: dersom man har privat profil, kan noen allikevel klare å gå inn på den, på finurlig vis, uten å være følger?

Dette er kanskje spørsmål du også lurer på ts. 

Anonymkode: 87fdc...c91

AnonymBruker
Skrevet
På 28.7.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet ikke hva botter er.

bot er kort for robot, og bot uttales på engelsk, som i slutten på robot 

En bot/robot er en automatisert programvare som fungerer/oppfører seg som en robot på nett. Klikker, legger til følgere og div. andre ting, på samme måte som et menneske ville gjort

Noen datingtjenester har f.eks blitt anklaget for å lure mannlige brukere med bot'er som svarer, heller enn ekte kvinner. Ofte er chat med kundesupport egentlig en bot/robot. Noen nettsider moderer ved hjelp av en bot, som reagerer på triggerord. 

Generelt er det bot/roboter involvert i mye på nett.

Sitat

Falske robotprofiler er antatt å påvirke den politiske debatten på sosiale medier, og ble jo beskyldt for å direkte ha påvirket presidentvalget i USA i 2016. Dette kan være grunnen til at de har bestemt seg for å ta en opprydning nå, sier hun.

https://www.nrk.no/kultur/roser-instagram-etter-a-ha-mistet-40.000-folgere-1.14428790

Anonymkode: d3f7c...28e

• Liker 2
Skrevet

Kanskje folk har fått deg opp som forslag? Jeg får ofte opp forslag om profiler jeg kan følge. Dette er ofte folk jeg har på telefonlisten eller Facebook. Disse menneskene har sett at du har fått deg Instagram og bestemt seg for å følge deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Sirah skrev:

Kanskje folk har fått deg opp som forslag? Jeg får ofte opp forslag om profiler jeg kan følge. Dette er ofte folk jeg har på telefonlisten eller Facebook. Disse menneskene har sett at du har fått deg Instagram og bestemt seg for å følge deg :)

Tror ikke

det, det er helst folk fra ander land.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts

jeg mener ikke å kuppe tråden din, men siden den også har med ig å gjøre tenkte jeg bare å høre her, kanskje du selv opplever det...Når det kommer frem forslag til følgere osv, som i mitt tilfelle ofte er tidligere kontakter på mobilen, er dette alltid automatisk? Jeg ser aldri på deres profiler, ( har kanskje sett på to profiler...ja, jeg vet, men jeg har ikke tid til å gå inn i den verden, bruker den mer som en dagbok for min egen del ). Men det kommer altså opp mange av de samme igjen og igjen, uten at jeg ser på deres profiler. Er dette bare automatisk, så f.eks en person jeg ikke har sett så mye tidligere, betyr det at vedkommende har sett/ser på min profil, eller trenger ingen av de å ha gjort det, for alt er algorimter eller hva de kaller det? Jeg ser som sagt ikke på disse profilene, men de kommer stadig opp som forslag...

En annen ting jeg lurer på er: dersom man har privat profil, kan noen allikevel klare å gå inn på den, på finurlig vis, uten å være følger?

Helt i orden :) Håper noen kan svare på dette også.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt i orden :) Håper noen kan svare på dette også.

Ja, skulle gjerne visst dette...Er forslagene man får helt tilfeldige, eller fordi noen har sett på profilen din?

Kan noen gå inn på en privat profil uten å følge?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts

Har du stengt profil så kan ingen gå inn og se.

Jeg får opp de jeg søker på selv, men også mange som jeg har felles følgere med eller som jeg har på Facebook. 

Anonymkode: e24a1...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...