AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Må barnet ditt dusje, eller får det lov til å skippe dusjen om h*n ikke vil? Jeg er for at barn skal få velge selv. Anonymkode: 2abee...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Har ikke barn per dags dato, men er utvilsomt for at de skal dusje etter gym. Det handler om å lære opp til normal hygiene og at de ikke går rundt og lukter svett. I tillegg tenker jeg man har godt av å utsettes for nakenhet i naturlige, ikke-seksuelle settinger. Anonymkode: 23489...adc 22
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke barn per dags dato, men er utvilsomt for at de skal dusje etter gym. Det handler om å lære opp til normal hygiene og at de ikke går rundt og lukter svett. I tillegg tenker jeg man har godt av å utsettes for nakenhet i naturlige, ikke-seksuelle settinger. Anonymkode: 23489...adc Jeg synes et barn må få velge akkurat dette selv. Tviler på at voksne folk hadde likt å bli tvunget til å dusje med kollegaene sine. Ts Anonymkode: 2abee...ea0 23
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Jeg fikk velge dette selv. Jeg hadde gym i siste time hele barneskolen så var egentlig ikke noe problem. På ungdomsskolen og vgs gjorde jeg 0 innsats, med mindre det var noe jeg likte. Ble likevel ikke ordentlig svett, så lukta ikke. Ble mer svett av å spille ball i friminuttet. Veldig glad for at jeg fikk velge selv, derfor skal mine barn det også. Anonymkode: 9d1b1...251 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke barn per dags dato, men er utvilsomt for at de skal dusje etter gym. Det handler om å lære opp til normal hygiene og at de ikke går rundt og lukter svett. I tillegg tenker jeg man har godt av å utsettes for nakenhet i naturlige, ikke-seksuelle settinger. Anonymkode: 23489...adc Hvorfor MÅ man på død og liv gå nakne blant folk? Ikke en person har gitt meg noe fornuftig svar på det. De fleste kommer bare med oppspinn som at «man får dårlig selvbilde» eller noe av å ikke vise seg naken, da skal man liksom tenke at man skammer seg over egen kropp om man ikke vil gå naken, noe som er fullstendig bullshit Anonymkode: db272...c31 24
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 Jeg ble det, og da hadde jeg jo ikke noe annet valg enn å skulke gym. Anonymkode: 31e60...cd0 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #7 Skrevet 27. juli 2019 Jeg synes de skal få velge selv, jeg synes også de skal få velge om de vil ha sjokolade eller grovbrød til frokost og hvorvidt de skal rydde rommet sitt eller bo i et bomba horhus. Anonymkode: 77928...a20 10
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor MÅ man på død og liv gå nakne blant folk? Ikke en person har gitt meg noe fornuftig svar på det. De fleste kommer bare med oppspinn som at «man får dårlig selvbilde» eller noe av å ikke vise seg naken, da skal man liksom tenke at man skammer seg over egen kropp om man ikke vil gå naken, noe som er fullstendig bullshit Anonymkode: db272...c31 Jeg tenker det er sunt å være i stand til å bruke en gruppedusj. Det er for mange komplekser for tiden. Vi trenger ikke bygge oppunder det.
snoren Skrevet 27. juli 2019 #9 Skrevet 27. juli 2019 Jeg mener at alle barn burde dusje etter gymmen, greit nok at barna ikke lukter så alt for ille (de som ikke har kommet i puberteten enda, men det er greit å innarbeide gode vaner tidlig). Vi er alt for prippen her i Norge, vi bruker blant annet mye unødvendig klor i bassenger fordi folk ikke tørr å dusje naken. 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes de skal få velge selv, jeg synes også de skal få velge om de vil ha sjokolade eller grovbrød til frokost og hvorvidt de skal rydde rommet sitt eller bo i et bomba horhus. Anonymkode: 77928...a20 Sjokoladepålegg til frokost, bombet horehus til hjem .. ja da passer det fint inn å ikke dusje. Men uten boevne så er institusjon det som blir voksentilværelsen... Anonymkode: 0331d...010 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 Jeg fikk lov til å velge det selv etter 4. klasse, men jeg hadde gym på slutten av dagen og bodde veldig nært skolen. Ingen andre jenter dusjet, men tror alle guttene i klassen gjorde det. Anonymkode: a7144...915
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjokoladepålegg til frokost, bombet horehus til hjem .. ja da passer det fint inn å ikke dusje. Men uten boevne så er institusjon det som blir voksentilværelsen... Anonymkode: 0331d...010 Det er mulig jeg var noe sarkastisk. Anonymkode: 77928...a20 8
