Gå til innhold

Hjelp! Hva slags insekt har bitt meg? (bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Jeg merket da jeg lå på sofaen nå at det klødde sånn på rumpa, det oppstod for 1 time siden. Går på badet, og ser seks stikk på den ene rumpeballen, og to på den andre. Jeg har ikke sett et snev av mygg her hjemme, og jeg lå nede i kjelleren. Det ligner på kleggbitt som jeg har fått før. Jeg var på skogs- og fjelltur i morges, og det var helt sinnsykt mye klegg. Jeg gikk med en kvist for å vifte de vekk (gikk med tynn treningsshorts, sånne fra Nike, og en singlet), men har ikke viftet bak på rumpa, viftet der huden var bar. Jeg ble også stående på toppen en stund, der var det mange andre insekter. Har ikke stikk noe annet sted. Kan kleggen ha bitt meg gjennom shortsen, også har jeg først reagert nå?? Kan det ta så lang tid? 

Det dukket seriøst plutselig opp av det blå. Myggen liker meg SVÆRT godt, så jeg trodde kanskje dette skjedde på kjøkkenet mens jeg laget mat for en time siden. Men jeg kunne ikke se en eneste mygg?! Bare noen andre insekter som var kommet inn gjennom vinduet. Jeg er ganske sikker på at det ikke er veggedyr, da det ikke er noe tegn her på det (tro meg, jeg er livredd veggedyr, så madrassen og senga er grundig sjekka). 

Legger ved et bilde (ja, ignorer nuppene på rumpa, har en del av de...)

bitt.jpg

Anonymkode: 1e82f...551

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være lopper fra skogen?! Å, kjenner jeg freaker litt ut. 

• Liker 1
Gjest Kendall
Skrevet

Lurer på det samme... Jeg har det på foten min og det klør så innmari :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare redd for å dratt med meg noe inn i huset :( Hadde jeg bare visst om det var mygg eller ei. Når jeg googler så ligner stikkene fryktelig på mygg, er bare rart at jeg ikke har sett en eneste en her. Da må det ha skjedd ute tidligere, enten på fjellturen eller joggeturen jeg tok tidligere i kveld. Men rart at stikkene først viser seg NÅ. 

AnonymBruker
Skrevet

Kleggen kan fint bite gjennom klær, det har jeg opplevd flere ganger da kleggen er unormalt glad i meg. 

Men, det kan også godt være fuglelopper. Det er isåfall helt ufarlig. Du kan jo prøve å se etter små svarte insekter der du satt (de kan hoppe). 

Anonymkode: 261f6...95b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Harmløst myggstikk

Anonymkode: 4b7fe...ecf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kleggen kan fint bite gjennom klær, det har jeg opplevd flere ganger da kleggen er unormalt glad i meg. 

Men, det kan også godt være fuglelopper. Det er isåfall helt ufarlig. Du kan jo prøve å se etter små svarte insekter der du satt (de kan hoppe). 

Anonymkode: 261f6...95b

Leser på nett at verken klegg eller mygg kan bite/stikke gjennom klær. Jeg har selv erfart at mygg stikker meg gjennom klær, så det er bare tull! Så da kan vel kleggen ha gjort det også. Jeg bare syns det er litt rart at stikkene ikke kom før nå, men når jeg tenker meg om så hadde jeg litt samme erfaringen på ferie for et par uker siden. Da hadde jeg to røde prikker på låret, som etter noen timer hovna opp og klødde. Håper det bare er klegg fra tidligere i dag! :bond:

Er det lett å bli kvitt fulgelopper fra huset? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Harmløst myggstikk

Anonymkode: 4b7fe...ecf

Men stikker de så mange ganger på ett sted? 

Haha sorry, jeg høres helt HYSTERISK ut 😂 Men jeg er virkelig livredd for å drassa med meg noe inn i huset som jeg aldri blir kvitt. Skal reise om 5 dager også, så vil ikke dra med meg ting dit heller. 

