Malama Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Sitter på pc'en. Det gjør jeg også, men jeg tror jeg kjeder meg delvis PGA pc'n, ikke at pc'n kurerer det på noen måte. For jeg kjeder meg veldig NÅR jeg stter ved pc'n, ofte. Uten at pc'n hjelper. Jeg bare har ikke energi eller ork til å dra meg bort og gjøre noe annet, og prøver jeg så har je gikke konsentrasjon til å fortsette, og ender opp forran pc'n igjen likevel...
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 Jeg kjeder meg egentlig nesten aldri; det finnes så mye man kan gjøre. PC, trening, gå en tur, organisere i skapene, lese en god bok..... Den beste kuren for min del er en tur ut i frisk luft, aller helst på sykkel.
Malama Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Ja, men en tur ut, DET krever energi det. Som altså i stor grad er det som plager meg når jeg kjeder meg. Jeg er bare giddalaus, jeg orker ikke noen ting. I går hadde jeg en sånn dag. Jeg var alene hjemme hele dagen, og gjorde ikke en eneste ting. Det var såvidt jeg i det hele tatt spiste (det gjorde jeg i hovedsak for i min samboer var hjemme en liten time midt på, så jeg var ikke alene hele dagen, og han ville ha mat) Jeg bare rett og slett orker ikke gjøre noe, klarer ikke skrape sammen energi til å komme igang, enda jeg vet jeg ville følt meg bedre etterpå. Jeg vil, men jeg orker ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 Ja' date=' men en tur ut, DET krever energi det. Som altså i stor grad er det som plager meg når jeg kjeder meg. Jeg er bare giddalaus, jeg orker ikke noen ting.[/quote'] Energi er vel mitt minste problem, noen ganger kan jeg fly på veggene hvis jeg ikke får gjort noe fysisk, og da hjelper til og med husarbeid :o Men tur ut hjelper best!
Gjest Aurélie Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Skulle ønske jeg hadde tid til å kjede meg oftere enn det jeg gjør. Man trenger noen dager innimellom hvor en ikke har noen spesielle planer, plikter og gjøremål. Tror det er sunt å kjede seg litt. Hvis jeg ikke har noe spesielt som må gjøres, pleier jeg å sette på en DVD, om ikke for å se en hel film, så gjerne en episode av Sex and the City, det er alltid like morsomt. Eller jeg rydder i klesskapet, sorterer diverse papirer som har hopet seg opp i skuffer, vasker og rydder, organiserer CD`er, baker og lager mat som kan fryses ned, osv..
Theo Skrevet 8. mai 2005 #9 Skrevet 8. mai 2005 Jeg kjeder meg veldig sjelden. Finner som regel alltid på noe selv (lesing, trening, PC, musikk, yoga, film, meditasjon ... mange ting å gjøre på egen hånd). De gangene jeg kjeder meg er når jeg har behov for å være sosial, uten å ha avtalt noe - da ringer jeg noen og spør om vi skal gjøre noe med saken.
Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #10 Skrevet 8. mai 2005 Det er da ikke noe galt i å kjede seg! Jeg synes det ofte skjer noe hele tiden, og da er det rett og slett deilig når det er en stund det ikke skjer noe i det hele tatt. Forresten, det som krever mest energi er å komme seg over dørstokken. Etter det gir det mer energi enn det krever å gå en tur...
Gjest Aurélie Skrevet 8. mai 2005 #11 Skrevet 8. mai 2005 Åja, jeg glemte å nevne at jeg er innom Ordleker her på KG når jeg kjeder meg. Kan synes som jeg kjeder meg ganske ofte allikevel altså
Gjest Sukkerert Skrevet 8. mai 2005 #12 Skrevet 8. mai 2005 Danser, hører på musikk, chatter på msn, surfer på kg og ser på tv samtidig.
Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #13 Skrevet 8. mai 2005 Åja' date=' jeg glemte å nevne at jeg er innom Ordleker her på KG når jeg kjeder meg. Kan synes som jeg kjeder meg ganske ofte allikevel altså [/quote'] Vet du? Jeg har også prøvd meg på de ordlekene. Men jeg blir helt stresset av dem! :oops: For hva om jeg gjør feil? Hva om du og jeg skriver et navn eller noe sånt samtidig, og ødelegger hele leken.,.. :oops: Har vel alltid hatt litt sånn angst for slike spill, etter at jeg ødela alt en gang når jeg var liten, og ble utskjelt av hele speidergruppen for det... Og det verste er at jeg ikke har vært helt klar over det før nå! Har ikke tenkt over det før jeg kom på hvorfor jeg ikke prøver en gang! Mye man skal lære om seg selv... :oops:
Theo Skrevet 8. mai 2005 #14 Skrevet 8. mai 2005 Det er da ikke noe galt i å kjede seg! Jeg synes det ofte skjer noe hele tiden' date=' og da er det rett og slett deilig når det er en stund det ikke skjer noe i det hele tatt.[/quote'] Men det å ikke gjøre noe er jo ikke det samme som å kjede seg.
Gjest Spacegirl Skrevet 8. mai 2005 #15 Skrevet 8. mai 2005 Når jeg kjeder meg, setter jeg på en South Park-episode på pc'en. Det er moro det! Juhu
Malama Skrevet 8. mai 2005 #16 Skrevet 8. mai 2005 Enig. Å ikke gjøre noe, og kose seg med det, det er deilig . Å kjede seg tømmer i alle fall meg totalt for energi, helt motsatt av det å slappe av og ikke gjøre noen ting, som fyller meg med energi.
Dagoberta Skrevet 8. mai 2005 #17 Skrevet 8. mai 2005 Jeg er kanskje kjedelig av meg (folk synes ihvertfall det iblant, jeg har ganske nerdete interesser), men jeg kjeder meg sjelden Jeg kan alltid lese en bok, sjekke om det har skjedd noe nytt i avisene, surfe litt, høre på musikk, lage god mat, ringe en venn eller ihvertfall finne på ett eller annet når jeg kjeder meg. Hvis det ikke er noe som funker, kan jeg alltids gjøre husarbeid til det kommer noe på tv
mockinbird Skrevet 8. mai 2005 #18 Skrevet 8. mai 2005 Kjeder meg sjelden... Det må isåfall være den tilstanden: "Er for sliten til å gjøre noe, men det er ikke noe bra på tv". Men stort sett er det alltid et eller annet å finne på; Lese ei bok, se en film, surfe, synse noe om noe på KG, husarbeide (elsker å rydde!) Hmmm... Synd det aldri er rotete hos meg Og, Øh... sist men ikke minst, for min del: Lese til eksamen.
Rio Skrevet 8. mai 2005 #19 Skrevet 8. mai 2005 Jeg føler sjeldent at jeg kjeder meg. Jeg har ikke behov for mye stimulering, jeg er en skikkelig laidback latsabb. Jeg tar alt som det kommer. Kan føle litt HVASKALJEGGJØRE frustasjon i blant, men det går fort over.
Gjest flåpakly Skrevet 8. mai 2005 #20 Skrevet 8. mai 2005 Jeg misunner trådstarter. Jeg skulle gjerne hatt tid til å kjede meg skikkelig masse, men jeg er midt i eksamener så jeg holder på å bli sprø av stress og tidsnød. Kan dere ikke gjøre en god gjerning for en eller annen i steden for å syte over at dere er så tiltaksløse at dere ikke gidder gå ut? Ingen sympati herfra. Burde hatt et spark i rumpa, dere. Eller så kan dere komme til meg og avlaste meg litt med research o.l til eksamen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå