Gå til innhold

Fikk et glass over meg på restaurant

Maleficente

Anbefalte innlegg

Ja. Et glass med musserende hun vedsiden av meg skulle ha. Dette er en fin restaurant...... Hva hadde dere forventet av kompensasjon osv? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Maleficente skrev:

Ja. Et glass med musserende hun vedsiden av meg skulle ha. Dette er en fin restaurant...... Hva hadde dere forventet av kompensasjon osv? 😅

Jeg ville ha krevd å få betalt det som det koster å rense de klærne som ble tilsølt, samt drosje frem og tilbake mellom hjemmet og restauranten for å bytte klær, samt erstatning for skade/ødeleggelse på veske/sko o.l. dersom det ble tilsølt osv osv, + gratis mat og drikke resten av kvelden :) 

Anonymkode: ba343...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ha krevd å få betalt det som det koster å rense de klærne som ble tilsølt, samt drosje frem og tilbake mellom hjemmet og restauranten for å bytte klær, samt erstatning for skade/ødeleggelse på veske/sko o.l. dersom det ble tilsølt osv osv, + gratis mat og drikke resten av kvelden :) 

Ikke glem psykologtimene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tenkt at uhell skjer og ikke vært så grådig med mindre et veldig dyrt plagg ble ødelagt! 300kr og under er helt ok ;) 

Anonymkode: 80d1b...8c8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratis måltid hadde jeg forventet, samt en ekstra dessert eller glass vin på husets regning. Jeg hadde også forventet at de tilbudte å betale rens, om det er en fin restaurant. Samt unnskyldning. 

Er det en vanlig resturant: forventet unnskyldning og rabatt. 

Dette skjedde meg på en finere restaurant i London. Ikke Michelin, men dyr og populær med godt rykte. 

Da ba kelneren som sølte meg veldig om unnskyldning, hentet hovmesteren (som også beklaget veldig), han forsikret oss om at vi ikke trengte betale og sa at de kunne betale for rensing av kjolen min. Jeg sa at den krever uke rens, men at at jeg gjerne ville levere den til hotellet for vask og stryking, noe de kommer til å ta betalt for. Han ba om hvilket hotell, og forsvant. Han kom tilbake med hver vår drink, et frodig ost og kjeks-fat med masse frukt og godt, og sa at han har snakket med hotellet og at jeg kan levere dem inn og ikke tenke på det, for regningen ville gå rett til restauranten. 

Jeg kommer ikke til å henge dem ut, for å si det slik og svarte med en 5 stjerners anmeldelse på TripAdvisor uten å nevne søl. 

Anonymkode: 737ef...53c

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kendall
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krever uke rens = krever ikke rens. 

Ble litt feil over, meg med hotellhistorien. 

Anonymkode: 737ef...53c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes meg. Da tror jeg du blir skuffet om du noen gang opplever dette :ler:

Hos oss har vi tilbydd kompensasjon av klær, og gratis måltid. 

Anonymkode: 58570...8c2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OG i tillegg ekstra kompensasjon for "tort og svie"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vært et større menneske og sagt at dette er ikke noe å bry seg om. Jeg hadde bedt om en klut, tørket så godt jeg kunne og latt det passere uten videre oppstyr. Og ved det ikke ødelagt kvelden til mitt eller noen andres selskap den kvelden. 

Anonymkode: b098c...b18

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Hubbie said:

Hadde ikke forventet noe annet enn ‘unnskyld’

Det hadde faktisk ikke jeg heller. Det å få et glass musserende vin over seg er virkelig ikke verdens undergang, og de færresten tar skade av det verken på klær, kropp eller sjel!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke forventet noe mer enn en unnskyldning med mindre det er et så pent sted at det forventes at man stiller opp i finstasen. Er det stiv dresskode, så bør de tilby rens av klær. Er det normal dresskode så tar jeg det på egen kappe om klærne er vrien å få rene. 

Anonymkode: e4610...51c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er snakk om et glass musserende, ikke rødvin. Hadde latt det gå med et smil! Hadde tenkt mer på den stakkars servitøren enn meg selv.

Anonymkode: 23ac5...aed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det vært et plagg som må renses så hadde jeg ønsket å få det dekket. Men hadde ikke giddet å gjøre noen big deal ut av det. Er ikke som om det var glovarm suppe I ansiktet. 

Anonymkode: ba539...6e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er snakk om et glass musserende, ikke rødvin. Hadde latt det gå med et smil! Hadde tenkt mer på den stakkars servitøren enn meg selv.

Anonymkode: 23ac5...aed

Jeg fikk tilsølt en dyr bluse (kjøpt i Milano) for noen år siden. Dette var i baren på en av de mest trendy stedene i Oslo. De tilbød seg umiddelbart å betale rens for blusen. 

Det var prosecco/musserende som ble sølt. Ikke rødvin. Så det ble ingen flekker. Selv om blusen var merket med "kan ikke vaskes, kun rens", ble den helt fin etter forsiktig håndvask. 

Men jeg fikk en gratis drink. 

Anonymkode: 3c0a0...af1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...