Skrevet (endret)

Tynn shorts sånn type inntilsittende sykkelshorts-lignende? I så fall kan kleggen enkelt bite gjennom den. Har opplevd det selv mange ganger i sånn shorts! :) Jeg merker heller ofte ikke kleggbitt før mot kvelden, da begynner de å klø. 

Endret av boblevann
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det ser ut som klegg, min erfaring er at man ikke nødvendigvis reagerer så fort hvis bittstedet ikke blir berørt på en stund etter selve bittet. Synes også det ligner på klegg pga det lille søkket i midten, mine pleier å se sånn ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, boblevann said:

Tynn shorts sånn type inntilsittende sykkelshorts-lignende? I så fall kan kleggen enkelt bite gjennom den. Har opplevd det selv mange ganger i sånn shorts! :)

Ja, akkurat sånn shorts :) Å takk, da er det jo nødt å være kleggen da. Det var jo helt sinnsykt mange i dag, kunne ikke stoppe opp for da hadde jeg i hvert fall 2 på hver kroppsdel. Kan ikke plutselig bare være veggedyr 😂

Just now, kissi said:

Jeg synes det ser ut som klegg, min erfaring er at man ikke nødvendigvis reagerer så fort hvis bittstedet ikke blir berørt på en stund etter selve bittet. Synes også det ligner på klegg pga det lille søkket i midten, mine pleier å se sånn ut. 

Ja, jeg syns egentlig også det ligner på klegg. Jeg satt med shorts som glei opp i sofaen, så rumpa har nok gnidd seg inntil grovt sofastoff. Så kanskje det som har fått stikkene til å hovne. 

Tusen takk for svar alle sammen! Nå slapper jeg mer av ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Det.der er klegg ja, har MANGE sånne selv i kveld som jeg fikk i formiddag. Minste irritasjon får de til å hovne opp og KLØ, og klegg biter gjennom mye. Drittinsekt. 

Anonymkode: e0fb3...d7d

• Liker 3
Skrevet

Kleggen biter lett gjennom en treningstights! Bruk løs bukse neste gang 😉 en allergitabelett vil hjelpe mot hevelsen og kløen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det.der er klegg ja, har MANGE sånne selv i kveld som jeg fikk i formiddag. Minste irritasjon får de til å hovne opp og KLØ, og klegg biter gjennom mye. Drittinsekt. 

Anonymkode: e0fb3...d7d

Fy søren, føler med deg altså. Det er så sinnsykt irriterende. Jeg får bare smelle på en del Eurax og håpe det går over fort. Ikke noe hyggelig å gå tur når man blir angrepet fra alle kanter. 

Just now, Skogkløver said:

Kleggen biter lett gjennom en treningstights! Bruk løs bukse neste gang 😉 en allergitabelett vil hjelpe mot hevelsen og kløen :)

Takk for tips! Kjører ikke tynn treningstights igjen i hvert fall :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som skabb 😬

Anonymkode: 32b00...fd7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som skabb 😬

Anonymkode: 32b00...fd7

Haha, ok, det vet jeg at det ikke gjør. Men takk for at du prøver å skremme meg ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Slik ser myggstikk ut hos meg.

Merker du ikke hvis kleggen biter deg? Er det ikke sykt vondt?

Men jo, kleggen kan bite gjennom dongeri til og med, så det er ikke noe problem.

Anonymkode: ff614...85e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Slik ser myggstikk ut hos meg.

Merker du ikke hvis kleggen biter deg? Er det ikke sykt vondt?

Men jo, kleggen kan bite gjennom dongeri til og med, så det er ikke noe problem.

Anonymkode: ff614...85e

Jeg syns ikke det er sykt vondt når kleggen biter. Det svir litt. Jeg kan huske at rumpa mi svei litt da jeg sto på toppen i dag, men jeg tenkte ikke noe særlig over det. Så det må vel være det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok noe harmløst som klegg eller mygg. 

Jeg ser for øvrig nesten aldri mygg de gangene jeg har blitt stukket, så at du ikke har sett det er jo ikke en garanti for at du ikke har blitt stukket. 

Anonymkode: c82ec...877

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...