Gjest Promqueen Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 Jeg mener at faget gym bør fjernes. Det kan ødelegge snitt både på ungdomsskolen og videregående skole. Det er helt feil å dømme å sette karakter på barn og ungdom på hvilken innsats de gjør. Noen har drevet med sport mange og og noen har ikke. Blir helt feil at disse skal sammenlignes. Fysisk aktivitet har ingenting med videre utdanning å gjøre i veldig mange retninger. På idrett i videreutdanning burde det vært opptaksprøve og ikke inntak på karakterer.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #14 Skrevet 27. juli 2019 Vi hadde en som aldri dusja etter gym. Hadde gym i første time. Han lulya så jævlig etterpå at vi unngikk han resten av dagen og ingen ville sitte bak han i timen. Ja, mitt barn må dusje etter å ha trent og svetta. Anonymkode: 8abda...284 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #15 Skrevet 27. juli 2019 Akkurat nå, Promqueen skrev: Jeg mener at faget gym bør fjernes. Det kan ødelegge snitt både på ungdomsskolen og videregående skole. Det er helt feil å dømme å sette karakter på barn og ungdom på hvilken innsats de gjør. Noen har drevet med sport mange og og noen har ikke. Blir helt feil at disse skal sammenlignes. Fysisk aktivitet har ingenting med videre utdanning å gjøre i veldig mange retninger. På idrett i videreutdanning burde det vært opptaksprøve og ikke inntak på karakterer. Ettersom gym for noen er den eneste fysiske aktiviteten de får, så bør ikke gyn fjernes. Alle barn har godt av å bruke kroppen. Derimot kan gym gå under godkjent/ikke godkjent basert på oppmøte. Anonymkode: 8abda...284 21
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #16 Skrevet 27. juli 2019 3 minutter siden, Promqueen skrev: Jeg mener at faget gym bør fjernes. Det kan ødelegge snitt både på ungdomsskolen og videregående skole. Det er helt feil å dømme å sette karakter på barn og ungdom på hvilken innsats de gjør. Noen har drevet med sport mange og og noen har ikke. Blir helt feil at disse skal sammenlignes. Hvordan er dette noe annerledes enn lesing, skriving, data og matematikk? Anonymkode: 77928...a20 12
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #17 Skrevet 27. juli 2019 4 minutter siden, Promqueen skrev: Jeg mener at faget gym bør fjernes. Det kan ødelegge snitt både på ungdomsskolen og videregående skole. Det er helt feil å dømme å sette karakter på barn og ungdom på hvilken innsats de gjør. Noen har drevet med sport mange og og noen har ikke. Blir helt feil at disse skal sammenlignes. Fysisk aktivitet har ingenting med videre utdanning å gjøre i veldig mange retninger. På idrett i videreutdanning burde det vært opptaksprøve og ikke inntak på karakterer. Sånn er det vel litt med alle fag. Noen gjør det godt i gym, men dårlig i samfunnsfag. Vi kan ikke fjerne samfunnsfag av den grunn 😊 Ellers er jeg ikke for å tvinge de til å dusje. Tenker de får velge dette selv. Kropp er privat og ingen har noe med å se om man ikke ønsker at andre skal se. Ts Anonymkode: 2abee...ea0 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #18 Skrevet 27. juli 2019 Ja, med mindre han har gym i siste time og går hjem og dusjer. Men vi er mye i svømmehall, så å være nakne sammen med andre må han fint bare lære seg. Å ikke dusje før/etter svømming er hundre prosent uaktuelt. Men, jeg er jo ikke med ham på skolen, så jeg kan ikke faktisk tvinge ham til å dusje. Men vi snakker mye om at det er viktig med god hygiene, og det er jo det det handler om. Når man blir litt eldre og begynner å lukte vondt etter å ha svettet, er det faktisk ikke greit å påføre andre det ubehaget. Om man synes det er ekkelt å dusje sammen med andre må man bare suck it up. Jeg hadde nok gitt temmelig kjipe konsekvenser om jeg oppdaget at barnet mitt ikke dusjet etter gym, og å skulke gym hadde gitt tilsvarende konsekvenser. Anonymkode: 3ca7e...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #19 Skrevet 27. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, med mindre han har gym i siste time og går hjem og dusjer. Men vi er mye i svømmehall, så å være nakne sammen med andre må han fint bare lære seg. Å ikke dusje før/etter svømming er hundre prosent uaktuelt. Men, jeg er jo ikke med ham på skolen, så jeg kan ikke faktisk tvinge ham til å dusje. Men vi snakker mye om at det er viktig med god hygiene, og det er jo det det handler om. Når man blir litt eldre og begynner å lukte vondt etter å ha svettet, er det faktisk ikke greit å påføre andre det ubehaget. Om man synes det er ekkelt å dusje sammen med andre må man bare suck it up. Jeg hadde nok gitt temmelig kjipe konsekvenser om jeg oppdaget at barnet mitt ikke dusjet etter gym, og å skulke gym hadde gitt tilsvarende konsekvenser. Anonymkode: 3ca7e...8f1 Hva om barnet ditt kommer til et punkt der han ikke klarer det? Hva om han utvikler angst og nekter? Anonymkode: 2abee...ea0 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #20 Skrevet 27. juli 2019 10 minutter siden, Promqueen skrev: Jeg mener at faget gym bør fjernes. Det kan ødelegge snitt både på ungdomsskolen og videregående skole. Det er helt feil å dømme å sette karakter på barn og ungdom på hvilken innsats de gjør. Noen har drevet med sport mange og og noen har ikke. Blir helt feil at disse skal sammenlignes. Fysisk aktivitet har ingenting med videre utdanning å gjøre i veldig mange retninger. På idrett i videreutdanning burde det vært opptaksprøve og ikke inntak på karakterer. På min skole har vi søkt Udir om et forsøksprosjekt på å ikke ha karakter i gym! Vi er sikre på at det vil bringe mer glede inn i gymfaget igjen og føre til mindre skulk. til tema, jeg er for dusjing men ser at det måtte dusjvegger til for at elevene skulle dusje etter gym. Ja til dusj og dusjvegger! Jeg har 16-18 åringer og hadde krepert i klasserommet i seks timer etter gym de to første timene om elevene ikke dusjet. Anonymkode: deda3...06b 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå