Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Reiser på utveksling om 3 uker, og er fortsatt usikker på valg av fag! Går vanlig studiespesialisering 

Dette er planen:

Tysk 2

Matte S1 (S2 i Norge)

Geofag 1 (Geofag 2 i Norge)

Internasjonal engelsk

(Trenger ikke gym, norsk og historie i USA)

Er det noen fag jeg mangler for å få året godkjent?

Anonymkode: 8b24c...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke du snakke med en rådgiver om dette?

For øvrig har jeg hatt en del klassekamerater som har reist på utveksling i USA, og de har blitt pålagt å ta U.S. History eller et annet history/government-fag.

Anonymkode: fe360...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rådgiveren min svarer ikke på noen av e-postene mine

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde ikke du snakke med en rådgiver om dette?

For øvrig har jeg hatt en del klassekamerater som har reist på utveksling i USA, og de har blitt pålagt å ta U.S. History eller et annet history/government-fag.

Anonymkode: fe360...852

Rådgiveren min svarer ikke😅 Vet du om jeg trenger noen flere fag får å gå godkjent realfag vg2?

Skrevet

For å få godkjent vg2 studiespes må du ha karakterer i fire fag som er programfag og fremmedspråk, altså de fem karakterene som er avsluttende i vg2 for de i Norge. Fremmedspråk kan man ofte slippe unna, men det virker irrelevant i dette tilfellet da du har dekket alt det uansett. Så om alle disse fagene blir godkjent som vg2 programfagnivå så er du good. Skolen din i USA kan ha tilleggskrav, men så fremst den norske skolen bryr seg har du dekket det du må.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, KapteinJ said:

For å få godkjent vg2 studiespes må du ha karakterer i fire fag som er programfag og fremmedspråk, altså de fem karakterene som er avsluttende i vg2 for de i Norge. Fremmedspråk kan man ofte slippe unna, men det virker irrelevant i dette tilfellet da du har dekket alt det uansett. Så om alle disse fagene blir godkjent som vg2 programfagnivå så er du good. Skolen din i USA kan ha tilleggskrav, men så fremst den norske skolen bryr seg har du dekket det du må.

Men mangler jeg ett realfag? 

Skrevet

Kravet for at du skal få godkjent realfag som studiespesialisering er at du tar to fag på nivå en og to. Disse kan for din del være geofag 1 + 2(ikke alle skoler tilbyr dette så det må undersøkes) og matematikk s1+2. Så det skal i teorien gå fint. Så du må bare sørge for at du i tredjeklasse velger 2 av disse emnene igjen på det nivået du ikke tok i utlandet.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, KapteinJ said:

Kravet for at du skal få godkjent realfag som studiespesialisering er at du tar to fag på nivå en og to. Disse kan for din del være geofag 1 + 2(ikke alle skoler tilbyr dette så det må undersøkes) og matematikk s1+2. Så det skal i teorien gå fint. Så du må bare sørge for at du i tredjeklasse velger 2 av disse emnene igjen på det nivået du ikke tok i utlandet.

Regnes S1 matte som et realfag?

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnes S1 matte som et realfag?

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...