Gå til innhold

Svømming

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får jeg valpen til å svømme? Har snakket med flere og noen mente jeg skulle bære valpen ute på dypet og duppe den nedi sånn at den ble tvunget til å svømme tilbake. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette her da. Men de fortalte da at valpen senere svømte helt på egenhånd og elsket å bade og tok seg en svømmetur selv som unghund og voksen. 

Jeg har hatt tidligere hunder og de har aldri svømt men bare badet magen sin. Vil at valpen som jeg har nå kan svømme siden svømming er en bra trim men hvordan får jeg gjort svømmetreninga? Hvordan får jeg hunden til å like vann og bading og svømming annet enn kun å bade magen sin?

Anonymkode: ba815...7f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke så dumt det - å bære valpen utti altså. Lek med den litt i vannkanten først, ta med noen leker, ros og gi godbiter. Gjør det til en god opplevelse. Bad selv og la hunden se på. Og så kan du helt rolig løfte den opp og gå ut med den, senk den rolig og forsiktig ned i vannet og la den svømme 2-3 meter inn selv. Ros masse, lek og bare ikke stress. Prøv å gjøre det til en hyggelig opplevelse.

Anonymkode: 16d2e...e5a

Skrevet

Ikke bær hunden ut og tving den til å svømme,rent bortsett fra at det ikke er pent gjort,så kan den få aversjon mot vann senere.Begynn med vassing, i sammen med hunden. Ta med en leke e.l og beveg deg gradvis utover.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd med en leke ute i vannet men hunden stopper å gå uti når det blir dypere. Får den ikke til å svømme frivillig.

Anonymkode: ba815...7f3

Skrevet

Svømming er jo et instinkt hundene har da, og hundene er gode svømmere. Men de må følges med, og gjerne ha redningsvest da de også kan drukne. Det kan skje et eller annet som gjør at hunden ikke får til å svømme. Min hund elsker å svømme og å bade, går sammen med han ut på dypet og vasser med han, mens han svømmer rundt og koser seg. Han har redningsvest på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...