AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Jeg er 25 år. Stiv som en stokk. Er det for seint for meg å bli en skikkelig yogaperson og faktisk myk og smidig om jeg faktisk går inn for det? Eller er det bare de som har vært aktiv siden de var barn som faktisk kan bli skikkelig god? Anonymkode: 999ad...e4f
Minlillesky Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Nei, det er fullt mulig. Bare å starte 🙌 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 Aldri for seint. Jeg var nesten 40 da jeg begynte med yoga, og det er damer på timene mine som sikkert er i 80-årene og myk som kokt spagetti. Anonymkode: d366f...d58 2
minister-mio Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Man er på en måte ikke flink i yoga. Man begynner og tar det sånn sin kropp er og forhåpentligvis blir du smidigere. Å være for stiv for yoga er som å være for skitten til å vaske seg 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Som den over skriver; man blir ikke «flink» i yoga. Men alle kan gjøre yoga, og absolutt alle som har lyst er en yogaperson. På samme måte som en bikinikropp er en kropp som har på bikini er en yogaperson en person som gjør yoga med sine forutsetninger, uten å tenke på hvor «flink» man er. Anonymkode: 0b2e3...983
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 Tips til hvordan starte med yoga om man ikke har mulighet for å ta kurs? Feks lære seg én rutine ved å se på YouTube? Solhilsen? App? Kan ingenting om yoga, men har tenkt på å starte i mange år, men vet ikke hva jeg skal gjøre liksom.. Anonymkode: 7ce94...242
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tips til hvordan starte med yoga om man ikke har mulighet for å ta kurs? Feks lære seg én rutine ved å se på YouTube? Solhilsen? App? Kan ingenting om yoga, men har tenkt på å starte i mange år, men vet ikke hva jeg skal gjøre liksom.. Anonymkode: 7ce94...242 Vent til du har mulighet til å gå kurs sånn at du er 100% sikker på at øvelsene blir gjort riktig. Anonymkode: d366f...d58
Filla87 Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Tips til hvordan starte med yoga om man ikke har mulighet for å ta kurs? Feks lære seg én rutine ved å se på YouTube? Solhilsen? App? Kan ingenting om yoga, men har tenkt på å starte i mange år, men vet ikke hva jeg skal gjøre liksom.. Anonymkode: 7ce94...242 Hvis du ikke har muligheten til kurs: Anbefaler STERKT Yoga with Adriene på Youtube, hvis du er komfortabel med instrukser på engelsk. Gratis, behagelig stemme og forklarer godt. Har gjort langt over 50 videoer av henne, og til nå ikke opplevd noe som kan skape skade (for meg). Begynn på nybegynner-videoene, eller «30 days of yoga» (den første), men bruk lengre tid enn 30 dg siden du ikke er vant til den type bevegelse. Det som er fint med videoene er at hun som oftest gir alternativer til de som er stivere eller mykere, slik at man får alternativer til øvelsen hun viser frem. Masse lykke til! Håper du forteller hvordan det går om en stund! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå